Wielu właścicieli firm domowych nie docenia siły wizytówki. Podczas gdy często trafiają do kosza, dobrze przemyślana wizytówka może być jednym z najlepszych narzędzi marketingu offline, jakie masz. Kiedy zastanawiasz się, jak bardzo są one przystępne cenowo i przenośne, sensowne jest, aby zawsze mieć kilka z nich do rozdania. Ponadto, z perforowanego papieru wysokiej jakości wizytówek i niedrogich kolorowych drukarek, tworzenie własnych wizytówek może być szybkie i łatwe, i idealne, jeśli potrzebujesz tylko niewielką ilość lub skończyła się Twoja zwykła wizytówka i potrzebujesz kilku, aby przyprowadzić Cię na górę, aż zamówisz nowe.
Wstępny projekt wyzytówek
Co założysz na kartę? Pierwszą rzeczą jaką chcesz zrobić, to zdecydować co będzie na twojej karcie. Tradycyjna wizytówka ma twoje imię i nazwisko, tytuł, adres, telefon, e-mail i faks, jeśli go posiadasz. Wiele z nich zawiera również Twoje zdjęcie, które może ułatwić ludziom zapamiętanie spotkania z Tobą. Jednak tego typu wizytówki są również często wyrzucane. Tak więc, chociaż chcesz mieć swoje dane kontaktowe na swojej karcie, rozważ dodanie czegoś, co zachęci je do trzymania się na niej w celach referencyjnych.
Na przykład, wielu Realtors dołączyć kartę kredytową, aby pomóc ludziom dowiedzieć się, ile domu mogą sobie pozwolić. Jeśli masz sklep internetowy, możesz zaoferować kupon na swojej wizytówce. Trener lub konsultant może dostarczyć listę ważnych wskazówek.
Kluczem do oferowania czegoś więcej niż tylko informacji kontaktowych jest pamiętanie, że rozmiar Twojej wizytówki będzie wynosić około 2 cale na 3 cale. Nie chcesz skasować zbyt wielu informacji, których ludzie nie mogą odczytać. Jednym ze sposobów na pokonanie tego problemu jest posiadanie dwustronnej wizytówki. Chociaż to dodaje trochę wydatków w zakresie używania atramentu do drukarki, jest to świetny sposób, aby dać ludziom informacje, które są bardziej prawdopodobne, aby zachować.
Logotypy i schematy kolorów: Wraz z zawartością karty, musisz wziąć pod uwagę swój wizerunek biznesowy. Jeśli posiadasz logo, będziesz chciał je dołączyć. Chcesz również wybrać kolorystykę, która pasuje do innych treści marketingowych, takich jak strona internetowa, broszury, papier firmowy itp.
Podczas tworzenia i zamawiania kart z miejsca takiego jak Vistaprint, masz do dyspozycji wiele różnych schematów kolorystycznych tła. Ponieważ jednak atrament kosztuje, a jakość druku może być różna, lepiej będzie wybrać białą lub kremową kartę kolorów, aby dodać zawartość do tła, zamiast jasnego lub wielokolorowego tła, jeśli zamierzasz drukować w domu.
Programy do projektowania wizytówek
Teraz, gdy już wymyśliłeś swoją kartę, nadszedł czas, aby zaprojektować ją do druku. Jest kilka sposobów, aby to zrobić.
Canva: Jeśli nie sprawdziłeś Canvy dla swoich materiałów marketingowych, powinieneś. Wiele osób myśli o Canvie jako miejscu do tworzenia grafiki w mediach społecznościowych, ale możesz również tworzyć materiały drukowane, takie jak wizytówki, broszury i papier firmowy. Fajne jest to, że z płatną wersją Canvy, możesz zapisać kolory swojej marki i logo. Ale nawet z bezpłatną opcją, możesz tworzyć spójne kolory w swoich materiałach marketingowych.
Wizytówka Canva ma rozmiar 3,5 cala na 2 cale. Jeśli potrzebujesz innego rozmiaru, możesz wprowadzić rozmiar, który potrzebujesz. Po załadowaniu szablonu wizytówki, Canva daje Ci wiele darmowych układów do wyboru lub możesz stworzyć swój własny. Po utworzeniu wizytówki, po prostu pobierz (masz kilka opcji pobierania z jpg, png i PDF) i zapisz na swoim komputerze. Możesz też zamówić je w Canva.
Szablony Microsoft Word i Publisher: Microsoft Word i Publisher są wyposażone w szablony wizytówek. Być może trzeba będzie je pobrać, ale za pomocą programu można wyszukać typ dokumentu, który chcemy utworzyć, a następnie wybrać z różnych szablonów.
Ważne jest, aby zwrócić uwagę na szablon, aby dopasować go do układu, który masz na ekranie komputera. Podczas gdy większość perforowanych wizytówek ma 10 kart na stronę, nie wszystkie są takie same. Aby uniknąć błędnego wydruku, należy upewnić się, że układ graficzny na ekranie jest zgodny z papierem.
Po otwarciu programu Word lub Publisher możesz otworzyć plik z wizytówką i albo stworzyć swoją wizytówkę, albo zaimportować projekt, który stworzyłeś gdzie indziej. Sposób, w jaki to zrobisz, różni się w zależności od tego, jakiego programu i wersji używasz. W niektórych programach w programie Word należy wybrać opcję Mailing z górnej wstążki menu, a następnie Labels. Kliknij przycisk Opcje, a następnie wybierz, na czym będziesz drukować, aby otworzyć szablon.
W programie Word 2016 wybierz Plik -> Nowy, a następnie w polu wyszukiwania szablonu wpisz "Wizytówka". Zobaczysz różne szablony, które możesz pobrać za darmo.
W Publisher 2016, po otwarciu programu, na ogół widzisz swoje wcześniejsze projekty, jak również inne, które możesz stworzyć. Jeśli nie widzisz tego, co chcesz, kliknij na Więcej pustych stron, a w sekcji Typy publikacji kliknij folder Wizytówki, a następnie rozmiar i orientację karty (pozioma lub pionowa). Po prawej stronie będziesz mógł zobaczyć układ szablonu. Ponownie, będziesz chciał się upewnić, że jest on zgodny z układem Twojej kartki. Jeśli tak się nie stanie, możesz albo dopasować szablon, albo pobrać i zaimportować odpowiedni szablon.
Inną możliwością jest pobranie i zaimportowanie szablonów Avery do Worda lub Wydawcy. Może to być najlepsza opcja, jeśli kupiłeś już wizytówkę i chcesz się upewnić, że Twój szablon będzie pasował do papieru. Zwróć uwagę, że wiele sklepów biurowych posiada własną markę papieru wizytówkowego, która często powie Ci, jaki styl Avery pasuje do tego papieru.
Gdy szablon znajdzie się w Twoim programie, możesz dodać swoją zawartość, upewniając się, że znajdujesz się w przewodnikach po szablonach.
Wizytówka Google Chrome Business Card Maker: Jeśli korzystasz z Google Chrome, możesz dodać do niego Stwarzacz wizytówek Chrome (lub przejść do strony BizCardMaker.com). Możesz wybierać spośród różnych motywów i kolorów, a po wprowadzeniu informacji możesz zamówić lub pobrać wizytówkę do druku.
Szablon wizytówki: Wiele marek papieru wizytówkowego, które można kupić, będzie zawierało link do strony, na której można pobrać szablon pasujący do zakupionego papieru. Avery jest jedną z nich, ale są też inne. Sprawdź na lub wewnątrz swojego pojemnika na wizytówki, aby uzyskać informacje.
Wybór wizytówki
Jeśli chodzi o papier na wizytówki, masz wiele do wyboru. Aby zaoszczędzić czas i zamieszanie, kup pre-perforowany papier na wizytówki, abyś sam nie musiał ich przycinać. Potem musisz wybrać:
Kolor papieru: Biały i kremowy to najczęściej spotykane kolory
Papierowe zapasy: Możesz kupić zwykły kartonik, który jest najbardziej przystępny cenowo. Możesz też kupić karton premium, który jest grubszy niż zwykły. Można go nawet powlekać, aby nadać mu solidniejszy wygląd. Inną opcją jest plastik, który nie jest zbyt często spotykany i trzeba by sprawdzić drukarkę, aby upewnić się, że sobie z nim poradzi.
Grubość papieru: Im grubsza karta, tym mocniejsza będzie. Większość wizytówek ma od 14 do 20 punktów (1 punkt = 1/1000 cala). Możesz otrzymać dodatkowe grube karty do 32 punktów. Jako minimum należy użyć 14-punktowej wizytówki.
Papierowe wykończenie: Masz do wyboru wykończenie z połyskiem, które jest lekko lśniące, lub matowe. Jeśli masz grafikę lub dużo kolorów na karcie, wykończenie z połyskiem będzie prawdopodobnie wyglądać ładniej. Jeśli masz głównie czarny tekst, matowe wykończenie będzie najlepszym wyborem.
Inne opcje papierowe: Możesz również uzyskać karty teksturowane lub płócienne, jeśli chcesz być bardziej fantazyjny. Upewnij się tylko, że Twoja drukarka poradzi sobie z tym rodzajem papieru.
Drukarka: Większość papieru na wizytówki jest przeznaczona do konkretnej drukarki; laserowej lub atramentowej. Upewnij się, że kupujesz papier, który pasuje do typu posiadanej przez Ciebie drukarki.
Drukowanie: Jeśli zamierzasz drukować dwustronnie, wybierz kartę, która nie jest przezroczysta lub tusz może się przedostać. Specjalnie dla potrzeb druku dwustronnego stworzono wizytówki.
Szablon wizytówki: Podczas gdy większość wizytówek ma 10 wizytówek na stronę, ich układ może się różnić. Jeśli już zaprojektowałeś swoją wizytówkę, będziesz chciał wybrać układ graficzny wizytówki, który pasuje do używanego szablonu.
Autor
Radosław Nowak
Redakcja oferion.pl
Polecamy
Najnowsze
5 kroków do szalenie skutecznego budowania listy e-mailowej
Ten artykuł został napisany przez Davida z CollectiveRay. Tworzenie zdrowej listy e-mailowej jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz... [...]