Studenci biorą udział w Krajowym Konkursie Drukarskim "Chopped-Like

Bob Hivish Manager, Managed Print Services Offerings & Public Sector Programs, U.S. Large Enterprise Operations, Xerox Wyobraź sobie, że ktoś stworzył wersję na żywo programu telewizyjnego Food Network o zawodach kulinarnych, Chopped, i jednocześnie przeprowadził podobne zawody dla 100 innych branż, rzemiosł i zawodów - w tej samej przestrzeni. Mniej więcej to właśnie miało miejsce tego lata w Louisville's Kentucky Exposition Center, gdzie ponad 6 000 najlepszych w kraju uczniów szkół zawodowych i technicznych rywalizowało w Mistrzostwach SkillsUSA. Organizacja Xerox Large Enterprise Operations (LEO) pomogła je zorganizować, dostarczając sześć pras cyfrowych na potrzeby konkursu komunikacji graficznej oraz dodatkowy sprzęt do celów reklamowych i administracyjnych. Byłem jednym z trzech pracowników Xerox na miejscu, aby wspierać naszą obecność, a także służyłem jako sędzia komponentu druku cyfrowego w konkursie komunikacji graficznej. SkillsUSA to krajowe partnerstwo uczniów, nauczycieli i przedstawicieli przemysłu, którzy współpracują ze sobą w celu przygotowania dzisiejszych uczniów do bycia przyszłymi pracownikami i liderami, zapewniając Stanom Zjednoczonym wykwalifikowaną siłę roboczą. Mistrzostwa są punktem kulminacyjnym corocznej, tygodniowej Krajowej Konferencji Przywództwa i Umiejętności SkillsUSA. Wspierając mistrzostwa, Xerox pomaga szkolić następną generację pracowników branży komunikacji graficznej - zapewniając możliwości dla studentów i wyszkoloną siłę roboczą dla pracodawców. Jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy zakłady druku produkcyjnego przyjmują nowe, wydajne systemy cyfrowe, ale często mają problem ze znalezieniem osób, które będą umiały je obsługiwać. Imponujące widowisko Mistrzostwa SkillsUSA to nie lada widowisko, wymagające przestrzeni wielkości sześciu boisk piłkarskich i obsługiwane przez ponad 1,500 organizatorów i sędziów. Doświadczenie tego jest niesamowite i trochę trudne do opisania, jak różnica między kimś, kto pokazuje ci zdjęcie gór Maui i zobaczyć je samemu. Bycie tam robi o wiele większe wrażenie. I nie chodzi tylko o niezwykły rozmiar zawodów, ale także o szeroki zakres działań. Zawodnicy kwalifikują się poprzez serię lokalnych i stanowych konkursów w około 100 dziedzinach tak różnych jak sztuka kulinarna, dochodzenie na miejscu zbrodni, stolarstwo i programowanie komputerowe. Mój kolega Danny McCray jest instruktorem ds. rozwoju kształcenia w amerykańskim dziale kształcenia i rozwoju zasobów ludzkich Xerox i określił zadania cyfrowego przepływu pracy w ramach konkursu oraz był na miejscu, aby pomóc zawodnikom zapoznać się ze sprzętem cyfrowym. Zauważył, że jest tam wszystko, co można sobie wyobrazić. Ludzie budują roboty, naprawiają motocykle, budują domy, można by tak wymieniać. Mówi, że wygląda to jak kontrolowany chaos, bo tak wiele się dzieje. Część konkursu z zakresu komunikacji graficznej dotycząca operacji na prasach cyfrowych wymagała od studentów użycia pras Xerox do wydrukowania trzech zadań, które są powszechne w tej branży: wielostronicowej broszury, spersonalizowanych wizytówek i spersonalizowanych pocztówek. Każde zadanie wymagało wykonania czynności przygotowawczych, takich jak zaprogramowanie personalizacji dla pocztówek, oraz czynności wykończeniowych, takich jak przycięcie wizytówek do odpowiedniego rozmiaru. Zawodnicy rozwiązywali również test pisemny, który obejmował oszacowanie kosztów druku, wykończenia i wysyłki określonej pracy.

Zespół Xerox instruuje studentów uczestniczących w zawodach SkillsUSA w Louisville, Ky.

Zawodnicy mieli 50 minut na wykonanie tych zadań, które stanowiły jeden z siedmiu elementów konkursu komunikacji graficznej SkillsUSA. Pozostałe to: test wiedzy technicznej, ustna ocena zawodowa oraz zadania z zakresu planowania produkcji, cyfrowego przepływu pracy, operacji na prasie offsetowej i wykańczania. Trzech najlepszych uczestników spośród dziesiątków startujących zdobyło złote, srebrne i brązowe medale w każdej z dwóch dywizji: college i szkoły średnie. Danny zauważył, że wszyscy dobrze sobie poradzili, a wielu studentów było zachwyconych jakością obrazu i technologią, ponieważ większość z nich pracuje na mniej zaawansowanym sprzęcie w swoich szkołach. Złotymi medalistami zostali Kristina LoVerso z Riverside Community College, Riverside, Calif. w kategorii szkół wyższych oraz Brittney Whitestone z Carroll County Career & Tech Center, Westminster, Md. wśród uczniów szkół średnich. Zapewnianie możliwości Firma Xerox LEO od trzech lat wspiera konkurs komunikacji graficznej SkillsUSA. W tym roku dostarczyliśmy prasę cyfrową Xerox® Versant® 80 oraz pięć pras Xerox® Color 570. Do trzech członków zarządu firmy Xerox na miejscu - Danny McCray, Jackie Stewart Dillon, która jest kierownikiem ds. marketingu technicznego w dziale produkcji, oraz do mnie - dołączyło dwóch z firmy EFI, która dostarczyła cyfrowe końcówki i komputery Mac dla studentów. Ponad dwa tuziny pracowników firmy Xerox przyczyniło się do całego przedsięwzięcia i wszystkim należą się wyrazy uznania za ich wysiłki. Wsparcie SkillsUSA jest jednym z kilku sposobów, w jaki Xerox LEO pomaga szkolić następną generację pracowników. Innym jest solidna platforma edukacyjna i mentoringowa - Xerox Digital Career Pathway Program (XDCPP) - która zapewnia program nauczania cyfrowego druku produkcyjnego i szkolenia praktyczne oraz uczy umiejętności zgodnych z kompetencjami określonymi w procesie National PrintED Accreditation. Obecnie stosowany w około 20 stanach, program Xerox wspiera budowanie przyszłej siły roboczej w branży poligraficznej poprzez edukację (K-12, community and technical colleges), agencje państwowe i rządowe oraz zakłady poprawcze i zakłady dla nieletnich. Kilku nauczycieli, którzy towarzyszyli swoim uczniom na mistrzostwach, wyraziło zainteresowanie programem XDCPP. Czteroletni dyplom college'u może nie być odpowiedni dla każdego, ale możliwości są. I to jest to, co SkillsUSA i nasz program Cyfrowej Ścieżki Kariery zapewniają.

Autor

Radosław Nowak

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej