Przewodnik dla początkujących po brandingu dla małych firm

Ten artykuł został napisany przez agencję Objective.

Czym dokładnie jest marka? I czy naprawdę potrzebujesz jej dla swojej małej firmy?

wiadomość sponsorowana



Mary Van de Wiel z NY Brand Lab powiedziała to najlepiej, jeśli chodzi o branding dla małych firm;

"Jeśli jesteś zainteresowany biznesem z klientami, będziesz chciał mieć markę, ponieważ bez niej brakuje ci tożsamości, pulsu, obecności i celu".

Tweetuj to.

Czym jest branding?

Branding, mówiąc najprościej, to "praktyka marketingowa polegająca na tworzeniu nazwy, symbolu lub projektu, który identyfikuje i odróżnia produkt od innych produktów". (Branding, Entrepreneur.com).


wiadomość sponsorowana



Ale czym jeszcze jest branding? Branding odróżnia Cię od konkurencji. Branding to sposób, w jaki chcesz, aby Twoi odbiorcy i wszyscy inni postrzegali Twoją firmę. Branding jest tym, czego odbiorcy mogą oczekiwać od twoich usług lub produktów.

Jak stworzyć markę

1. Zdefiniuj swoją markę

Przed stworzeniem marki należy ją najpierw zdefiniować. Jasno zdefiniuj następujące elementy, aby skupić się na swojej marce:

  • Misja firmy.
  • Charakterystyka firmy.
  • Cechy, które chciałbyś, aby posiadała Twoja firma.
  • Kto jest naszą grupą docelową?
  • Jakie są cele naszej firmy?

2. Tworzenie logo i schematu kolorów

Kolor:

Najpierw porozmawiajmy o schematach kolorów. Choć może się to wydawać niezbyt ważną decyzją dla Twojej marki, zapewniam Cię, że tak właśnie jest. Dlaczego? Ludzki umysł jest niezwykle wrażliwy na bodźce wizualne, o czym większość z nas już wie. Jednak kolory odgrywają ważną rolę w tej reakcji, o czym możesz wiedzieć lub nie.

Każdy kolor będzie miał inny wpływ na Twoją markę, ponieważ za każdym z nich kryją się wiadomości. Odcień i ton koloru również wpłynie na markę.

wiadomość sponsorowana


Znaczenia związane z różnymi kolorami:

  • Różowy: Kobiecy, Miłość, Spokój
  • Czerwony: Moc, Pasja
  • Pomarańczowy: Zdrowie, Energia, Ciepło, Ekscytacja
  • Zielony: Natura, Ukojenie, Pieniądze
  • Niebieski: Spokój, Lojalność, Czystość, Zaufanie
  • Fioletowy: Magia, Kreatywność, Królewskość
  • Biały: Czystość, czystość, prostota
  • Czarny: Moc, Wyrafinowanie
  • Brązowy: Wiejski, Outdoor, Męski

Logo

Podczas tworzenia logo należy poświęcić dużo czasu profesjonalnemu projektantowi logo. Logo firmy jest kluczowym elementem w tworzeniu skutecznej marki. Pomyśl o swoim logo jako o tożsamości firmy. Twoje logo jest tym, czego odbiorcy nauczą się kojarzyć z Twoją firmą i jej usługami lub produktami. Co składa się na dobre logo?

Tworząc logo, myśl długoterminowo. Dobrym pytaniem jest: "Jakie logo chciałbym, aby moja firma miała za 10 lat?".

Powinieneś także określić, w jaki sposób będziesz używać swojego logo. Czy będziesz go używać online, na billboardach, stacjonarnie, pojazdach, niestandardowych wyświetlaczach kartonowych itp. Chcesz stworzyć logo, które można dostosować do każdego możliwego sposobu, w jaki planujesz go używać.

3. Utwórz slogan

Co to jest slogan? Mówiąc najprościej, tagline to unikalna fraza, która łączy Twoją nazwę z Twoją marką.

Tagline'y są trudne do wymyślenia i wymagają więcej pracy, niż mogłoby się wydawać. Nie skupiaj się jednak tak bardzo na stworzeniu idealnego tagline'u, że twoje dłonie zaczną się pocić, żyły na skroni zaczną pulsować w alarmującym tempie i po prostu nie będziesz mógł myśleć ani cieszyć się tym procesem!

Zamiast skupiać się na tym, jaki produkt lub usługę reprezentuje Twoja marka, skup się na korzyściach płynących z Twoich usług lub produktów. To jest to, co Twój slogan powinien "powiedzieć" odbiorcom.

Przykłady świetnych sloganów:

  • Nike: "Just do it".
  • LG: "Life's Good"
  • Apple: "Think Different"
  • Lego: "Graj dalej"
  • Walmart: "Oszczędzaj pieniądze, żyj lepiej"
  • McDonalds: "I'm lovin it".
  • L'Oreal: "Ponieważ jesteś tego warta".
  • Disneyland: "Najszczęśliwsze miejsce na ziemi".

4. Integracja marki

Twoja marka jest teraz gotowa do zintegrowania z każdym aspektem Twojej firmy. Małe firmy mają przewagę w tym obszarze, ponieważ przy mniejszej liczbie pracowników istnieje możliwość bycia bardziej spersonalizowanym w stosunku do odbiorców.

wiadomość sponsorowana


Odpowiednie szkolenie personelu zapewni, że wszyscy będą na tej samej stronie z marką. Dlaczego jest to ważne? Wyjaśnię to na przykładzie firmy świadczącej usługi sprzątania. Jeśli firma stara się przedstawić swoją markę jako "profesjonalną" i "czystą", to pracownik noszący "brudną" lub "nieodpowiednią" odzież zmyli odbiorców. Odpowiednie przeszkolenie pracowników znacznie pomoże w każdej z tych kwestii.

5. Bądź konsekwentny i autentyczny

Wreszcie, co bardzo ważne, upewnij się, że każda komunikacja wysyłana w odniesieniu do Twojej firmy jest spójna i zgodna z marką, którą stworzyłeś. Myląca marka będzie raczej odstraszać niż przyciągać odbiorców.

Podsumowanie

Branding jest istotną częścią tworzenia udanej strony internetowej małej firmy. Postępuj zgodnie z powyższymi krokami, aby stworzyć markę, która obejmuje istotę Twojej firmy i czerpać z tego korzyści.

-

O autorze: Objective, z siedzibą w Salt Lake City w stanie Utah, to agencja reklamowa skupiająca się na skrzyżowaniu designu i technologii. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych, tworzeniu stron internetowych, brandingu i tworzeniu oprogramowania. Dowiedz się więcej o Objective.

Autor

Patryk Wieczorek

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej