Jak stworzyć chwytliwą ulotkę. 5 porad co robić i 5 porad czego unikać

Czy zauważasz również, że za pośrednictwem skrzynki na listy otrzymujesz wiele reklam, które po prostu nie przyciągają Twojej uwagi? Albo, idziesz ulicą i spotykasz spojrzenie działacza, który z wielkim uśmiechem próbuje rozdawać ulotki, ale po krótkim spojrzeniu zdecydujesz, że nie zasługują na Twoją uwagę i boczny krok z drogi, aby ich uniknąć?

Jak więc przechwycić zainteresowanie naszej docelowej grupy odbiorców, wzbudzić ich ciekawość i skłonić do czytania? Zobaczmy kilka istotnych wskazówek, aby przyciągnąć uwagę klientów do swoich ulotek reklamowych!

5 Tajemnice do tworzenia nieodpartych ulotek

Obecnie znajdujemy wiele narzędzi do tworzenia projektów, w tym nasze własne narzędzie do projektowania online. Kampanie promocyjne z ulotkami mogą być bardzo skuteczne, gdy są wykonywane we właściwy sposób, ale jak to zrobić? A jaki jest sekret stworzenia nieodpartej ulotki reklamowej?

1. Poznaj swój cel

Wiedz, do kogo kierujesz swoją kampanię i jaki jest twój cel. Zanim nawet napiszesz treść swoich ulotek, dobrze jest zastanowić się, dla kogo są one przeznaczone. Wykonaj badania, aby zrozumieć swój cel - niezbędne jest stworzenie odpowiedniej grafiki i zdecydować, jak i gdzie rozpowszechniać swoje ulotki.

2. Struktura

Ulotka reklamowa musi być dobrze skonstruowana, aby była skuteczna. Wybierz mocny tytuł (patrz następny punkt), pomyśl o wiadomości, którą chcesz przekazać i skup się na tym. Wybierz wyraźny i objaśniający obraz, jest to pierwsza rzecz, która przyciąga uwagę i prawdopodobnie będzie czynnikiem decydującym o tym, czy ulotka zostanie przeczytana czy nie. Nie zapomnij o swoim wezwaniu do działania: po przeczytaniu ulotki, co powinien zrobić klient?

3. Tytuł: Krótki, wyraźnie widoczny, wyśrodkowany

Na ogół nie powinno być dłuższe niż 5 słów, 3 jest idealne. Wybierz większą czcionkę niż otaczający tekst, z reguły tytuł musi być widoczny w odległości 2-3 metrów. Scentralizowany tekst, to pierwsza rzecz, którą zauważysz. Można wtedy pomyśleć o tytule, który jest ofertą, klienci są zainteresowani czymś, co poprawia ich kondycję, co rozwiązuje ich problem, dać im znać już w tytule, co jest w treści pozostałej części ulotki!

4. Wiadomość

Zaangażuj klienta i przekaż mu wiadomość tak osobistą, jak to tylko możliwe. Spraw, by czytelnik poczuł, że ulotka została napisana specjalnie dla niego. Postaraj się być zwięzły, nie przesadzaj z tekstem, mniej znaczy więcej, kilka linijek, które wyjaśniają kim jesteś, co robisz i co oferujesz.

5. Rozmiar ma znaczenie!

Ulotki A5 są najbardziej popularne, ale nie jedyne dostępne rozmiary. Pomyśl o tym, co mogłoby być bardziej atrakcyjne dla Twoich klientów, może A6 lub DL, lub A4, łatwiejsze do zauważenia, ale zdecydowanie mniej praktyczne niż A7, który mieści się wygodnie w portfelu lub torebce. To wszystko są szczegóły do rozważenia, promocja jest skuteczna, jeśli jest dostosowana do celu.

5 błędów, których należy unikać podczas tworzenia ulotek

Czy czujesz się zagubiony, gdy przychodzi czas, aby usiąść i zaprojektować ulotkę, która naprawdę może zmienić Twój biznes? Istnieje wiele sposobów na stworzenie czegoś naprawdę interesującego, ale także kilka błędów, które mogą skompromitować efektywny projekt.

1. Zbyt wiele informacji

Ważne jest, aby podać swoim klientom istotne informacje, dlatego napisanie czegoś tylko po to, aby wypełnić przestrzeń, nie doprowadzi do żadnych rezultatów! Napisz jasny tytuł i wyjaśnij, w jak najmniejszej liczbie słów, co oferujesz i dlaczego powinni wybrać Ciebie zamiast konkurencji. Nie musisz opowiadać historii, kilka ważnych szczegółów to wszystko, co klient chce przeczytać.

2. Brak wezwania do działania

Reklamy często podają zbyt wiele informacji, ale zapominają o wezwaniu do działania. Co chcesz, aby czytelnik zrobił po przeczytaniu twojej ulotki? Czy powinni się zarejestrować na Twojej stronie, odwiedzić stronę dostępną za pomocą kodu QR, przyjść i odwiedzić Cię w sklepie? Postaraj się zawrzeć w nim jasne i przekonujące wezwanie do działania.

3. Zbyt małe znaki

Prawdopodobnie nie przyciągniesz uwagi kogoś, kto nie potrafi nawet przeczytać tego, co napisałeś. Wielokrotnie uniemożliwia to czytelnikowi znalezienie informacji, które mogłyby być dla niego niezwykle ważne. Spróbuj zapisać najważniejsze informacje większymi znakami i upewnij się, że tekst i tło są mocno kontrastowe.

4. Za dużo koloru

Zwykle mówi się, że kolor przyciąga uwagę, i to rzeczywiście jest prawda. Należy jednak rozsądnie stosować kolor. Kolor może być mylący, zwłaszcza jeśli jest stosowany w tekście, zawsze staraj się zachować jego neutralność. Aby uzyskać doskonały rezultat, używaj kolorów uzupełniających, jeszcze lepiej, jeśli podkreślają one Twoje logo. To posłuży do wzmocnienia Twojej marki. Ogólnie rzecz biorąc, podczas drukowania ulotek nigdy nie używaj więcej niż dwóch kolorów dla tekstu i używaj innego odcienia dla tytułu lub do podkreślenia poszczególnych części tekstu.

5. Zdjęcia słabej jakości

Aby stworzyć idealne ulotki online, niezbędne jest sprawdzenie rozdzielczości zdjęć. Powiększenie do 300% przy rozmiarze nadającym się do druku, aby uzyskać wyobrażenie o jakości, jakiej należy się spodziewać po wydruku. Jeśli używasz nieostrych lub ziarnistych obrazów na ulotkach, będziesz również informować o niskiej jakości i standardach podczas dystrybucji ulotek. Ogólnie rzecz biorąc, należy unikać kopiowania obrazów ze stron internetowych, są one zazwyczaj skompresowane i niskiej jakości. Spróbuj zrobić zdjęcia z bazy danych magazynowych lub skorzystać z najpiękniejszych własnych! Cóż, teraz naprawdę masz doskonałą ulotkę! Nadszedł czas, aby wybrać idealny typ papieru i uzyskać ich wydruk!

Autor

Radosław Nowak

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej