10 strategii poprawy zaangażowania w mediach społecznościowych

Ten artykuł został napisany przez Nancy Grace.

Za pośrednictwem mediów społecznościowych można nawiązać indywidualny kontakt z klientem i tworzyć pozytywne konwersacje wokół marki. Jednak brak zaangażowania może być jednym z najbardziej frustrujących aspektów marketingu w mediach społecznościowych.

wiadomość sponsorowana



Możesz znaleźć więcej pomocnych wskazówek na temat tego, jak usprawnić kampanię marketingową w mediach społecznościowych.
Pomimo regularnego publikowania postów, nie zawsze od razu widać oczekiwane rezultaty. Może to być przygnębiające i kosztowne, jeśli twoje wysiłki w mediach społecznościowych nie przynoszą rezultatów.

Oto 10 sposobów na zwiększenie zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych.

  1. Zrozum swoich odbiorców

Członkowie Twojej publiczności mają wiele zainteresowań poza Twoją marką. Dowiadując się, jakie one są, możesz odpowiednio tworzyć odpowiednie treści i dodawać wartość. Możesz użyć analityki społecznościowej, aby zbadać tematy, o których dyskutują Twoi obserwatorzy i uzyskać informacje na temat ich zainteresowań. Możesz także udostępniać posty z innych wiarygodnych źródeł, aby dodać trochę różnorodności, zamiast publikować tylko treści związane z marką. To pokaże, że bierzesz pod uwagę potrzeby i zainteresowania swoich odbiorców.

Starbucks, jedna z najpopularniejszych sieci kawiarni na świecie, zorientowała się, że ich klienci mają wiele pomysłów do podzielenia się i wymyśliła My Starbucks Idea. Przyniosło im to wiele rozgłosu i rozgłosu w mediach za ich nowatorskie podejście do crowdsourcingu.


wiadomość sponsorowana



  1. Korzystaj z narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi

Różne narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi mogą pomóc w śledzeniu wszystkich rozmów społecznościowych, takich jak Buffer i Sprout Social. Narzędzia te mogą otworzyć zaangażowanie między firmami a klientami i prowadzić do trwałych relacji. Mają one różne funkcje, takie jak analityka i inteligentne skrzynki odbiorcze, które mogą zapewnić maksymalne wykorzystanie każdej ważnej interakcji z klientem.

  1. Wybierz odpowiednie kanały

Chociaż chcesz być dostępny dla swoich odbiorców, nie oznacza to, że musisz być na każdej stronie mediów społecznościowych. Ważne jest, aby nie rozpraszać zbytnio swoich zasobów. Zamiast tego skup się wyłącznie na jednej lub dwóch sieciach i włóż cały swój wysiłek w tworzenie zaangażowania na nich. Dowiedz się, które platformy są najlepsze dla Twojej firmy. Na przykład, jeśli jesteś firmą B2B, znajdziesz większą i bardziej zaangażowaną publiczność na LinkedIn niż na Instagramie.

Xbox, marka konsoli do gier firmy Microsoft, ustanowiła standard bycia responsywnym na Twitterze. Częścią ich sukcesu jest przyjęcie Twittera, który jest lekki, szybki i skuteczny w komunikacji.

  1. Zaangażuj swój zespół w mediach społecznościowych

wiadomość sponsorowana


Jeśli okaże się, że nie jesteś w stanie odpowiadać klientom tak szybko, jak byś chciał, ważne jest, aby uzyskać pomoc. Jeśli nie masz budżetu na zatrudnienie większej liczby osób w swoim zespole, spróbuj zaangażować współpracowników z innych działów w odpowiadanie klientom. Możesz zaangażować osoby z działów sprzedaży, marketingu, inżynierii i obsługi klienta. Klienci publikują różne zapytania w mediach społecznościowych, które mogą skorzystać z niestandardowych odpowiedzi od osób posiadających specjalistyczną wiedzę.

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze, KLM, mają jeden z najbardziej kompetentnych zespołów w mediach społecznościowych, co dało im spory wzrost wskaźników zadowolenia klientów.

  1. Publikowanie w optymalnym czasie

Kilka czynników określa najlepszy czas na publikowanie postów, takich jak lokalizacja, branża, w której działasz i nawyki odbiorców. Ważną rolę odgrywa również platforma, na której publikujesz. Analiza własnych danych analitycznych może dać ci wyobrażenie o tym, kiedy powinieneś publikować. Możesz użyć dedykowanych narzędzi do analizy społecznościowej lub narzędzia zintegrowanego z platformą, takiego jak Facebook Insights. Zapewni to dokładne, dostosowane dane, które powiedzą Ci, kiedy publikować.

Nike przeprowadziło niezwykle udaną kampanię o nazwie PHOTOiD, w ramach której można było przesłać zdjęcie, a para butów z ich repozytorium zostanie pokolorowana tak, aby pasowała do zdjęcia. Zostaną one dostarczone do klienta w ciągu około miesiąca.

  1. Publikowanie treści wideo

Wielu marketerów odkrywa prawdziwą wartość tworzenia treści wideo w celu zwiększenia konwersji. Filmy mogą stać się wirusowe w mediach społecznościowych i uzyskać mnóstwo zaangażowania pod względem polubień i wyświetleń. Po dodaniu filmów do stron docelowych współczynnik konwersji wzrasta o 80 procent. Wraz z rosnącą popularnością YouTube, specjaliści od marketingu nie mogą już sobie pozwolić na wykluczenie odpowiednich, wysokiej jakości filmów.

Coke zdobył dużą popularność wśród swoich klientów, gdy opublikował film "Ice Cube Ski Jump Challenge" na swoim Insta-feedzie. Natychmiast stał się on wirusowy, a wiele osób publikowało filmy próbujące pokonać dystans.

https://www.instagram.com/p/kVFiyIAp1w/

  1. Zakup postów sponsorowanych

Kupowanie postów sponsorowanych na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn i Twitter, pomoże ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców poza obecną bazą fanów. Dobrym pomysłem jest więc ustalenie budżetu i zainwestowanie w wydatki medialne w celu zwiększenia zaangażowania w mediach społecznościowych. Facebook posiada narzędzia, które pomogą Ci w tworzeniu reklam skutecznie docierających do Twojej grupy demograficznej.

To jest reklama na Facebooku z internetowego supersklepu Amazon. Wygląda na czystą, przejrzystą i skuteczną.

  1. Zaangażuj się w społeczności Google+

wiadomość sponsorowana


Poszukaj i znajdź społeczności, które pasują do branży Twojej firmy. Następnie możesz tworzyć, dołączać, moderować i uczestniczyć w tych forach. Możesz także użyć Google+ Hangouts, aby rozpocząć czat wideo na żywo z maksymalnie dziewięcioma osobami. Oferuje to kolejną doskonałą okazję do nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami.

Przykładem dobrze zrobionej strony Google+ jest strona Android G+, która jest dobrze zaprojektowana i ma około 13 milionów obserwujących. Społeczność jest również bardzo interaktywna i nieustannie dyskutuje na kilka tematów w danym czasie.

  1. Szybka reakcja

Kiedy ludzie kontaktują się z markami na platformach mediów społecznościowych, oczekują szybkiej odpowiedzi. Gdy zapewniasz dobrą obsługę klienta, może to być wpływowa taktyka marketingowa. Klienci, którzy otrzymują szybkie odpowiedzi, chętniej polecają firmę i są bardziej zadowoleni ze swoich doświadczeń. Odpowiadaj więc szybko, gdy obecni lub potencjalni klienci wchodzą w interakcję z Twoją marką, a wkrótce zbierzesz nagrody.

Nordstrom robi furorę dzięki wzorowej obsłudze klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych. W rzeczywistości wzięli odpowiedzialność za zniszczenie butów klienta, a sprzedawca osobiście dostarczył nową parę w ciągu 45 minut od otrzymania reklamacji. Oto kolejna jeszcze szybsza reakcja - odpowiedzieli na ogólne zapytanie klienta w ciągu 20 minut na swojej stronie na Facebooku!

  1. Tworzenie treści

Możesz pozycjonować swoją markę jako źródło informacji poprzez selekcjonowanie treści. Wiąże się to z gromadzeniem, zbieraniem i udostępnianiem wysokiej jakości materiałów, które są istotne dla odbiorców. Jest to idealny sposób na wypełnienie wszelkich luk w strategii treści, zwłaszcza jeśli brakuje ci pomysłów na świeże treści. Może to prowadzić do innych możliwości, takich jak uznanie ze strony influencerów, większa świadomość marki i wzrost liczby nowych obserwujących. Będziesz również uważany za źródło najnowszych wiadomości z branży.

W tym przypadku wracamy do Nike - mają ogromną obecność na Pintereście, który zawiera starannie dobrane i wyselekcjonowane treści, które mogą pomóc zmotywować ludzi.

Przemyślenia końcowe

Aby opracować skuteczną strategię marketingową w mediach społecznościowych, musisz najpierw dobrze zrozumieć swoich odbiorców. Zapewni to, że wszystkie posty będą z nimi rezonować i pozostaną zainteresowani tworzonymi treściami. Będziesz także musiał zwracać uwagę na swoje analizy, aby udowodnić zwrot z inwestycji w swoje wysiłki. Zrozum, co działa, a co nie, aby upewnić się, że Twoja strategia społecznościowa pozostaje skuteczna i przynosi rezultaty.

Autor

Michał Szumlański

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej