50+ Najlepsze loga popularnych marek (posortowane według kategorii)

Szukasz najlepszych logotypów wszech czasów? Zebraliśmy listę najlepszych obecnie logo na świecie i posortowaliśmy je według kategorii.

Jeśli chodzi o marki i kulturę, logo to niezastąpiony sposób na określenie tożsamości firmy i tego, co dana marka sobą reprezentuje.

W przypadku logotypów używanych w mediach popularnych można zauważyć, że z czasem firmy te stały się dominującymi markami w swoich segmentach i w rezultacie są dobrze znane na całym świecie.

Ogólnie rzecz biorąc, budowanie marki i projektowanie logo ma zasadnicze znaczenie w tworzeniu jej wizerunku. I niezależnie od tego, jakie są Twoje osobiste zastrzeżenia, wszystkie marki z tej listy są niemal natychmiast rozpoznawalne.

Dla większości marek te loga są rozpoznawalnymi pomysłami, które same siebie reklamują. W dużej mierze właśnie to sprawia, że projektowanie marki i kampanie marketingowe są ważnym narzędziem dla każdej dochodowej firmy.

Firma, której marka robi wrażenie, nie musi wydawać tak dużo na działania marketingowe i reklamowe, ponieważ jej produkty są już rozpoznawalne i cieszą się popytem wśród ogółu społeczeństwa.

Jeśli interesują Cię logotypy, sprawdź nasze artykuły "Tworzenie logo responsywnej marki" i "Najlepsze wskazówki dotyczące projektowania logo".

Jeśli szukasz najlepszego oprogramowania do projektowania logo, zachęcamy do zapoznania się z programem Adobe Illustrator i naszym przewodnikiem po tym, jak uzyskać rabat od firmy Adobe.


wiadomość sponsorowana



50+ najlepszych logotypów popularnych marek w 2022 roku

Czy są to najlepsze loga wszech czasów? Z pewnością są to jedne z najbardziej popularnych lub znanych logo w każdej kategorii. Jakie inne logo dodalibyście do naszej listy najlepszych logo?

10 najlepszych logotypów technicznych

  1. Apple
  2. Microsoft
  3. Nvidia
  4. Intel
  5. Samsung
  6. Dell
  7. IBM
  8. Razer
  9. HP
  10. Amazon

10 najlepszych logo dla żywności i napojów

  1. McDonald's
  2. Nestle
  3. Starbucks
  4. Coca-Cola
  5. Cadbury
  6. Red Bull
  7. Hershey
  8. Burger King
  9. Baskin Robbins
  10. KFC

Top 10 najlepszych luksusowych logo

  1. Versace
  2. Fendi
  3. Gucci
  4. Hermès
  5. Louis Vuitton
  6. Mercedes-Benz
  7. Porsche
  8. Ferrari
  9. Supreme
  10. Dior

10 najlepszych logotypów finansowych

  1. Citibank
  2. TD Bank
  3. Visa
  4. PayPal
  5. Mastercard
  6. Deutsche Bank
  7. Bank of America
  8. Royal Bank of Canada
  9. J. P. Morgan
  10. Międzynarodowy Fundusz Walutowy

10 najlepszych logotypów mody + logotypy sprzedawców detalicznych

  1. H&M
  2. Walmart
  3. IKEA
  4. Target
  5. Nike
  6. Adidas
  7. Nordstrom
  8. Vans
  9. Shein
  10. Zara

10 najlepszych logotypów technicznych

1. Apple

Logo Apple. Image credit: Apple CorporationTo

ikoniczne logo firmy Apple jest jednym z najbardziej wzorcowych logo używanych w popularnych mediach. Choć istnieją pewne spory dotyczące inspiracji stojącej za tym logo. Niezależnie od tego, czy inspiracją dla Isaaca Newtona było odkrycie grawitacji, czy też ulubiony owoc Steve'a Joba - to logo kojarzy się z prostym i niezawodnym interfejsem użytkownika.

Firma Apple, założona przez Steve'a Jobsa, Steve'a Wozniaka i Ronalda Wayne'a, jest obecnie międzynarodowym liderem w branży elektronicznej. Obecnie jest jedną z najbardziej pożądanych marek na świecie, a to, co wyróżnia to logo, to zarówno jego minimalistyczny design, jak i ogólne wrażenie zabawy, jakie wywołuje.

wiadomość sponsorowana


2. Microsoft

Logo Microsoftu. Image credit: MicrosoftJedno

z najdłużej używanych logo (logo Microsoft) zostało zaprojektowane pod koniec lat 80. i doczekało się wielu odmian. To logo jest wzorowane na oknie, aby pokazać, że technologia i komputery oferują użytkownikom otwarte okno na różne możliwości biznesowe na rynku.

