Ten artykuł został wniesiony przez Janil Jean patrząc na 10 marek, które zaktualizowały swoją markę do uproszczonego płaskiego stylu w 2014 roku, i powody, dla których.
Flat design znacznie spiknął w ciągu ostatnich kilku lat, nie tylko w projektowaniu UI, ale w redesignach tożsamości marki niektórych największych graczy w świecie korporacyjnym.
wiadomość sponsorowana
Ale czy jest to tylko moda, jak skeuomorfizm, czy jest to tutaj, aby pozostać? Biorąc pod uwagę, że największe marki, takie jak Apple, Microsoft czy Hershey, poszły na łatwiznę, powiedziałbym, że zostanie, przynajmniej na jakiś czas. Jest to gorąca debata w środowiskach projektantów graficznych, a oto dlaczego.
Minimalny, ale nie nudny
W cyfrowym świecie doświadczenie użytkownika jest kluczowym elementem, który jest brany pod uwagę w projektowaniu. Minimalne koncepcje projektowania opierają się na idei, że wszystko, co jest ozdobne, jest niepotrzebne. Jeśli element projektu nie ma żadnego funkcjonalnego celu, będzie kierować użytkownika z dala od głównego celu projektu. Ponadto minimalizm nie jest krzykliwy, ale to nie znaczy, że musi być nudny. Skupia się na treści i układzie z wykorzystaniem siatek i kształtów, aby stworzyć miejsce na skalowalność.
Łatwość użytkowania
Teraz nadchodzi interesująca część - perspektywa użytkownika. Prosty, płaski projekt generalnie oferuje łatwość użytkowania i jest postrzegany jako bardziej uczciwy przez odwiedzającego. Nowoczesny płaski wygląd może być dostosowany do wydajnego responsywnego projektu, jak w projekcie strony internetowej, aby zmniejszyć czas ładowania. To z kolei poprawia doświadczenie użytkownika, pozostawiając mu koncentrację na i zrozumienie prostych treści i znalezienie drogi w obrębie witryny.
Zalety płaskiego designu
Po odkryciu, że 60% (i coraz więcej) ruchu na stronach internetowych odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych, tylko ignorant nie zadbałby o to, aby jego marka została odpowiednio zoptymalizowana i zaprojektowana, aby przechwycić tę grupę odbiorców.
W czasach realistycznych projektów, eksperci zwracali uwagę na to, że realizm pozwala użytkownikom zidentyfikować cel interaktywnych elementów, podczas gdy szczegółowość w skeuomorfizmie nadaje im bardziej dopracowany wygląd. Wszystko to nie może jednak przebić uproszczonego użycia formy i koloru w projektach płaskich. Płaski, bez żadnych uprzedzeń wygląda czyściej, rześko i nowocześnie, a nie wspominając o tym, że wygląda dobrze we wszystkich typach urządzeń technologicznych, dużych i małych.
wiadomość sponsorowana
Oto pomysły na rebranding w kierunku płaskim za każdą z tych wielkich nazw:
Olive Garden
Być może żadna inna marka nie przeszła gruntownego remontu jak Olive Garden. Wydaje się, że jest to kompletna transformacja od staroświeckiego wyglądu 3D do minimalistycznego płaskiego designu. Jednak logo nadal zachowuje kursywną czcionkę.
Pomysł na rebranding: To był całkowity redesign dla sieci włoskich restauracji. Ale fakt, że restauracja została zmieniona na "kuchnia", pozostaje niezauważony ze względu na jasny oliwkowy motyw kolorystyczny. Chodzi o to, aby przeprowadzić transformację biznesową bez utraty klientów.
Netflix
wiadomość sponsorowana
Nowa identyfikacja wizualna firmy została wprowadzona po cichu, nie wywołując żadnego poruszenia. Płaskie, czerwono-białe logo neguje teraz jakikolwiek cień, ale zachowuje lekkie zakrzywienie u dołu tekstu. Co zaskakujące, zmiana została zaakceptowana, a krytycy twierdzą, że ten projekt logo z pewnością ma duży potencjał.
Pomysł na rebranding: Dlaczego firma przyjęła tę taktykę, to dlatego, że marka Netflix rozszerza się. Firma tworzy różne aplikacje dla kilku urządzeń podłączonych do Internetu, takich jak tablety, smartfony i konsole do gier. Dla każdego z tych urządzeń poprzednie logo byłoby nieczytelne, zbyt jasne i szarpiące. Rezultatem jest rebranding do stonowanego bardziej atrakcyjnego płaskiego redesignu, który może wytrzymać próbę urządzeń i odbiorców.
Fandango
Kolejna marka, która zdecydowała się na odświeżenie swojego wyglądu! Stare logo próbowało imitować wygląd biletu filmowego, niezbyt udanie. W nowym logo bilet został dopracowany za pomocą liter F - są one mniej rozstawione, a projektant pobawił się odwróconym F w pomarańczowej przestrzeni. Do tego prosty dobór kolorów i czcionek sprawia, że projekt jest znacznie bardziej aktualny.
Pomysł na rebranding: Fandango sprzedaje bilety na filmy online. Zaktualizowane logo wygląda bardziej jak odcinek biletu, który skutecznie przekazuje obietnicę marki we wszystkich mediach i urządzeniach, w porównaniu z nierzucającym się w oczy F w starym logo. Ponownie, ideą jest zdobycie większej liczby kinomanów, a nie prosty redesign.
Hershey
Hershey prezentuje klasyczny przykład tego, dlaczego going flat jest dobry, aby zastanowić się nad strategią marki. Marka wykonała absolutny U-turn z trójwymiarowego realistycznego projektu do płaskiego i uproszczonego wizerunku marki. Teraz deskryptor logo jest w kolorze czekolady i pojawia się cały w kapslach.
Pomysł rebrandingu: Hershey twierdzi, że dzięki temu przeprojektowaniu zamierza zaoferować spójność marki w ramach istniejącego i nowego asortymentu produktów. Zauważ również, że usunął apostrof "s", aby stać się The Hershey Company więcej wskazując, że jest to więcej niż tylko firma produkująca czekoladę. Poczekajmy i zobaczmy jak ta zmiana zadziała na korzyść firmy.
Foursquare
wiadomość sponsorowana
Foursquare wyszedł ze swojego realistycznego stylu internetowego, aby objąć flat nie bez powodu. Foursquare to firma zajmująca się aplikacjami mobilnymi, które prowadzą ludzi do znalezienia restauracji, klubów i miejsc rozrywki w ich pobliżu. W nowym logo zauważ, że litera F wygląda teraz jak pinezka na mapie, a reszta czcionki jest prosta i napisana kapitalikami. Nowe logo trafnie oddaje teraz wizję i misję firmy.
Idea rebrandingu: Firma Foursquare przeprowadza rebranding, aby nadać swojemu logo zupełnie nowy wygląd i charakter w ślad za ekspansją biznesową. Oprócz starej funkcji check-in, Foursquare uruchomił nową samodzielną aplikację o nazwie Swarm z nadzieją na zdobycie większej liczby odbiorców.
Paypal
Paypal również dołączył do listy najnowszych rebrandingów, które przyjęły płaskie projekty. Ich stare logo pokazuje cień pod literą P, ale nowy projekt pokazuje dwa oddzielne "P" z odważniejszym znakiem słownym i wyraźnymi kolorami.
Pomysł na rebranding: To nowe logo imputuje wiadomość o ludzkiej więzi, którą marka zamierza przekazać, pokazując zaangażowanie w swoich klientów na więcej sposobów niż tylko swoje usługi. Marka ma zamiar stać się bardziej przyjazna dla klientów, pozostawiając za sobą głupkowaty i maniakalny wygląd startupu.
Southwest
Wcześniej symbolem marki Southwest był samolot z tekstem napisanym kapitalikami. Nowe czerwono-niebiesko-żółte pasiaste serce przekazuje podprogowo komunikat o cieple i gościnności zaprojektowany w płaskiej formie.
Idea rebrandingu: Idea stojąca za nowym płaskim designem jest następstwem strategii rebrandingu Southwest, która ma miejsce w tym roku po przejęciu Air Tran Airways i rozszerzeniu działalności na loty międzynarodowe. Linia lotnicza zamierza przeprojektować wszystkie swoje materiały pokładowe, magazyny i przeprowadzić zupełnie nową kampanię komunikacyjną, do której potrzebuje prostego, dynamicznego i płaskiego projektu marki, który będzie towarzyszył wszystkim jej działaniom marketingowym.
Airbnb
Najnowsza transformacja logo Airbnb w kierunku minimalnego designu ma na celu podążanie za modnym tłumem, a także ukryty motyw. Stary był nieco zbliżony do prawdziwego, ale firma uznała, że teraz przeżył swój cel. W najnowszym projekcie pojawia się Belo, symbol przynależności (między innymi).
Pomysł na rebranding: Dział marketingu Airbnb wyszedł z siebie, aby stworzyć hype na ten rebranding, aby rozpocząć nowy wizerunek marki, i nie możemy ich za to winić. Powodem jest to, że Airbnb chce rozszerzyć swoją działalność i stworzyć świadomość wśród swoich odbiorców. Jaki jest lepszy sposób niż rebranding, tworzenie buzzu i przechwytywanie ich online, na urządzeniach i offline?
K-Swiss
Realistyczne stare logo K-Swiss z tarczy z niebieskimi, czerwonymi i białymi paskami daje wygląd solidności i trwałości tarczy. Ale teraz, nowe płaskie logo podąża za minimalizmem w wybitnej czerwieni i "Brunner blue" oznaczające dziedzictwo marki w amerykańskim tenisie. Paski również są pod kątem 58 stopni, aby pokazać oczekiwany wzrost, podczas gdy czcionka użyta w znaku słownym jest podobna do tej używanej przez amerykańską Federalną Administrację Autostrad, aby dopasować się do wszystkiego, co jest amerykańskimi ścieżkami i wzrostem.
Pomysł na rebranding: Wraz z nowym kierownictwem przychodzi nowa tożsamość marki - to norma. Nowe logo K-Swiss jest wynikiem przejęcia starej firmy, która rozpoczęła działalność w 1966 roku. Wizją nowego zarządu jest agresywny skok w teren, odzyskanie dawnej chwały i zdobycie większego udziału w rynku dzięki innowacyjnym kierunkom. Wygląda na to, że im się to uda.
Mack Trucks
Drastyczna transformacja z efektów 3D na całkowicie płaskie, Mack Trucks naprawdę wyrwał się ze starych czasów grafiki 3D. Stary wygląd płynnego metalu jest teraz zastąpiony płaskim czarno-białym logo z bezsensownym symbolem Mack Bulldog.
Pomysł na rebranding: Stare logo było skuteczne w wyrażaniu agresywności i nieustępliwości Mack Trucks, ale z nowym płaskim logo firma przekazuje teraz przesłanie o myśleniu do przodu i byciu na równi z trendem w branży ciężarówek. Ale co ważniejsze, wyprostowany buldog z pewną siebie postawą jest wizytówką nowej strategii marketingowej Mack Trucks, mającej na celu stworzenie persony marki, zdobycie zaufania klientów poza swoją branżą i zwiększenie zasięgu swojej sieci. Ogólnie rzecz biorąc, od truckingu do budowania relacji. Niezłe podejście, muszę powiedzieć, jak na firmę transportową.
Niezależnie od ich pomysłu na rebranding, na pewno zauważyłeś, odświeżone płaskie loga tych marek zapewniają funkcjonalność dla wszystkich użytkowników na wszystkich platformach i urządzeniach. Co więcej, prawdziwe projekty wyraźnie miały swoje ograniczenia, dlatego główne marki przechodzą na płaskie, aby mieć większy zasięg, odwoływać się do estetyki odbiorców, a co ważniejsze, aby konwertować użytkowników na kupujących.
Jakie są wasze poglądy? Czy marki powinny przejść na flat designs?
-
Janil Jean jest Business Coordination Managerem w ZillionDesigns.com, firmie zajmującej się projektowaniem logo i tworzeniem stron internetowych. Jest blogerką, uzależnioną od mediów społecznościowych i entuzjastką projektowania graficznego. Uwielbia podróżować i pisać o markach, projektowaniu graficznym i startupach. Połącz się z nią poprzez Twittera
Autor
Michał Szumlański
Redakcja oferion.pl
Polecamy
Najnowsze
5 kroków do szalenie skutecznego budowania listy e-mailowej
Ten artykuł został napisany przez Davida z CollectiveRay. Tworzenie zdrowej listy e-mailowej jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz... [...]