Napisany przez Matthew ParkerKonsultant branży poligraficznej
W branży poligraficznej panuje obecnie szum wokół mediów społecznościowych. Wiele osób twierdzi, że jest to kanał sprzedaży, którego nie można przegapić. Wierzący są szczęśliwi, że
tweeti blogi o tym, jak wspaniałe są media społecznościowe. Ale większość z nich wydaje się trochę za mało na rzeczywistych przykładach sukcesu.
Ten blog Xerox został zaprojektowany, aby pomóc Ci z prawdziwymi, praktycznymi poradami, które możesz wdrożyć w swojej firmie, od razu. Dzisiaj przyjrzyjmy się DLACZEGO powinieneś poświęcać czas na media społecznościowe.
Oto studium przypadku, jak media społecznościowe zwiększyły sprzedaż dla jednej z firm poligraficznychChciałbym przedstawić Ci
Printfirm.
Printfirm jest firmą poligraficzną, jak wiele innych na rynku. Posiada witrynę sklepową. Produkuje dużą ilość komercyjnych druków dla firm. Posiada również portal internetowy, na którym można składać i zamawiać zlecenia online.
Printfirm sprzedaje w taki sam sposób jak większość konkurencji. Prowadzi większość tradycyjnych działań sprzedażowych. Ważne jest dla nich słowo z ust do ust. Posiadają firmową stronę internetową i poświęcają czas na jej optymalizację pod kątem wyszukiwania.
Ale oto, co odróżnia ich od konkurencjiW 2013 roku podjęli decyzję o zatrudnieniu dyrektora ds. marketingu internetowego. Wchodzi Katherine Tattersfield. Katherine opisuje swoją rolę jako "jednoosobową fabrykę treści, wypełniając 4 role w firmie":
- Strategia: Ustalam, o czym nasi klienci chcą rozmawiać (zarówno edukacyjnie, jak i dla rozrywki)
Pisanie: Piszę wszystkie treści poza postami gościnnymi, zwracając baczną uwagę na implikacje SEO i SMO (Z ostatnią aktualizacją algorytmu Google, treść jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Możesz przeczytać post, który ostatnio napisałem na temat tego, jak wykorzystać tę nową aktualizację)
Projektowanie: Tworzę grafikę dla naszego bloga i społeczności
Dystrybucja społecznościowa: Dzielę się gotowym produktem z naszymi społecznościami społecznościowymi, aby rozpocząć rozmowy i wzbudzić ich zainteresowanie."
Media społecznościowe są obecnie istotną częścią strategii sprzedaży firmy Jednak z pewnością nie jest to jedyna część. Oto ponownie przemyślenia Katherine: "Media społecznościowe pomagają nam w pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymywaniu relacji z obecnymi klientami. Ale chcę mieć jasność: moja rola wspiera, ale nie zastępuje tradycyjnych działań sprzedażowych, takich jak nasz program lojalnościowy. Moja rola w mediach społecznościowych koncentruje się wokół inbound marketingu, w przeciwieństwie do outbound/direct marketingu. Angażuję się w sieci i na naszym blogu, co zwiększa ruch na naszej stronie. Ponadto, portale społecznościowe dają klientom łatwy sposób komunikowania się na temat ich projektów, a nawet publicznego prezentowania projektów do druku, co działa jako kolejna forma reklamy ustnej." To wszystko brzmi imponująco. Jednak cała ta działalność jest bezcelowa, jeśli nie pomaga w rozwoju firmy. Czy aktywność w mediach społecznościowych rzeczywiście przynosi rezultaty? Tak, według Katherine. Mówi ona: "Widzieliśmy konwersje (sprzedaż) na naszej stronie internetowej od klientów, którzy znaleźli nas poprzez media społecznościowe. Otrzymujemy również ruch odsyłający do strony e-commerce z naszego bloga, co oznacza wykwalifikowanych leadów. Jednak bardziej niż do sprzedaży, wykorzystujemy media społecznościowe do zwiększenia świadomości marki i lepszego poznania naszych klientów. Serwisy społecznościowe stanowią dużą część procesu odkrywania w cyklu sprzedaży". Krótko mówiąc, aktywność w mediach społecznościowych w Printfirm generuje sprzedaż bezpośrednią, ale także wzmacnia tradycyjną działalność sprzedażową. W rezultacie Printfirm odnotowała wzrost sprzedaży druku w ujęciu rocznym o imponujące 46%. Czy musisz zatrudnić eksperta od mediów społecznościowych na pełny etat? Można by pomyśleć, że posiadanie pełnoetatowego pracownika ds. mediów społecznościowych jest wymagane tylko w większych firmach. Jednak Printfirm zatrudnia tylko dziesięciu pełnoetatowych pracowników. Mimo to, taki poziom inwestycji w media społecznościowe jest sporym zobowiązaniem. Nie wszystkie firmy mogą być na to gotowe. Oto punkty działania, które pomogą Ci zacząć uzyskiwać wyniki z mediów społecznościowych
- Zidentyfikuj mistrza mediów społecznościowych - wyznacz kogoś w swojej firmie, kto będzie promował aktywność w mediach społecznościowych.
Upewnij się, że ma on czas - ważne jest, aby mistrz miał w swoim dniu pracy miejsce na prowadzenie działań w mediach społecznościowych.
Ustal cele - współpracuj z mistrzem mediów społecznościowych, aby zrozumieć, co jest ważne dla Twojej firmy do śledzenia. Niektóre pomysły to nowi zwolennicy, rozmowy ze zwolennikami, wejścia na blog firmowy, konwersje, itp. Wyznacz cele i pracuj z mistrzem, aby stworzyć strategię, która pozwoli osiągnąć te cele.
Na koniec, zwróć uwagę na trzy kolejne artykuły, które napiszę. Mam zamiar pokryć 3 ważne strategie, aby uzyskać wyniki z mediów społecznościowych. Może być teraz szum wokół mediów społecznościowych, ale jest to szum, na który warto zwrócić uwagę. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii na temat efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w celu osiągnięcia wyników dla Twojej firmy:
- Jak media społecznościowe zwiększyły sprzedaż jednej z firm poligraficznych o 46%?
Jak stworzyć cieplejszych potencjalnych klientów dzięki mediom społecznościowym?
Dlaczego powinieneś unikać sprzedaży w mediach społecznościowych?
Jak tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych
- Matthew Parker zajmuje się drukiem od ponad 20 lat. Odbył ponad 1400 rozmów sprzedażowych z drukarniami. Teraz wykorzystuje to doświadczenie, aby pomóc firmom poligraficznym nawiązać kontakt z klientami i sprzedawać druk z większym zyskiem. Dowiedz się więcej o Matthew na jego stronie internetowej. Pobierz jego e-book "Dziesięć typowych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić" za darmo tutaj.
Autor
Radosław Nowak
Redakcja oferion.pl
Polecamy
Najnowsze
5 kroków do szalenie skutecznego budowania listy e-mailowej
Ten artykuł został napisany przez Davida z CollectiveRay. Tworzenie zdrowej listy e-mailowej jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz... [...]