Logo Windows, na którym opiera się logo Microsoftu, odeszło od tego wzoru w latach 2000 ze względu na postępy w dziedzinie graficznego interfejsu użytkownika i animacji. Jednak od wydania systemu Windows 7 do obecnego logo Windows azure używanego w systemie Windows 11 firma Microsoft powróciła do tradycyjnego wizerunku okna.

3. Nvidia

Logo Nvidia. Image credit: Nvidia Logo Nvidia po

raz pierwszy pojawiło się w 1993 roku

.

Kluczowym elementem logo Nvidii, najbardziej znanym zarówno grafikom, jak i graczom, jest "wszechwidzące oko". Oko w logo Nvidia ma symbolizować ciągłe poszukiwanie przez firmę innowacji i nowych technologii.

Zielone logo zostało użyte, aby zawrzeć element sukcesu i wzrostu, do którego firma dąży w produkcji i użytkowaniu swoich produktów. Niektóre teorie sugerują jednak, że jest to aluzja do Invidii (rzymskiej bogini, od której firma wzięła swoją nazwę).
Choć początkowo był to jasny, limonkowy odcień zieleni, po 2006 r. firma zmieniła kolor na ciemniejszy.

4. Intel

Logo Intel. Image credit: Intel W

2020 roku Intel zrezygnował z kultowego wiru wokół swojej typografii na rzecz prostszego i bardziej minimalistycznego bezszeryfowego kroju pisma. To posunięcie miało na celu uczynienie wszystkiego mniej skomplikowanym i o wiele bardziej przyjaznym dla firmy. W związku z tym nowe logo ma mieć czysty i zwarty wygląd, aby ułatwić i uprościć życie konsumentom.

Nowe logo ma typografię podobną do oryginalnego logo zaprojektowanego przez Roberta Noyce'a i Gordona Moore'a.

5. AMD

Logo AMDA. Image credit: AMDAMimo że logo AMDA jest

używane w różny sposób w zależności od produktu i segmentu, wykorzystuje dwa kwadratowe groty strzałek, które tworzą literę "A"

.

Firma AMD, lub mniej znana Advanced Micro Devices, stosuje to logo od ponad 50 lat.

Logo to należy do najczęściej spotykanych na laptopach i komputerach. Mimo że na przestrzeni lat nie uległo ono znaczącym zmianom, logo AMD zachowało swój pierwotny, innowacyjny i śmiały charakter.

wiadomość sponsorowana


6. Dell

Logo firmy Dell. Image credit: Dell Jeśli chodzi o logo, firma Dell stara

się pozostać wierna swoim początkom

.

Logo firmy Dell przez lata ulegało niewielkim zmianom, ale zachowało kwadratowy kształt litery "E", który przypominał mikroprocesor.
Okrąg wokół logo został dodany w 2010 roku i pomaga powiązać wszystko razem.

Podobno dodano je, aby wprowadzić do marki element ewolucji. W praktyce jednak okrąg ma także promować na rynku bardziej "globalny" wizerunek marki.

7. lBM

Logo IBM. Image credit: IBMJeden

z największych tytanów technologicznych, firma IBM, istnieje od dawna i tak się składa, że jej obecne logo również

.

Firma została założona w 1972 roku. Logo IBM zostało stworzone, aby oddać szybkość i śmiałość, z jaką firma rozwija swoją działalność.

Logo ma 13 pasków, tak jak w momencie jego projektowania. Logo zostało stworzone w celu zapewnienia użytkownikom innego ogólnego wrażenia niż to, które zostało już osiągnięte.

8. Razer

Logo Razer. Image credit: Razer LogoRazer

został założony, aby zdominować rynek i konkurencję. Firma, która projektuje głównie myszy, uznała, że wąż jest odpowiednim zwierzęciem, aby zdominować segment rynku.

Dlatego też logo przedstawia trzy węże łączące się pośrodku, co wykorzystano w pierwszym produkcie firmy - Razer Boomslang (Boomslang to nazwa południowoafrykańskiego węża). Dlaczego neonowa zieleń? Zaskakująco, to również było inspirowane południowoafrykańskim wężem.

9. HP

Logo Hewlett-Packard. Image credit: Hewlett-PackardHP

to kolejna firma, której logo przez lata niewiele się zmieniło. Zostało ono zaprojektowane na podstawie nazwy firmy i jej założycieli, Billa Hewletta i Davida Packarda. Logo HP ma wyglądać prosto, ale sprawdza się w przypadku informacji o charakterze marketingowym. Litery H i P są zamknięte w okręgu i zazwyczaj mają kolor niebieski, co pomaga w budowaniu ogólnego wrażenia wiarygodności.

HP jest jedną z najstarszych firm komputerowych. Jest jedną z niezmiennych w branży technicznej i takie też jest jej logo.

10. Amazon

Logo Amazon. Image credit: AmazonJeff

Bezos założył firmę Amazon w 1995 roku. Celem firmy jest zapewnienie zadowolenia klientów z szerokiej gamy produktów konsumenckich, które oferuje. Mimo, że nie jest to dobrze znane, logo Amazon ma linię od litery "a" i rozciąga się do litery "z", co oznacza, że firma dostarcza użytkownikom wszystkie produkty od A do Z. Logo przypomina również uśmiech, który wyraża zadowolenie klientów, jakie chcą oni zapewnić swoim użytkownikom.

Jako jedna z niewielu firm, którym udało się przetrwać kryzys, ta firma technologiczna Big 5 zdominowała rynek handlu elektronicznego w ciągu ostatniej dekady. Obecnie ta marka i jej logo są rozpoznawalne w gospodarstwach domowych na całym świecie.

10 najlepszych logotypów dla żywności i napojów

11. McDonald's

Logo McDonald's. Image credit: McDonald'sBracia

Richard i Maurice McDonald założyli firmę w 1940 roku

.

Jednak dopiero w 1955 r., gdy Ray Kroc kupił firmę i stworzył to kultowe logo franczyzy fast food, nikt nie wiedział o firmie tak wiele.

Budzi ono emocje za każdym razem, gdy ktoś widzi to logo na autostradzie. Złote łuki McDonald's stały się fenomenem kulturowym dla całych rodzin. Obecnie jest to największa notowana na giełdzie restauracja typu fast-food; międzynarodowy symbol McDonald's jest jej nieodłącznym elementem. Z jego

12. Nestle

Logo Nestle. Image credit: NestleHenri

Nestle założył firmę w 1968 roku i wykorzystał herb swojej rodziny jako inspirację do stworzenia logo Nestle. Nestle, słowo, które w języku niemieckim oznacza cyfrowe gniazdo, wykorzystuje obraz ptaków dostarczających pożywienia swoim młodym.

Dopiero w 1938 r. to ikoniczne logo zostało połączone z napisem. Co więcej, dopiero w 1988 r. powstała zmodernizowana wersja logo Nestle, którą znamy dzisiaj. Na przestrzeni lat logo doczekało się wielu wersji, które upraszczały je i unowocześniały, aby było bardziej atrakcyjne dla szerszego grona odbiorców.

13. Starbucks

Logo Starbucks. Image credit: StarbucksStarbucks

, jedna z najbardziej kultowych marek kawy, zaprojektowała swoje logo na podstawie postaci syreny z mitologii greckiej, czyli syreny o dwóch ogonach. Syreny w mitologii greckiej wabią żeglarzy i marynarzy do morza.

Ideą stojącą za tym logo było stworzenie marki kawy, która robiłaby takie wrażenie, że klienci i konsumenci nie mogliby się jej oprzeć. Choć początkowo było ono dość skomplikowane, Starbucks uprościł je, tworząc bardziej korporacyjne i odpowiednie logo kawy Starbucks, które jest bardziej czytelne i atrakcyjne dla współczesnego konsumenta.

14. Coca-Cola

Logo Coca-Coli. Image credit: Coca-ColaZaprojektowane

w 1886 r. przy użyciu pisma Spencera logo coca-coli jest jednym z najbardziej kultowych logo napojów naszych czasów. Frank Robinson ukuł nazwę, ponieważ uważał, że dwie litery "C" będą dobrze wyglądać w reklamie marki. Logo coca-coli przybrało dzisiejszy kształt na początku lat 40. ubiegłego wieku.

Na przestrzeni lat powstało wiele jego wersji. Z biegiem lat pojawiło się wiele zmian (dodano wiele kolorów i wprowadzono drobne poprawki) w klasycznym projekcie, ale nadal pozostaje ono najpopularniejszym i najlepiej zaprojektowanym logo w branży spożywczej.

15. Cadbury

Logo Cadbury. Image credit:

CadburyFirma została założona przez Williama Cadbury'ego w 1800 roku w Birmingham w Wielkiej Brytanii

.

Minęło trochę czasu, zanim powstało to kultowe logo. Zanim powstało znane nam obecnie logo Cadbury, istniało kilka wersji szeryfowych, z których żadna nie zachwycała.

Jednak w 1960 r. firma ostatecznie zdecydowała się na logo oparte na podpisie Williama Cadbury'ego. Następnie logo zostało zmodyfikowane do bardziej nowoczesnej i uproszczonej wersji zaokrąglonego logo Cadbury, które znamy dzisiaj.

16. Red Bull

Logo Red Bull. Image credit: Red BullDietrich

Mateschitz stworzył to logo w 1987 roku dla tajskiego napoju energetycznego "Katring Daeng", co tłumaczy się jako "Red

Bull".

To kultowe logo jest jednym z najpopularniejszych logo napojów. Logo przedstawia dwa byki, które są podobne do napoju, na którym się opiera, a także czerwoną i żółtą kolorystykę, która symbolizuje wytrwałość i siłę.

Niezależnie od tego, czy znasz Red Bulla z prób obudzenia się, gdy jesteś śpiący, czy z wydarzeń sportowych, znajdziesz to logo na opakowaniu.

17. Hershey's

Logo Hershey's. Image credit: Hershey'sFirma

rozpoczęła działalność w 1800 roku. Ta popularna firma produkująca czekoladę ma długą historię (wypełnioną czekoladowymi smakołykami). Jej nazwa pochodzi od nazwiska założyciela, Miltona Hersheya. Logo tej firmy jest jednym z najbardziej niezmiennych w całym jej istnieniu.

Ikoną wyróżniającą logo Hershey jest czytelna czcionka w kolorze brązowym wraz z białym lub szarym tłem. Na przestrzeni wieków (tak, dobrze przeczytaliście) logo to ulegało niewielkim modyfikacjom.

18. Burger King

Logo Burger King. Image credit: Burger

KingZostał założony po tym, jak zainspirowany ogromnym sukcesem McDonald's Keith Kramer, wraz z wujkiem swojej żony, stworzyli długą sieć, której ikoną stało się drewno.

Mimo że logo przez ostatnie 20 lat było dynamiczne, większość z nas je zna. Burger King po dwudziestu latach powrócił do uproszczonego i bardziej minimalistycznego projektu logo.

19. Baskin Robbins

Logo Baskin Robbins. Image credit: Baskin RobbinsJeśli chodzi o

logo Baskin Robbins, było to trzecie główne logo w historii firmy. Obecne logo Baskin Robbins pochodzi z 2006 roku. Agencja Reklamowa Carson/Roberts wymyśliła logo i koncepcję 31 smaków.

Dzięki temu logo zmieniło się w napis 31 (nawiązujący do 31 smaków serwowanych przez Baskin Robins), który daje konsumentom poczucie przygody podczas jedzenia lodów. Podczas projektowania logo agencja projektowa wykorzystała w nim kolor różowy i kropki, aby wzbudzić poczucie zabawy. Zastosowana czcionka jest czytelna, ale też nieco dziecinna, aby zachować dziecięce poczucie cudowności, które towarzyszy lodom.

20. KFC

Logo KFC. Image credit: KFCColonel

Harland David Sanders założył firmę w 1952 r. z 11 sekretnymi ziołami i przyprawami. Firma Lippincott & Margulies stworzyła oryginalne logo KFC w 1952 roku. Jedno z najpopularniejszych logo w branży gastronomicznej, logo KFC, jest natychmiast rozpoznawane w gospodarstwach domowych na całym świecie.

Od tego czasu stylizowana twarz pułkownika Sandersa, założyciela sieci fast-foodów, jest istotną częścią marki firmy. W 1978 r. ta sama agencja, Lippincott & Margulies, odświeżyła logo pułkownika Sandersa.

10 najlepszych logotypów luksusowych

Oto najbardziej luksusowe logo na rynku. Jeśli chcesz stworzyć swoje własne luksusowe logo, zobacz nasz post o najlepszych luksusowych czcionkach.

21. Versace

Logo Versace. Image credit: VersaceVersace

, jedna z najbardziej przedsiębiorczych luksusowych marek, jest znana z odważnych projektów i luksusowego wizerunku. Jeśli chodzi o logo, marka zdecydowała się umieścić w nim głowę Meduzy, mitologicznej postaci z mitologii greckiej.

Podłoga ruin w Reggio Calabria, gdzie rodzeństwo Versace bawiło się w dzieciństwie, stała się inspiracją do stworzenia logo. Gianni Versace wybrał Meduzę jako logo, ponieważ sprawiała, że ludzie zakochiwali się w niej bez reszty. Versace, jako marka, ma zarówno kulturalnych zwolenników, jak i lojalnych klientów, co jeszcze bardziej potwierdza tę tezę. Piękne logo Versace jest jednym z najbardziej kultowych, a co więcej, cieszy się niesłabnącą popularnością.

22. Fendi

Logo Fendi. Image credit: Fendi Logo Fendi

składa się z dwóch liter F odwróconych względem siebie i tworzących prostokątny kształt. Logo Fendi jest proste i minimalistyczne, ale nie zawsze takie było. Pierwotnie logo Fendi przedstawiało wiewiórkę trzymającą orzech.

Choć na początku może się to wydawać niezwykłe, ma ono ogromne znaczenie dla rodziny Fendi. Obecnie jednak logo Fendi to nowoczesny krój pisma bezszeryfowego oraz litery F, które tworzą unikalne i ikoniczne logo tej luksusowej marki.

23. Gucci

Logo Gucci. Image credit:

GucciSłowo "Gucci '' symbolizuje doskonałość i modę, co sprawia, że marka ta jest dziś tak popularna

.

Logo zostało opracowane w 1929 roku przez syna Guccio Gucciego, Aldo Gucciego.

Przed rokiem 1929 firma nie posiadała oficjalnego logo. Aldo miał jednak zamiar wprowadzić Gucciego na mapę. Projektując logo dla marki, Aldo połączył inicjały swojego ojca w znane nam dziś podwójne G. To piękne logo, będące filarem świata mody, jest prawdopodobnie najpopularniejszym logo dla marki z wyższej półki, a nawet stało się inspiracją do powstania kilku podróbek.

24. Hermes

Logo Hermes. Image credit: HermesZałożona

w 1837 r. firma Hermes otrzymała logo, które znamy do dziś, dopiero w latach 50.

ubiegłego wieku.

Ten luksusowy francuski producent pierwotnie produkował uprzęże i uzdy dla szlachty. Logo tej marki jest wzorowane na jednym z powozów Guc.

Jeśli chodzi o kolor, to ikoniczny pomarańczowy został nadany z powodu niedoboru kolorów, który wystąpił podczas II wojny światowej. To właśnie wtedy producenci musieli porzucić swoje oryginalne kremowe opakowania na rzecz jaskrawego, kultowego pomarańczowego koloru, który znamy i kojarzymy z tą marką dzisiaj.

Logo tej luksusowej marki umieszczane jest na jednych z najdroższych torebek i choć jej początki były skromne, Hermes jako marka jest rozpoznawalna na całym świecie.

25. Louis Vuitton

Logo Louis Vuitton. Image credit: Louis VuittonLouis Vuitton

działa na rynku od 1854

roku.

Synowi Louisa, Georges'owi, przypisuje się stworzenie logo na cześć zmarłego ojca. Jedno z najbardziej prestiżowych logo znanych w mediach, Louis Vuitton, to marka ekstrawagancka, tworząca produkty, które czasami nawet zyskują na wartości!

Łączące się ze sobą litery LV stały się jednym z najbardziej rozpoznawalnych emblematów na rynku. Louis Vuitton i jego słynny monogram "LV" jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli marki. Często uważany za jedną z najbardziej pożądanych torebek dla elitarnych kobiet, logo symbolizuje władzę i pieniądze.

26. Mercedes-Benz

Mercedez-Benz. Image credit: Mercedez-BenzMercedes

jest jedną z najbardziej luksusowych firm samochodowych na rynku. Karl Benz i Gottlieb Daimler założyli firmę w 1926 roku. Ten niemiecki koncern samochodowy kojarzy się z klasą i stylem życia na najwyższym poziomie. Jedno z najwspanialszych logo Mercedes-Benz jest symbolem nieokiełznanego luksusu i klasy.

Mówi się, że gwiazda ma dla firmy podwójne znaczenie - została przyjęta w latach 20. ubiegłego wieku jako hołd dla rodziny Daimlerów, której ojciec używał tradycyjnej pięcioramiennej gwiazdy jako podpisu.
Tradycyjne kontury zostały zmodyfikowane tak, aby stworzyć gwiazdę trójramienną, co miało symbolizować zamiary rodziny, aby zmotoryzować cały świat na lądzie, wodzie i w powietrzu.

27. Porsche

Logo Porsche. Image credit: PorschePorsche

to kolejna niemiecka firma samochodowa. Jest to jedna z najbardziej eleganckich i klasycznych firm motoryzacyjnych na świecie. Symbol Porsche podkreśla wyraźne niemieckie dziedzictwo i historię marki, ponieważ został oparty na herbie Wolnego Ludowego Państwa Wirtembergii. To piękne logo kojarzy się z życiem na najwyższym poziomie i elegancją, jaką oferuje marka samochodów luksusowych.

To słynne logo reprezentuje obszar i tradycje Stuttgartu, stolicy Wirtembergii, gdzie znajdowała się główna siedziba Porsche. Pod względem kulturowym jest ono kojarzone z ekstrawaganckim stylem życia.

28. Ferrari

Logo Ferrari. Image credit: Ferrari

Ferrari to jedna z najbardziej znanych marek i twórca wymarzonego samochodu dla wielu ludzi. Jest to jedna z najdroższych i najbardziej imponujących firm samochodowych na rynku.
Symbol Ferrari pochodzi od włoskiego asa myśliwskiego, Francesco Baracca, który namalował czarnego konia w koronie na kadłubie swojego samolotu.

Podobno w 1923 r. Enzo Ferrari spotkał się z matką i ojcem Baracca. Matka Baracca powiedziała Ferrariemu, aby namalował czarnego konia na swoich samochodach, ponieważ przyniesie mu to szczęście. Od tamtego czasu firma używa tego symbolu wraz z włoską flagą i ikoną żółtego koloru, który jest ukłonem w stronę miasta, w którym Enzo dorastał.

Dzięki unikalnemu wzornictwu i kolorom marki, Ferrari ma jedno z najlepszych logo dla marki samochodów luksusowych.

29. Supreme

Logo Supreme. Image credit: Supreme LogoProjekty

Barbary Kruger były inspiracją do stworzenia logo Supreme. Ten luksus zyskał popularność dzięki kulturze szumu i kulturze popularnej w Internecie. Jak na ironię, Barbara (której prace zainspirowały logo) zawsze chciała, aby jej prace były interpretowane i przerabiane, a supreme jako marka robi coś zupełnie przeciwnego, korzystając z praw autorskich.

Firma została założona na Lafayette Street na Manhattanie w 1997 roku. Supreme używa czcionki przypominającej Futurę w prostej biało-czerwonej kolorystyce.

30. Dior

Logo Dior. Image credit: DiorPozostając

wiernym stereotypowi marek luksusowych wykorzystujących czcionki szeryfowe, Dior nadal udowadnia, że ten stereotyp ma rację bytu. Christian Dior to francuska marka luksusowa, która stosuje długi i cienki krój szeryfowy zaprojektowany przez Georges'a Peignota.

Typograf kierował się tekstami z grafik Nicolasa Cochina, choć nieco zmienił kształt kresek. Logo Christian Dior ma ogólny wygląd i wrażenie ponadczasowej klasy.

10 najlepszych logotypów banków i instytucji finansowych

31. Citibank

Citibank. Image credit: CitibankZostało stworzone w

2000 r., po tym jak Citigroup połączył się z grupą ubezpieczeniową Travelers w 1998 r. i rozpoczął pracę nad nową identyfikacją wizualną we współpracy ze słynną agencją Pentagram

.

Grupa Travelers ma bardzo charakterystyczne i rozpoznawalne logo - czerwony parasol, symbolizujący ochronę i bezpieczeństwo.

Logo zawiera małą literę "Citi" z czerwonym łukiem, zaczynającym się nad pierwszym "I", a kończącym się nad ostatnim. Litera "T" w tej konstrukcji przypomina rączkę parasola, ale jest koloru białego, podobnie jak wszystkie pozostałe litery znaku firmowego.

32. TD Bank

Logo TD Bank. Image credit: TD BankTD Bank

rozpoczął działalność w lutym 1955 roku. To ikoniczna marka w świecie finansów. Inicjały "TD" oznaczają Toronto-Dominion Bank, ponieważ jest to bank kanadyjski, który w 2008 roku rozszerzył swoją działalność na Stany Zjednoczone.

W tym prostym i minimalistycznym logo użyto zieleni i bieli, co pomaga stworzyć wrażenie ogólnego dobrobytu.

33. Visa

Logo Visa. Image credit: VisaZałożona w

1958 roku, VISA wraz ze swoim logo jest noszona w portfelach i portmonetkach na całym świecie. Jeśli chodzi o logo, kolor niebieski oznacza niebo, a kolor żółty (złoty) symbolizuje wydmy w Kalifornii, gdzie powstało pierwsze biuro Bank of America.

Poza tym na pierwszej literze znajduje się złoty element w postaci drapania długopisem, który przypomina również migotanie kruszcu.
Logo VISA jest jednym z najbardziej znaczących i znanych symboli w dziedzinie płatności i finansów.

34. PayPal

Logo Paypal. Image credit: PaypalPaypal

został założony w 1998 roku. Jest to firma, która ma na celu zbliżenie świata poprzez dokonywanie płatności. Nawiązuje do łączenia ludzi, co jest głównym tematem kampanii telewizyjnej PayPala.

Od niedawna Paypal dąży do uwypuklenia idei łączenia się poprzez użyteczność i płatności, a logo jest tego dowodem.

35. Mastercard

Logo Mastercard. Image credit: MastercardZałożony

w 1966 r. Mastercard rozpoczął działalność jako firma oferująca kredyty za pośrednictwem tzw. kart obciążeniowych. Jednak w 1969 r. dołączyli do niej pierwsi japońscy partnerzy i wprowadzono nowe logo, składające się z dwóch nałożonych na siebie okręgów.

Oba okręgi symbolizują wzajemne przenikanie się handlu między międzynarodowymi potęgami, zwłaszcza Wschodem i Zachodem. W 2020 r. firma Mastercard przeszła rebranding całej sieci, a napis "Mastercard" został usunięty spod logo.

36. Deutsche Bank

Deutsche Bank. Image credit: Deutsche BankDeutsche

jest znaczącym bankiem na arenie międzynarodowej. Ten niemiecki bank inwestycyjny jest powszechnie znany ze swoich usług finansowych. Siedziba Deutsche Bank znajduje się we Frankfurcie w Hesji, w Niemczech, a jego logo jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych w świecie finansów.

Połączenie ukośnika i kwadratu jest od dawna znanym symbolem zachodniej gospodarki. Kolor ma wzbudzać zaufanie, a ukośnik skierowany ku górze oznacza zyski i wzrost.

37. Bank of America

Logo Bank of America. Image credit: Bank of AmericaBank of America

rozpoczął działalność w 1998 roku. To doskonałe logo jest bardziej wyrazistym znakiem osobowości. W 1998 r. do logo Bank of America wprowadzono nową koncepcję i jaskrawą kolorystykę.

Przypomina ono amerykańską flagę, ale jest też podobne do koca, co może pomóc w przekazaniu klientom idei bezpieczeństwa i komfortu.

38. Royal Bank of Canada

Logo Royal Bank of Canada. Image credit: Royal Bank of CanadaRoyal Bank of Canada

rozpoczął działalność w 1962 roku. Wprowadził swoje pierwsze logo z motywem heraldycznym. Z pieczęci z 1901 r. zachowano jednak tylko dwa elementy: lwa, symbolizującego siłę i władzę, oraz koronę, która miała być nośnikiem symboliki "królewskiej".

39. J.P. Morgan Chase & Co.

JP Morgan Chase & Co. Logo. Image credit: JP Morgan Chase & Co.

Chociaż JP Morgan Chase & Co. rozpoczął działalność w 1997 r., to niedawno przeszedł rebranding, dzięki któremu w logo zastosował krój czcionki simple serif. Jest to wciąż stosunkowo nowa marka w porównaniu z większością banków w segmencie finansowym.

40. Societe Generale

Logo Societe Generale. Image credit: Societe GeneraleZałożony

w 1864 roku Societe Generale jest jednym z najbardziej znanych i szanowanych banków na świecie. Ten francuski bank posługuje się eleganckim i nowoczesnym logo, co jest trendem w przypadku większości banków.

Kiedy kierownictwo zatrudniło Sopha, agencję projektową należącą do grupy RSCG, do zaprojektowania nowej tożsamości wizualnej, rezultatem był wysoce symboliczny czerwono-czarny kwadrat. Kwadrat kojarzy się z solidnością, siłą i rygorem, a kontrast kolorystyczny wskazuje na zrównoważone relacje między bankiem a jego klientami.

10 najlepszych logo dla detalistów i mody

41. H&M

Logo H&M. Image credit: Hennes & MauritzH&M

jest jedną z najbardziej przystępnych cenowo marek na świecie. W logo H&M zastosowano swobodną i nieco beztroską czcionkę skryptową oraz kolor czerwony, który zachęca do impulsywnych zakupów.

Sklep można znaleźć w metropoliach na całym świecie. Logo Hennes oznacza po szwedzku "Jej". Kiedy Erling Persson kupił firmę Mauritz Widforss w Sztokholmie, która posiadała ogromną kolekcję artykułów dla mężczyzn, H&M zyskał taką właśnie nazwę.

42. Walmart

Logo Walmartu. Image credit:

WalmartSam Walton założył firmę Walmart

.

Jest to jeden z najbardziej kultowych sklepów detalicznych w Stanach Zjednoczonych, a obecnie rozszerza swoją działalność na cały świat. Uważa się, że logo Walmartu przedstawia 6 iskier.
Każda iskra ma symbolizować idee, dzięki którym firma odnosi dziś tak wielkie sukcesy. Logo, które znamy dzisiaj, zaprojektowała w 2008 r. nowojorska firma Lippincott.

43. IKEA

Logo IKEA. Image credit: IKEAIKEA

to szwedzka firma meblarska. Jest jedną z najpopularniejszych firm oferujących meble i wyposażenie wnętrz w USA i kilku krajach europejskich.
Choć początkowo było czarno-białe, w latach 70. firma zdecydowała się na kolorystykę, która przypadkowo pokrywa się z barwami narodowymi Szwecji.

44. Target

Logo Target. Image credit: Target W

1962 r., podczas ustalania nazwy dla marki detalicznej Target, zespół PR Targeta zaproponował ponad 200 nazw, z których jedna okazała się najlepsza. Aby zachować spójność z nazwą, użyto logo, które było strzałem w dziesiątkę dla tej kultowej marki.

Dziś Target jest jednym z najpopularniejszych sprzedawców detalicznych w USA i jednym z najlepszych sklepów z odzieżą w przystępnych cenach.

45. Nike

Logo Nike. Image credit:

NikeSwoosh został zaprojektowany przez Carolyn Davidson, studentkę Portland State University, gdzie w tym czasie pracował Phil Knight. To wspaniałe logo reprezentuje ideologię bycia w ruchu i jako takie zyskało sobie lojalnych klientów i zwolenników.

Sama nazwa Nike wywodzi się od rzymskiej bogini zwycięstwa, dlatego też logo przypomina skrzydło, ponieważ Nike (bogini) jest często nazywana uskrzydlonym zwycięstwem. Poza tym Carolyn chciała, aby logo Nike oddawało akcję i energię, a "Nike Swoosh" właśnie to czyni.

46. Adidas

Logo Adidasa. Image credit: AdidasJeśli chodzi

o marki sportowe, Adidas jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych linii odzieży sportowej. Trzy paski w logo Adidasa symbolizują górę, wskazując na wyzwania i cele, które ludzie muszą pokonać. Początkowo Adidas dodawał paski do swoich butów do biegania, aby zwiększyć ich wytrzymałość.

Niektórzy twierdzą, że trzy linie reprezentujące paski na godle trefoil symbolizują skupienie się firmy na różnorodności, a trzy liście trefoil oznaczają trzy części świata (Amerykę Północną, Europę i Azję), w których można kupić jej produkty.

47. Nordstrom

Logo Nordstorm. Image credit:

NordstormObecne logo Nordstorm jest proste i ponadczasowe. Jego wyjątkowy styl jest wynikiem stylu czcionki, którą zostało zainspirowane. Logo Nordstrom zostało zaprojektowane przy użyciu jednego z fontów, które najprawdopodobniej należą do rodziny Optima.

48. Vans

Logo Vans. Image credit: VansVans

to słynna firma odzieżowa, która jest bardziej przyjazna skateboardzistom i hipsterom. Pierwsze logo firmy było po prostu drukowaną wersją słowa VANS. Od góry litery V odchodziła linia, a pod nią nieco mniejszymi literami napisano "ANS". Vans to jedno z najpopularniejszych logo na rynku odzieżowym i obuwniczym, które jest doskonałym przykładem na to, jak wygląda doskonale wykonane, niedocenione logo.

49. Shein

Logo Shein. Image credit: Shein Logo Shein

jest jednym z klasycznych przykładów tożsamości wizualnej marki z branży mody. Logo wykorzystuje monochromatyczną paletę kolorów, co jest doskonałym wyborem dla firmy zajmującej się odzieżą i akcesoriami.

50. Zara

Logo ZARA. Image credit:

ZARATierwsze logo Zara zostało stworzone w 1975 roku i charakteryzowało się eleganckimi i szykownymi literami szeryfowymi. Marka ta stosuje monochromatyczną kolorystykę w większości swoich materiałów brandingowych. Wszystkie wielkie litery w napisie nazwy marki są solidne i doskonale wyważone. Ogólnie rzecz biorąc, to logo świetnie nadaje się do przekazywania klasy i wyrafinowania.

Często zadawane pytania

Jakie firmy technologiczne mają najpopularniejsze logo?

Apple, Amazon i Windows są prawdopodobnie najbardziej znanymi logo na tej liście. Te trzy firmy dominują w swoich segmentach rynku, a ich logo są rozpoznawalne na całym świecie.

Jakie są jeszcze loga, które są znane z podróbek?

Gucci, Versace i Supreme to kilka firm, które obecnie słyną z podróbek. Produkty tych firm są symbolami statusu, co często prowadzi do tego, że konsumenci dość często kupują podróbki o niemal identycznej cenie.

Czy możesz wykorzystać słynne logo w swoich blogach lub filmach wideo?

Tak! Pod warunkiem, że logotypy te zostaną wykorzystane w komentarzu lub informacji i tylko w komentarzu lub informacji, zarówno Twoje blogi, jak i filmy są chronione prawem uczciwego wykorzystania.

Jakie są niektóre cechy charakterystyczne logo dla marek luksusowych?

Większość marek luksusowych używa czcionek szeryfowych i prostych logo, które zawierają typografię szeryfową lub inicjały. Wynika to z faktu, że czcionki szeryfowe były najczęściej używane przed digitalizacją krojów pisma, a jako norma kojarzą się z klasą i dojrzałością. Jeśli jesteś zainteresowany, możesz zapoznać się z naszym artykułem na temat najlepszych krojów pisma serif do projektowania czystych logo

.

Jak dobierasz kolory do projektu logo?

Ogólnie rzecz biorąc, kolory w logo wybiera się na podstawie motywu przewodniego i wrażenia, jakie ma wywoływać marka. Na przykład kolor niebieski w popularnych mediach kojarzy się z wiarygodnością, a czerwony z ekscytacją i zachęca do impulsywnych zakupów.

Related Logo Posts:

  • Najlepsze kursy projektowania logo
  • Logo w świecie projektowania responsywnego
  • Najlepsze darmowe programy do tworzenia logo
  • Najlepsze oprogramowanie do projektowania logo
  • Jak prezentować projekty logo klientom?
  • Proces projektowania logo przez najlepszych projektantów [Infografika]
  • Systemy siatek w projektowaniu logo - rozkładanie na czynniki pierwsze [wideo-szkolenie]
  • Prognoza trendów w projektowaniu logo na rok 2017

50 najlepszych logotypów wszech czasów - podsumowanie

Logo odgrywa kluczową rolę w budowaniu wizerunku marki, a także wpływa na kulturę i sposób postrzegania marki przez konsumentów.

W tym artykule wymieniliśmy najpopularniejsze loga marek w różnych segmentach rynku, aby pomóc Ci zrozumieć, jak wiele z tych marek zaczynało i jakie są ich idee.

Mamy nadzieję, że dzięki temu poczujesz się lepiej poinformowany o najlepszych logotypach niektórych z najpopularniejszych marek. Niektórzy mogą nawet uznać je za najlepsze logo wszech czasów. Co Ty na to?



Autor

Patryk Wieczorek

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej