Obowiązek i wybór

Ten artykuł został stworzony przez Tylera Wentzela, który przygląda się różnicom między obowiązkiem a wyborem i skutkom, jakie może na nas wywierać.

Zbyt często ludzie, wybierając zawód, stawiają na zarabianie na życie. Konieczność zarabiania na życie zobowiązuje nas do znalezienia pracy - jakiejkolwiek pracy - która może utrzymać nas i nasze rodziny.

wiadomość sponsorowana



Po zatrudnieniu się w dziedzinie, której tak naprawdę nie chcieliśmy, zasada obowiązku zwiększa się jeszcze bardziej, ponieważ nasza praca często charakteryzuje się sztywnymi wymaganiami i ograniczeniami czasowymi. W konsekwencji, robienie tego, co chcieliśmy robić, schodzi na dalszy plan, a wielu z nas żałuje tego, co mogło być.

W tym artykule rozważę dwa tryby działania, obowiązek i wybór - tj. robienie rzeczy, bo musisz i robienie rzeczy, bo chcesz - iwyjaśnię, dlaczego ten drugi jest nie tylko najbardziej pożądany, ale także daje największe możliwości awansu.

Dylemat: Obowiązek

Zawsze radzi się nam, abyśmy "podążali za marzeniami", jeśli chodzi o wybór ścieżki kariery, ale rzadko kiedy ludzie kończą robiąc to, co chcieli robić. Samozatrudnienie jest zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą wykonywać wymarzony zawód, ale często jest odrzucane jako mało prawdopodobna opcja, chyba że ktoś wcześniej odpowiednio sprawdził się w miejscu zatrudnienia. Nawet wtedy, ludzie są często zachęcani do nie rzucania swojej codziennej pracy, aby spróbować rozpocząć działalność. To skutecznie tłumi motywację dalej, jak obciążenie pracy żonglerka dzień pracy podczas uruchamiania firmy szybko staje się zbyt wiele do obsługi. W tym momencie bardziej pożądane staje się porzucenie idei samozatrudnienia i kontynuowanie pracy, w której jest się obecnie zatrudnionym.

Na ironię zakrawa fakt, że ci sami ludzie, którzy promują mentalność "podążania za swoimi marzeniami", są również tymi, którzy tłumią ambicje poprzez przymusową pracę. W wieku 12 lat, często dostajemy przytłaczającą ilość zadań domowych z szerokiego spektrum przedmiotów, których nie uczyliśmy się dobrowolnie. Szczerze mówiąc, jak bardzo pożądany jest przedmiot, którym moglibyśmy być naprawdę zainteresowani, gdybyśmy mieli możliwość uczenia się w swoim własnym tempie, kiedy dostajemy ogromne i niepotrzebne obciążenie pracą z terminami do spełnienia? Zastanów się więc: ilu z nas ma naprawdę dobrą pamięć do swoich przedmiotów z podstawówki, gimnazjum i liceum? Najczęściej prawda jest taka, że po prostu nie pamiętamy treści zajęć, na które uczęszczaliśmy.

Dzieje się tak dlatego, że natura ludzka charakteryzuje się tym, że generalnie chcemy unikać tego, do czego jesteśmy zmuszani. Wiedząc, jak wtedy działamy, rozsądne wydaje się rozważenie pracy w alternatywnym trybie, aby zaradzić problemowi powstałemu w wyniku robienia rzeczy, bo musimy.


wiadomość sponsorowana



Co więc z wyborem?

Ambicja rozkwita, a o wiele bardziej znacząca praca jest wykonywana, gdy decydujemy się robić ją sami.

Motywująca jest już sama świadomość: "Robię to, bo chcę", a nie uczucie zatracenia, które towarzyszy: "Robię to, bo muszę". Teraz oczywiście potrzebne jest, aby to co sprawia nam przyjemność było również opłacalne finansowo. Biznes, który wybieramy musi mieć realistyczny potencjał na sukces. Ale jeśli ktoś zdecyduje się włożyć wysiłek, zarówno w edukację, jak i zastosowanie, sukces jest bardzo prawdopodobny.

Możesz nawet znaleźć pracę w dziedzinie, która nie istniała, dopóki o niej nie pomyślałeś, jeśli potrafisz przekonać ludzi, że to, co oferujesz, jest użyteczne (trochę ekonomii z10 klasy). Wzdłuż tych linii, rozważ to: nikt trzydzieści lat temu nie marzyłby o posiadaniu komputera osobistego w swoim domu, ani nie liczył, że będzie to przydatne; teraz kopiemy się, jeśli wychodzimy z domu bez naszych iPadów, laptopów lub smartfonów. Przekonano nas, że te rzeczy są użyteczne i rzeczywiście są.

Sukces zasady wyboru widzimy na przykładzie największych wynalazców świata, którzy odkryli rozwiązania wielu światowych problemów tylko dlatego, że mieli pasję do wynalazków, lubili tworzyć rzeczy. Dokonali świadomego wyboru, aby szukać rozwiązań z czystej chęci rozwiązywania problemów. Rezultatem działania ogromnej sieci ludzi myślących w ten sposób był rewolucyjny postęp technologiczny, którego byliśmy świadkami przez ostatnie 100 lat i którego jesteśmy świadkami do dziś.

Wyobraźmy sobie teraz przez chwilę, że ci wynalazcy nie byli zainteresowani wymyślaniem i zostali zmuszeni przez władze do wymyślania rozwiązań. Wierzę, że nadal jeździlibyśmy pojazdami o mocy dwóch koni mechanicznych: konnymi bryczkami.

Motywacja, produktywność i zrównoważony rozwój

wiadomość sponsorowana


Mówiąc wprost: motywacja, produktywność i jakość produktu końcowego spadają proporcjonalnie do tego, jak bardzo ktoś jest naciskany, by wykonać zadanie. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak niesamowite rzeczy mogą wyniknąć z pracy "pod presją", ale powinniśmy być również świadomi, że ten tryb pracy nie jest zrównoważony. Długoterminowa produktywność wynika z tego, że mamy swobodę dokonywania własnych wyborów.

Współzałożyciel Netflixa Reed Hastings wydaje się to w pewnym stopniu rozumieć. Stwierdził on,

"Chcemy, aby nasi pracownicy mieli dużą swobodę - swobodę bycia genialnym lub swobodę popełniania błędów".

Ponad 300 pracowników Netflixa nie ma limitu urlopów. Oznacza to, że mają swobodę wyboru, kiedy pracują i ile chcą zrobić w danym czasie. Więcej o sukcesie związanym z tą ideologią można przeczytać tutaj i tutaj.

Rzeczywiście, robienie rzeczy dlatego, że musimy, tłumi kreatywność i potencjał bardziej niż prawdopodobnie zdajemy sobie z tego sprawę. Ale kiedy zobaczymy satysfakcję, która towarzyszy wolności osobistego wyboru, trudno zadowolić się czymś mniejszym.

Tyler Wentzel jest blogerem i projektantem logo i tożsamości, który zawsze szuka inspiracji. Zdjęcia autorstwa 123RF.

Autor

Radosław Nowak

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej