Dalszy postęp w kierunku produkcyjnego druku atramentowego

Dynamika inwestycji w produkcyjne prasy atramentowe stale rośnie, o czym świadczą ostatnie prezentacje i artykuły. Trzecia doroczna konferencja Inkjet Summit, która odbyła się na początku tego roku, była jak dotąd największą i najlepiej obsadzoną. Zamiast dzielić uczestników na trzy grupy, w tym roku zostali oni podzieleni na cztery grupy w oparciu o cztery segmenty rynku: książki, direct mail, druk komercyjny i transakcyjny. Sponsorzy przedstawili historie przypadków w każdym z segmentów rynku, eksperci branżowi zaoferowali badania dotyczące przewidywanego wzrostu na tych rynkach, a eksperci w dziedzinie druku atramentowego przedstawili prezentacje omawiające problemy związane z wdrażaniem i odpowiedzi na nie. Podczas gdy większość ludzi rozumie wpływ produkcyjnego druku atramentowego na rynek drukarek komercyjnych, nie wszyscy zdają sobie sprawę z coraz ważniejszej roli, jaką odgrywa on w sektorze rządowym. 14 maja siedemdziesięciu kierowników zakładów z całego kraju wzięło udział w inauguracyjnej konferencji Digital Printing in Government in Higher Ed w GPO (Government Publishing Office) w Waszyngtonie D.C. Pokaz, który był sponsorowany przez magazyn In-Plant Graphics, obejmował prezentację dwóch drukarzy stanowych z Kolorado i Kalifornii. Mike Lincoln z Kolorado opowiedział o swoim niedawnym przejściu z produkcji tonerowej na atramentową, podczas gdy Jerry Hill z Kalifornii mówił o swoich planach migracji sprzętu atramentowego. Obaj drukarze stanowi omówili rosnącą rolę urządzeń do produkcji atramentowej w ich zakładach drukarskich. Temat z okładki miesięcznika Inkjet Age Magazine nosi tytuł "What's Your Inkjet ROI?". W artykule, którego współautorem jest Jim Hamilton i ja, omawiamy popularne zastosowania druku, obawy dotyczące papieru/jakości oraz rosnące możliwości inwestowania w miarę pojawiania się na rynku tańszego sprzętu. Jedna z ciekawszych tabel nosi tytuł "Wpływ na wielkość nakładu" i przedstawia procentowe zmiany całkowitego kosztu produkcji sprzętu, konserwacji, materiałów eksploatacyjnych i papieru w miarę wzrostu nakładu stron. Przewidywany wzrost Według InfoTrends, migracja od stron czarno-białych do kolorowych trwa nadal i jest napędzana częściowo przez przyjęcie urządzeń atramentowych. W prognozie InfoTrends US and Western Europe Production Printing and Copying Market Forecast, możliwości wzrostu pozostają wysokie dla kolorowego druku produkcyjnego atramentowego. W 2013 roku kolorowy atrament produkcyjny stanowił 36,6% całkowitego wolumenu cyfrowego koloru produkcyjnego w 2013 roku. Co jest dość imponujące, ponieważ jeszcze w 2008 roku prawie w ogóle nie było wolumenu produkcyjnego kolorowego druku atramentowego. Źródło: InfoTrends U.S. and Western European Production Printing & Copying Market Forecasts: 2013-2018 Znaczna część, ale nie cały wzrost wolumenu kolorowej produkcji może być przypisana atramentowi. Według prognoz InfoTrends' 2013-2018 U.S. and Western European Production Printing & Copying Market Forecasts, wolumeny kolorów produkcyjnych wyniosły około 265 miliardów wyświetleń w 2013 roku i wzrosną do ponad 500 miliardów do 2018 roku. Do 2016 r. wolumen produkcji kolorowych drukarek atramentowych przekroczy wolumen produkowany przez urządzenia z kolorowym tonerem. Jak widać na tym rysunku, liczba stron czarno-białych ma spaść o 6,4%, podczas gdy liczba stron kolorowych ma wzrosnąć o 13,7%. Do 2018 roku, InfoTrends przewiduje, że produkcja kolorowych atramentów będzie stanowić 59,1%, a wszystko to dzieje się pomimo faktu, że kolorowy toner nadal rośnie. Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy do zapoznania się z webinarium InfoTrends autorstwa Barb Pellow i Jima Hamiltona z firmy Xerox zatytułowanym Inkjet: Closing the Gap.

Autor

Michał Szumlański

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej