Jak media społecznościowe zwiększyły sprzedaż jednej z firm poligraficznych o 46%

Napisany przez Matthew ParkerKonsultant branży poligraficznej

W branży poligraficznej panuje obecnie szum wokół mediów społecznościowych. Wiele osób twierdzi, że jest to kanał sprzedaży, którego nie można przegapić. Wierzący są szczęśliwi, że

tweet

i blogi o tym, jak wspaniałe są media społecznościowe. Ale większość z nich wydaje się trochę za mało na rzeczywistych przykładach sukcesu.

Ten blog Xerox został zaprojektowany, aby pomóc Ci z prawdziwymi, praktycznymi poradami, które możesz wdrożyć w swojej firmie, od razu. Dzisiaj przyjrzyjmy się DLACZEGO powinieneś poświęcać czas na media społecznościowe.

Oto studium przypadku, jak media społecznościowe zwiększyły sprzedaż dla jednej z firm poligraficznych

Chciałbym przedstawić Ci

Printfirm

.

Printfirm jest firmą poligraficzną, jak wiele innych na rynku. Posiada witrynę sklepową. Produkuje dużą ilość komercyjnych druków dla firm. Posiada również portal internetowy, na którym można składać i zamawiać zlecenia online.

Printfirm sprzedaje w taki sam sposób jak większość konkurencji. Prowadzi większość tradycyjnych działań sprzedażowych. Ważne jest dla nich słowo z ust do ust. Posiadają firmową stronę internetową i poświęcają czas na jej optymalizację pod kątem wyszukiwania.

Ale oto, co odróżnia ich od konkurencji

W 2013 roku podjęli decyzję o zatrudnieniu dyrektora ds. marketingu internetowego. Wchodzi Katherine Tattersfield. Katherine opisuje swoją rolę jako "jednoosobową fabrykę treści, wypełniając 4 role w firmie":

    Strategia: Ustalam, o czym nasi klienci chcą rozmawiać (zarówno edukacyjnie, jak i dla rozrywki) Pisanie: Piszę wszystkie treści poza postami gościnnymi, zwracając baczną uwagę na implikacje SEO i SMO (Z ostatnią aktualizacją algorytmu Google, treść jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Możesz przeczytać post, który ostatnio napisałem na temat tego, jak wykorzystać tę nową aktualizację) Projektowanie: Tworzę grafikę dla naszego bloga i społeczności Dystrybucja społecznościowa: Dzielę się gotowym produktem z naszymi społecznościami społecznościowymi, aby rozpocząć rozmowy i wzbudzić ich zainteresowanie."

Media społecznościowe są obecnie istotną częścią strategii sprzedaży firmy Jednak z pewnością nie jest to jedyna część. Oto ponownie przemyślenia Katherine: "Media społecznościowe pomagają nam w pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymywaniu relacji z obecnymi klientami. Ale chcę mieć jasność: moja rola wspiera, ale nie zastępuje tradycyjnych działań sprzedażowych, takich jak nasz program lojalnościowy. Moja rola w mediach społecznościowych koncentruje się wokół inbound marketingu, w przeciwieństwie do outbound/direct marketingu. Angażuję się w sieci i na naszym blogu, co zwiększa ruch na naszej stronie. Ponadto, portale społecznościowe dają klientom łatwy sposób komunikowania się na temat ich projektów, a nawet publicznego prezentowania projektów do druku, co działa jako kolejna forma reklamy ustnej." To wszystko brzmi imponująco. Jednak cała ta działalność jest bezcelowa, jeśli nie pomaga w rozwoju firmy. Czy aktywność w mediach społecznościowych rzeczywiście przynosi rezultaty? Tak, według Katherine. Mówi ona: "Widzieliśmy konwersje (sprzedaż) na naszej stronie internetowej od klientów, którzy znaleźli nas poprzez media społecznościowe. Otrzymujemy również ruch odsyłający do strony e-commerce z naszego bloga, co oznacza wykwalifikowanych leadów. Jednak bardziej niż do sprzedaży, wykorzystujemy media społecznościowe do zwiększenia świadomości marki i lepszego poznania naszych klientów. Serwisy społecznościowe stanowią dużą część procesu odkrywania w cyklu sprzedaży". Krótko mówiąc, aktywność w mediach społecznościowych w Printfirm generuje sprzedaż bezpośrednią, ale także wzmacnia tradycyjną działalność sprzedażową. W rezultacie Printfirm odnotowała wzrost sprzedaży druku w ujęciu rocznym o imponujące 46%. Czy musisz zatrudnić eksperta od mediów społecznościowych na pełny etat? Można by pomyśleć, że posiadanie pełnoetatowego pracownika ds. mediów społecznościowych jest wymagane tylko w większych firmach. Jednak Printfirm zatrudnia tylko dziesięciu pełnoetatowych pracowników. Mimo to, taki poziom inwestycji w media społecznościowe jest sporym zobowiązaniem. Nie wszystkie firmy mogą być na to gotowe. Oto punkty działania, które pomogą Ci zacząć uzyskiwać wyniki z mediów społecznościowych

    Zidentyfikuj mistrza mediów społecznościowych - wyznacz kogoś w swojej firmie, kto będzie promował aktywność w mediach społecznościowych. Upewnij się, że ma on czas - ważne jest, aby mistrz miał w swoim dniu pracy miejsce na prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Ustal cele - współpracuj z mistrzem mediów społecznościowych, aby zrozumieć, co jest ważne dla Twojej firmy do śledzenia. Niektóre pomysły to nowi zwolennicy, rozmowy ze zwolennikami, wejścia na blog firmowy, konwersje, itp. Wyznacz cele i pracuj z mistrzem, aby stworzyć strategię, która pozwoli osiągnąć te cele.

Na koniec, zwróć uwagę na trzy kolejne artykuły, które napiszę. Mam zamiar pokryć 3 ważne strategie, aby uzyskać wyniki z mediów społecznościowych. Może być teraz szum wokół mediów społecznościowych, ale jest to szum, na który warto zwrócić uwagę. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii na temat efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w celu osiągnięcia wyników dla Twojej firmy:

    Jak media społecznościowe zwiększyły sprzedaż jednej z firm poligraficznych o 46%? Jak stworzyć cieplejszych potencjalnych klientów dzięki mediom społecznościowym? Dlaczego powinieneś unikać sprzedaży w mediach społecznościowych? Jak tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych

- Matthew Parker zajmuje się drukiem od ponad 20 lat. Odbył ponad 1400 rozmów sprzedażowych z drukarniami. Teraz wykorzystuje to doświadczenie, aby pomóc firmom poligraficznym nawiązać kontakt z klientami i sprzedawać druk z większym zyskiem. Dowiedz się więcej o Matthew na jego stronie internetowej. Pobierz jego e-book "Dziesięć typowych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić" za darmo tutaj.

Autor

Radosław Nowak

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej