5 kroków do szalenie skutecznego budowania listy e-mailowej

Ten artykuł został napisany przez Davida z CollectiveRay.

Tworzenie zdrowej listy e-mailowej jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojej firmy. Mając bezpośrednią linię do skrzynki odbiorczej klienta, masz niesamowitą moc na wyciągnięcie ręki. Tylko jeden kanał jest bardziej skuteczny niż e-mail - organiczne wyszukiwanie.

wiadomość sponsorowana



Ale mimo że 72% Amerykanów woli e-mail od innych form komunikacji, 69% nie odpowie na e-mail od marki, której nie ufa.

Kupowanie list e-mailowych lub zbieranie adresów e-mail i spamowanie mogło działać kilka lat temu, ale dziś już nie będzie działać, zabije reputację Twojej domeny wysyłającej e-maile, a wraz z nią - Twojej firmy.

Jak więc zbudować zdrową listę e-mail marketingową, którą można efektywnie wykorzystać?

Musisz skupić swoje wysiłki na tworzeniu znaczących i wartościowych połączeń z klientami. Te połączenia zaczynają się od zbudowania listy e-mailowej, opartej na dostarczaniu wartości docelowym odbiorcom.

Następnie należy wykorzystać listę e-mailową do nawiązania relacji opartej na zaufaniu, wysyłając serię e-maili, które zapewniają klientom dodatkową wartość.


wiadomość sponsorowana



Jeśli dopiero zaczynasz, budowanie listy e-mailowej może wydawać się białym słoniem. Ale z odpowiednimi strategiami, będzie to tylko spacer po parku. Tutaj omówimy szalenie proste kroki do zbudowania listy e-mailowej od podstaw.

5 kroków do skutecznego budowania listy e-mailowej

Teraz, gdy omówiliśmy znaczenie budowania listy e-mailowej, oto jak to osiągnąć.

Biorąc pod uwagę, że strach przed bombardowaniem materiałami promocyjnymi jest prawdziwy, ludzie są bardzo skąpi w swoich e-mailach.

Dlatego nigdy nie powinieneś zakładać, że otrzymasz e-maile tylko dlatego, że masz wyskakujące okienko z wtyczką, taką jak Bloom Email, Sumo lub OptinMonster.

To, co zamierzamy omówić, to strategia, którą można wykonywać wielokrotnie, która będzie generować stały strumień nowych e-maili, codziennie, od użytkowników w niszy docelowej.

wiadomość sponsorowana


1. Zlokalizuj potrzebę w swojej niszy

Aby odnieść sukces w zbieraniu e-maili, musisz znaleźć pilną potrzebę, której regularnie doświadczają Twoi docelowi odbiorcy.

Najlepszym sposobem na odkrycie, czego potrzebują użytkownicy, jest po raz kolejny wyszukiwanie organiczne. Mówiąc najprościej, kiedy ludzie czegoś potrzebują, najpierw odwołują się do wyszukiwarek, aby spróbować to znaleźć.

Wykonując dobre badanie słów kluczowych, używając słów kluczowych, które są popularne w Twojej niszy, możesz przeanalizować intencje użytkowników stojące za wyszukiwanymi słowami kluczowymi. Korzystając z "intencji użytkownika" można zrozumieć, czy użytkownik szuka czegoś, czego potrzebuje.

Aby dostosować się do konkretnych potrzeb użytkowników, możesz dodać następujące elementy do słów kluczowych:

  • Lista kontrolna
  • Arkusz kalkulacyjny
  • Pobierz
  • Najlepsze praktyki
  • Darmowy

i inne słowa kluczowe, które są istotne w Twojej branży.

Po przeprowadzeniu kompleksowego badania słów kluczowych w swojej niszy, zwróć uwagę na słowa kluczowe z unikalną potrzebą, które Twoim zdaniem możesz stworzyć z dobrą treścią i świetnym pobieraniem.

Mimo że ludzie nienawidzą treści o charakterze sprzedażowym, chętnie przyjmą dobre treści, które faktycznie rozwiązują ich potrzeby.

Istnieją inne proste rzeczy, których możesz użyć, aby zlokalizować unikalną potrzebę w swojej niszy:

  • Rozmowy jeden na jeden - znajdź kreatywny sposób na wydobycie pomysłów od docelowych odbiorców. Mogą to być ankiety telefoniczne, wywiady końcowe, formularze opinii itp. Skonstruuj pytania w taki sposób, aby skłonić potencjalnych klientów do ujawnienia swoich największych bolączek.
  • Fora - Poszukaj forów poświęconych Twojej niszy i przejrzyj je, aby zobaczyć, o co pytają użytkownicy. Jeśli zauważysz temat, który jest często dyskutowany, oznacza to problem, który wymaga rozwiązania.
  • Narzędzia do badania słów kluczowych - Google Trends, Google Keyword Planner, Ahrefs Keyword Explorer, MOZ i Semrush oraz inne narzędzia do badania słów kluczowych mogą pomóc w identyfikacji potrzeb w danej niszy. Popularne i często wyszukiwane hasła zazwyczaj wskazują na wspólny punkt bólu.

Jak powiedzieliśmy wcześniej, chcesz znaleźć problem, który wymagałby listy kontrolnej lub czegoś, co klient musi pobrać. Na przykład klient może zapytać: "Czego potrzebuję, aby zbudować świetną listę e-mailową?". To może być dobre pytanie do stworzenia listy kontrolnej lub nawet ebooka do pobrania.

2. Znajdź i uszereguj słowa kluczowe ze średniego ogona

To, że znalazłeś bardzo gorący temat, nie oznacza, że powinieneś zacząć tworzyć treści wokół niego - możesz w ogóle nie uzyskać rankingu dla tego słowa kluczowego, zwłaszcza jeśli słowo kluczowe jest bardzo konkurencyjne i istnieje duża liczba witryn o wysokim autorytecie, które próbują je uszeregować.

wiadomość sponsorowana


Zrób kilka badań, aby dowiedzieć się, które witryny są w rankingu dla tego słowa kluczowego. Po znalezieniu witryn, które są w rankingu, sprawdź zawartość tych witryn i oszacuj, ile wysiłku zajęłoby Ci napisanie treści, która jest 2 razy lepsza niż ta, która już istnieje. Z reguły sprawdzamy 10 najlepszych witryn w rankingu dla danego słowa kluczowego. Jeśli wszystkie witryny są w rankingu z dość słabą treścią, to jest to dobry cel.

Innymi słowy, szukaj słów kluczowych, które mają słabą treść. W tym celu zalecamy skorzystanie z płatnego narzędzia, w którym wystarczy wpisać frazę kluczową, a narzędzie poinformuje Cię, ile miesięcznych wyszukiwań przyciąga słowo kluczowe i jaką ma konkurencję. Próbuj z różnymi słowami kluczowymi, aż znajdziesz takie, które ma wysoką miesięczną liczbę wyszukiwań (500+), ale ma bardzo małą konkurencję.

Kilka lat temu bardzo łatwo było znaleźć słabe słowo kluczowe i uzyskać dla niego ranking w ciągu kilku dni. Jednak od tego czasu Google zmieniło swoje algorytmy, aby faworyzować witryny z autorytetami. Plusem jest to, że jeśli staniesz się autorytetem w niszy, masz gwarancję dużego ruchu organicznego.

Po znalezieniu słowa kluczowego o wysokim wolumenie, które ma bardzo małą konkurencję, zacznij tworzyć wokół niego wysokiej jakości treści.

Sposobem na to jest przeanalizowanie 10 najlepszych wyników i stworzenie treści, która zawiera koncepcje WSZYSTKICH dziesięciu najlepszych wyników.

Badanie słów kluczowych jest również ważne podczas pisania treści. Korzystając z wybranego narzędzia, znajdź jak najwięcej zmiennych fraz słowa kluczowego. Zmienna fraza odnosi się do różnych sposobów wpisywania danego słowa kluczowego, które można następnie wykorzystać w treści.

  • Najlepsze praktyki marketingu e-mailowego
  • Najlepsze praktyki e-mail marketingu
  • E-mail marketing B2B
  • Najlepsze praktyki projektowania marketingu e-mailowego

Zmienne frazy pomogą ci uzyskać większy ruch. Na przykład, podczas gdy jedna z powyższych fraz może uzyskać 500 miesięcznych wyszukiwań, kombinacja wszystkich powyższych może dać ponad 4000 wyszukiwań.

Najlepsze jest to, że możesz stworzyć jedną stronę i zoptymalizować ją pod kątem wszystkich tych słów kluczowych. Tak długo, jak będziesz wysoko w rankingu z jedną z fraz, Google będzie również wysoko w rankingu ze wszystkimi jej wariantami.

3. Oferuj wartościowe treści - dołącz kilka darmowych plików do pobrania

Po zidentyfikowaniu dobrych słów kluczowych, które mają bardzo małą konkurencję, możesz przejść do tworzenia treści wokół nich, jak omówiliśmy w poprzednim kroku.

Optymalizacja treści pod kątem różnych słów kluczowych jest jednym z najszybszych sposobów na osiągnięcie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Podczas tworzenia treści pamiętaj, aby używać treści opartych na "potrzebach" (takich jak lista kontrolna, którą wymyśliłeś w kroku 1), ponieważ pomoże to utrzymać zainteresowanie czytelników.

Proces tworzenia treści powinien skupiać się na jednym głównym celu - dostarczaniu czytelnikom wartości. Jeśli czytelnik jest zadowolony z treści, najprawdopodobniej będzie chciał wrócić po więcej.

Zaufają ci jako autorytetowi w danym temacie i łatwiej będzie ich przekonwertować, gdy nadejdzie czas.

Ale najważniejsze jest to, co przyniesie do domu bekon. Utwórz wersję artykułu lub jego treści jako plik do pobrania.

Lista kontrolna Word/Excel, plik PDF, arkusz kalkulacyjny z krokami do wykonania lub pakiet elementów, które można wykorzystać jako szablony lub punkty wyjścia dla ich potrzeb.

Przypuśćmy, że napisałeś post na blogu o zaletach "najlepszych praktyk marketingu e-mailowego", możesz zaoferować coś w rodzaju "Niezbędnej listy kontrolnej do wdrożenia najlepszych praktyk w marketingu e-mailowym" do pobrania za darmo.

Ważne jest, aby treść, którą napisałeś, już dawała im doskonałą wartość, ale pobranie byłoby wisienką na torcie. Użytkownik może uzyskać to, czego potrzebuje za pośrednictwem artykułu na stronie internetowej, ale może "zabrać go do domu" lub offline, korzystając z pobierania.

4. Skonfiguruj wtyczki do budowania listy

Po stworzeniu doskonałej treści wokół konkretnej potrzeby i zbudowaniu zaufania wśród czytelników, możesz następnie utworzyć stronę z magnesem prowadzącym - mechanizm, który pomoże Ci przechwytywać e-maile.

Ponieważ zbudowałeś już zaufanie, twoi klienci chętnie podadzą swoje e-maile w zamian za pobranie. Dzieje się tak, ponieważ nie prosisz o ich adres e-mail, ale oferujesz im coś w zamian, co sprawia, że lead magnet konwertuje znacznie skuteczniej.

Sposób, w jaki to robimy, polega na skonfigurowaniu przycisku, który uruchamia pole zgody, które jest następnie podłączone do mechanizmu, który wysyła plik do pobrania za pośrednictwem poczty elektronicznej (co domyślnie zapewnia podwójną zgodę i czyste wiadomości e-mail).

Istnieją dwa główne powody, dla których będzie to działać jak urok.

Po pierwsze i najważniejsze, czytelnik ufa ci, więc nie będzie bał się udostępnić swojego adresu e-mail. Po drugie, widział już, że oferujesz dużą wartość, więc nie ma nic przeciwko otrzymywaniu jeszcze bardziej wartościowych treści za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Tak więc, aby Twój lead magnet zadziałał, musisz mieć coś wartościowego, co dajesz czytelnikowi za darmo, a jedynym warunkiem jest to, że wyślesz mu to e-mailem.

Jak więc stworzyć produkt, który klienci naprawdę chcieliby pobrać? Jest to łatwiejsze niż myślisz.

Zanim wykonasz trzy kroki opisane powyżej, będziesz mieć mnóstwo wysokiej jakości treści. Po prostu wybierz coś ze swoich treści i będziesz gotowy do pracy. Oto kilka interesujących pomysłów:

  • Lista kontrolna - omówiliśmy, jak to wygląda w przypadku pobierania, ponieważ jest to coś, czego użytkownik będzie potrzebował wielokrotnie i może użyć tego jako szablonu dostępnego offline.
  • Zestaw szablonów - daj im do pobrania dużą liczbę różnych szablonów, których mogą potrzebować do rozpoczęcia pracy.
  • E-book - pomyśl o nim jak o whitepaper, z tą różnicą, że porusza temat w bardziej zabawny i wyluzowany sposób. Chcesz, aby e-book był autorytatywny, ale nie zbyt techniczny.
  • Infografika - jeśli możesz przekształcić jeden ze swoich postów w interesującą infografikę, większość użytkowników chętnie otrzyma ją w swoich e-mailach.
  • Quizy - osadzenie quizu na swojej stronie to kolejny sposób na utrzymanie zaangażowania odwiedzających w zabawny sposób. Następnie możesz poprosić ich o pozostawienie adresu e-mail, aby otrzymać kopię wyników quizu.
  • Pokaz slajdów - użyj pokazu slajdów, aby pomóc czytelnikowi przejść przez proces. Pokaz slajdów można wykorzystać jako uzupełnienie innej wiadomości e-mail.

Istnieją różne wtyczki, których można użyć do tworzenia magnesów prowadzących. Korzystaliśmy z Bloom od Elegant Themes, Sumo, OptinMonster, ale istnieje wiele innych, które działają równie dobrze.

5. Promuj i zdobywaj linki do artykułów, aby szybko je pozycjonować

Wreszcie, podczas gdy sama treść może przynieść ci pewien ruch, nie przyniesie ci dużego ruchu, chyba że zdobędziesz kilka dobrych przychodzących linków zwrotnych do artykułu, co również pomoże mu szybko uzyskać pozycję w rankingu.

Jak tylko skończysz konfigurować i testować wszystko na stronie, zacznij ją promować.

Udostępnij go na swoich platformach mediów społecznościowych i wyślij go na adresy e-mail, które już zebrałeś.

Przejrzyj swoje stare posty i utwórz linki przychodzące z powrotem do strony. Jeśli korzystasz z WordPressa, upewnij się, że strona ma zielone światło Yoast SEO. Następnie zacznij wykonywać różne rodzaje działań, aby uzyskać linki do utworzonego artykułu w witrynie.

Gdy linki zaczną napływać, strona uzyska ranking dla odpowiednich słów kluczowych, a ruch zacznie najpierw spływać, a ostatecznie zacznie napływać powodzią. Ale wykonując ten proces na kilku strategicznych fragmentach treści, zaczniesz otrzymywać strumień e-maili w mgnieniu oka.

Jak widzieliśmy, budowanie listy e-mailowej nie musi być maratonem. Jeśli tylko wiesz, jak się do tego zabrać, będzie to po prostu energiczny spacer. Wystarczy postępować zgodnie z krokami opisanymi powyżej i powinieneś mieć w pełni zautomatyzowany system zbierania wiadomości e-mail.

Wtyczka do generowania leadów OptinMonster

Uwaga redaktora: Osobiście używam OptinMonster do generowania leadów i mogę ich gorąco polecić!

-

Najlepsze zdjęcie autorstwa vasabii na Shuttertock.

Autor

Michał Szumlański

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej