Potęga typografii w projektowaniu stron internetowych

Ten artykuł został napisany przez Lexie Lu.

Typografia jest często pomijana, jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych. Tak, niektóre z nich są traktowane poważnie. Twoje logo i niektóre grafiki zostały najprawdopodobniej zaprojektowane z myślą o Twojej marce.

wiadomość sponsorowana



Ale co z wybranymi krojami pisma / czcionkami?

Krój pisma mówi więcej o Twojej marce, niż mogłoby się wydawać. Każdy projekt i krój pisma ma inny wpływ na użytkowników.

Oto siedem powodów, dla których warto zwrócić uwagę na typografię. To potężna rzecz i może nawet wpływać na głos w twojej głowie.

1. Typ wpływa na podejmowanie decyzji

Zgadza się. Typografia ma moc kontrolowania umysłu. Wybrany krój pisma może zmienić percepcję odwiedzających.

Poniższe wykresy z The New York Times pokazują, jak ludzie mają tendencję do wierzenia w faktyczne informacje na podstawie zastosowanego kroju pisma. Ankieta przeprowadzona wśród 45 000 osób wykazała, że krój pisma Baskerville ma większy wpływ na umysły czytelników. Czcionka ta jest postrzegana jako bardziej wiarygodna i może sprawić, że czytelnicy zgodzą się z Twoimi stwierdzeniami.


wiadomość sponsorowana



Chociaż badanie pokazuje, że Baskerville jest uważany za najbardziej godną zaufania czcionkę, nie zmieniałbym całej witryny. Wybrany krój pisma powinien pasować do tonu witryny i pomóc opowiedzieć historię marki. Ważne jest, aby pamiętać, że niektóre kroje pisma mają wpływ na użytkowników. Przetestuj kilka różnych krojów pisma i zobacz, który z nich daje najlepsze wyniki.

2. Rodzaj czcionki wywołuje emocje

Najlepszym sposobem na zainteresowanie ludzi jest wywołanie emocji, a typografia jest idealnym narzędziem do tego zadania.

Twoje logo, kolory i wybór czcionki mogą wywoływać emocje u użytkowników. Dobra typografia może podnieść ludzi na duchu, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Może sprawić, że poczują się kreatywni i będą mieli pozytywne skojarzenia z Twoją marką. W końcu celem typografii jest rozszerzenie historii marki.

EVS stworzył stronę na swojej stronie internetowej, aby uczcić nowy rok i poprosił ludzi o fizyczne przedstawienie ich przesłania. Na końcu napisano odręcznym krojem pisma: "Razem tworzymy coś niezwykłego". Ten wygląd reprezentuje osobisty ton i przywołuje atrakcyjnie niedoskonałą jakość. Odbiorcy czują się włączeni i również stają się zainspirowani.

wiadomość sponsorowana


Te drobne szczegóły mogą pomóc Ci się wyróżnić i sprawić, że ludzie będą emocjonalnie zaangażowani w Twoją podróż.

3. Typ łączy się z marką

Wszystko, co projektujesz, jest przedłużeniem Twojej marki. Typografia, którą zdecydujesz się włączyć do swojej pracy, daje użytkownikowi lepsze wyobrażenie o tym, kim i o co chodzi w Twojej marce.

Ta infografika podkreśla znaczenie ogólnego przekazu przy rozważaniu krojów pisma. Dobrym sposobem na określenie, co reprezentuje Twoja marka, jest wyszczególnienie podstawowych wartości i atrybutów.

Przyjrzyj się wybranym czcionkom i określ, jak wyglądałyby te wartości, gdyby były czcionkami. Może to pomóc w zawężeniu zestawu typografii, który najlepiej reprezentuje firmę.

Na przykład ten projektant użył liternictwa do stworzenia logo ptaka i zawiera litery "e" i "s". Płynna typografia podkreśla cykl i prowadzi do zrównoważonego rozwoju.

Typografia jest odzwierciedleniem tonu marki. Powiedzmy, że Twoja marka ma związek z kowbojami i ma motyw westernowy. Nie używałbyś tej samej czcionki, co w przypadku zegara cyfrowego. Ta czcionka nie pasuje do oczekiwań użytkownika wobec Twojej marki, co powoduje utratę połączenia.

Każda marka ma swoją historię. Używany krój pisma i logo powinny dodawać unikalny element do procesu opowiadania historii. Chcesz, aby użytkownicy łączyli się z Twoją marką, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

4. Właściwa czcionka buduje zaufanie

Rodzaj czcionki jest zazwyczaj pierwszą rzeczą, którą ludzie widzą, gdy odwiedzają Twoją witrynę. Jest to pierwszy element projektu, który może zwiększyć lub zmniejszyć ich lojalność wobec Ciebie i Twojej marki. Właśnie dlatego typografia odgrywa najważniejszą rolę w projektowaniu, jaką jest budowanie zaufania.

Chcesz, aby ludzie czuli się pozytywnie, patrząc na twoją typografię. Budowanie zaufania to świetny sposób na osiągnięcie tego celu. Krój pisma powinien odpowiadać oczekiwaniom użytkownika lub je przewyższać.

Zaufanie można również budować, nadając krojom pisma profesjonalny charakter. Czarna czcionka Times New Roman nie zostanie dobrze przyjęta, ponieważ jest to standardowa czcionka, którą można znaleźć wszędzie. Sprawia też wrażenie, że witryna została stworzona na szybko, bez żadnego wysiłku.

Witryna Papazian uosabia elegancję i uzupełnia branżę jubilerską. Gdyby firma użyła czcionki bezszeryfowej w którymkolwiek z nagłówków, marka mogłaby nie być postrzegana w tym samym świetle.

Wybierz profesjonalnie wyglądającą czcionkę, która pasuje do Twojej marki, aby zbudować zaufanie użytkowników. Gdy już będą lojalni wobec Twojej marki, nigdy Cię nie opuszczą.

5. Czcionka zwiększa czytelność

wiadomość sponsorowana


Typografia w logo i nagłówku z pewnością wpływa na to, jak użytkownicy postrzegają Twoją markę. Chociaż jest to bardzo ważne, typografia używana w treściach internetowych jest równie istotna dla sukcesu.

Różne czcionki są odpowiedzialne za czytelność dla użytkownika. Badanie czcionek z 1986 roku wykazało, że 67% uczestników uznało czcionki szeryfowe za łatwe do zrozumienia, podczas gdy 12% uczestników preferowało czcionki bezszeryfowe. Najmniejsze szczegóły w niektórych czcionkach mogą decydować o złożoności treści. Wybierz czcionkę, która jest łatwa do odczytania, aby ludzie pozostali na Twojej stronie i zapoznali się z treścią.

6. Drugorzędne kroje pisma mają znaczenie

Po spędzeniu kolosalnej ilości czasu na przeglądaniu różnych czcionek w poszukiwaniu inspiracji, w końcu wymyśliłeś idealny projekt swojego logo. Niestety, twoja praca jeszcze się nie skończyła. Zła czcionka pomocnicza może zrujnować wpływ, jaki może mieć krój logo.

Zobacz tutaj kilka świetnych kombinacji czcionek.

Używanie tej samej czcionki, co główne logo dla pod-logo sugeruje, że logo pod-logo jest równie znaczące. Użytkownik jest kuszony, aby spojrzeć na oba jednocześnie, nawet jeśli drugorzędna czcionka jest mniejsza.

Nie popełniaj tego błędu w przypadku czcionki drugorzędnej. Uczyń ją cieńszą, aby pasowała do typografii wybranej dla głównego logo.

7. Rozmiar czcionki ma znaczenie

Rodzaj czcionki i styl typografii są ważne dla każdego projektu. Kolor i sposób jego prezentacji również będą miały wpływ na widzów. Rozmiar typografii również ma wpływ.

Jeśli projektujesz infografikę lub slogan, istnieje duże prawdopodobieństwo, że są określone słowa, które chcesz wyróżnić bardziej niż inne. Jeśli tworzysz projekt dla zdania "Oto najważniejsze trendy w zakupach szkolnych", prawdopodobnie chcesz, aby zakupy szkolne wyróżniały się bardziej niż te.

Możesz oddzielić te słowa od reszty pakietu, powiększając je. Zwiększ rozmiar ważnych słów, aby dodać element znaczenia do projektu.

Miej plan gry typograficznej!

Nadszedł czas, aby wybrać najlepszą typografię dla siebie. Przeanalizuj swoją markę, dowiedz się, dlaczego ludzie się nią interesują i zaprojektuj typografię tak, aby pasowała do tych oczekiwań.

-

Lexie Lu jest projektantką, pisarką i miłośniczką kawy. Pisze o trendach w branży projektowania stron internetowych i grafiki oraz co tydzień współtworzy Design Roast. Śledź Lexie na Twitterze @lexieludesigner.

Autor

Michał Szumlański

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej