Studium przypadku UX: Flipsnack i jego historia przeprojektowania

Jest to artykuł gościnny autorstwa Roberta Katai.

Przeprojektowanie to nieunikniony krok, który każda firma podejmuje w pewnym momencie swojego rozwoju. Ale skąd wiedzieć, czy nadszedł czas na tak dużą zmianę?

wiadomość sponsorowana



Dzielenie się to troska, więc chcemy podzielić się z wami naszą historią przeprojektowania i tym, skąd wiedzieliśmy, że nadszedł czas, aby przeprojektować naszą stronę "Moje kolekcje".

Najpierw opowiem trochę o Flipsnack i o tym, czym się zajmujemy.

Flipsnack to internetowe narzędzie do publikacji cyfrowych, które pomaga użytkownikom tworzyć interaktywne książki typu flipping.

Proces tworzenia flipbooka jest prosty: wystarczy przesłać pliki PDF lub zaprojektować całą publikację za pomocą szablonów stron w edytorze Flipsnack. Flipsnack ma 800 tys. aktywnych użytkowników, a każdego miesiąca za jego pomocą tworzonych jest 30 tys. flipbooków, które są publikowane i udostępniane. "Moje kolekcje" to miejsce, w którym wszyscy zalogowani użytkownicy mają dostęp do swoich publikacji, gdzie mogą edytować, publikować, udostępniać i organizować swoje treści.

Skąd więc potrzeba przeprojektowania teraz?


wiadomość sponsorowana



Naszą największą motywacją była poprawa doświadczenia użytkownika i zadowolenie naszych klientów. Chcieliśmy poznać ich opinię na temat Flipsnack i dowiedzieć się, jak go ulepszyć, więc wysłaliśmy ankietę e-mailem. Ich opinie bardzo pomogły nam zrozumieć niektóre z ich bolączek.

Stworzyliśmy listę z najważniejszymi problemami, które znaleźliśmy:

  • Trudno było zobaczyć wszystkie opcje dla każdej publikacji.
  • Nie było praktycznego sposobu na organizowanie flipbooków
  • Niektóre ważne funkcje były ukryte
  • Przestarzały interfejs
  • Zbyt dużo zmarnowanej białej przestrzeni

Znając nasze słabości, nie mogliśmy ich po prostu zignorować. Musieliśmy zrobić coś, aby przekształcić interfejs w coś nowego i użytecznego. W tym momencie wiedzieliśmy, że nadszedł czas na przeprojektowanie.

Odkryliśmy potrzeby naszych użytkowników i staraliśmy się znaleźć praktyczne rozwiązania, aby zwiększyć wydajność. Proces wdrożenia był wystarczająco długi. Nasz zespół programistów pracował bardzo ciężko, aby wdrożyć projekt. Ale w końcu cała ciężka praca opłaciła się, gdy zobaczyliśmy, jak dobrze wygląda i działa nowy interfejs.

Czym różni się nowa strona?

1. Poprawa użyteczności / uporządkowanie priorytetów

wiadomość sponsorowana


Ludzie chcą łatwo znajdować informacje.

Jeśli nie ustrukturyzujesz dobrze treści, stracisz uwagę (i pieniądze) klienta.

Niestety my również spotkaliśmy się z taką sytuacją. Kroki, które użytkownicy musieli wykonać, aby edytować, opublikować lub wykonać kopię flipbooka, nie były wystarczająco widoczne.

Jednak po przeprojektowaniu wszystko się zmieniło.

Teraz użytkownicy mają lepszy przegląd swoich kolekcji flipbooków.

Jeśli chcą edytować flipbooka, po prostu umieszczają kursor myszy nad kartą flipbooka, a opcje stają się widoczne. Użytkownik może edytować, publikować, udostępniać i zmieniać nazwę według własnego uznania.

Przycisk "Utwórz nowy" jest bardziej widoczny i zachęca użytkowników do dodania nowego flipbooka do ich kolekcji. Nasze szablony są umieszczone na górze strony, ułatwiając użytkownikowi wybór jednego z nich.

2. Łatwy w użyciu/przyjazny dla użytkownika

Liczy się pierwsze wrażenie!

Dla nas ważne jest, aby użytkownicy, którzy po raz pierwszy wchodzą w interakcję z Flipsnack, byli zadowoleni z naszego oprogramowania.

Zwykle, gdy użytkownik rejestruje się, natychmiast przesyła publikację, aby przetestować aplikację. Po przekonwertowaniu pliku PDF na flipping book, chce on uzyskać kod embed, aby zintegrować go na swojej stronie. Czasami w tym procesie użytkownicy nie mogli znaleźć ważnych informacji. Spędzał czas, aby je znaleźć i był zdezorientowany.

wiadomość sponsorowana


Znając te informacje o tym, jak użytkownicy pracują z Flipsnack, chcieliśmy poprawić przepływ. Przeprojektowanie "Moich kolekcji" oferuje lepszą organizację. Użytkownik może łatwo znaleźć opcję, której szuka.

Aby uczynić swoją aplikację lub stronę internetową bardziej przyjazną dla użytkownika, musisz poznać jego przepływ pracy. Dowiedz się, jaki przycisk klikają jako pierwszy lub jakie są ich codzienne nawyki na Twojej stronie. W ten sposób dowiesz się, co należy poprawić.

Zapewnienie użytkownikom doskonałej użyteczności i przejrzystego interfejsu sprawi, że ci zaufają. Wiedząc, że Twój produkt jest godny zaufania, będą go nadal używać.

3. Bardziej zorganizowany

Mamy obsesję na punkcie porządku i wydajności. Wiemy, jak ważne jest, aby wszystkie pliki były dobrze zorganizowane, aby dobrze wykonać swoją pracę.

Powodem przeprojektowania było ułatwienie użytkownikom klasyfikowania i porządkowania plików. Na podstawie naszych badań opracowaliśmy trzy rozwiązania, które zwiększą wydajność użytkownika i zaoszczędzą jego czas.

  • Duża perspektywa. Użytkownik nie musi już tak dużo przewijać, aby znaleźć swoje flipbooki. Nowy układ jest zdecydowanie łatwiejszy do skanowania.
  • Wyszukiwanie. Możesz sortować publikacje według daty i nazwy lub po prostu wpisać nazwę flipbooka, którego szukasz.
  • Foldery. Dodawanie folderów to nowa funkcja, która pomaga zachować porządek.

Dla nas rozwiązaniem było uporządkowanie rzeczy, ale w twoim przypadku może to być coś innego.

To, co musisz zrobić, to zrozumieć swojego klienta. Wczuć się w niego i obiektywnie przetestować produkt. W ten sposób odkryjesz nową perspektywę.

4. Przydatne rozwiązania

Zależy nam na czymś więcej niż tylko rozmieszczeniu flipbooków na stronie. Chcemy zaoferować użytkownikom szansę na rozwój ich biznesu.

Opcje udostępniania

Zintegrowane opcje udostępniania społecznościowego dają użytkownikom możliwość udostępniania publikacji na dowolnej platformie mediów społecznościowych: Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Pinterest, Tumblr itp. Dzięki temu treści są dostępne dla całej publiczności wydawcy na różnych kanałach. Wskazówki dotyczące mediów społecznościowych można znaleźć tutaj.

Kod osadzania

Użytkownicy mogą zintegrować flipbook na swojej stronie, po prostu używając kodu osadzania. W ten sposób ich klienci mogą uzyskać dostęp do publikacji bezpośrednio z ich strony internetowej.

Marketing e-mailowy

Wielu naszych użytkowników udostępniało link do flipbooka w wiadomościach e-mail, więc zdaliśmy sobie sprawę, że jest miejsce na ulepszenia z naszej strony. Znaleźliśmy rozwiązanie umożliwiające wysyłanie flipbooków bezpośrednio z Flipsnack, jako ładnie wyglądający fragment flipbooka. Wskazówki dotyczące marketingu e-mailowego można znaleźć tutaj.

Analityka

Strona analityczna to miejsce, w którym użytkownicy mogą zobaczyć statystyki w czasie rzeczywistym: liczbę wyświetleń, odsłon, średni czas spędzony na stronie, udostępnienia i pobrania dla każdego flipbooka.

Śledzimy również urządzenia i źródła, aby pomóc użytkownikom zrozumieć, w jaki sposób ich odbiorcy uzyskują dostęp do ich treści.

SEO

SEO jest bardzo ważne dla firm internetowych. Pozwalamy użytkownikom ustawić tag tytułu SEO i napisać meta opis dla flipbooka.

Twoje treści będą łatwo dostępne dla wielu czytelników.

Prywatność

Ponieważ dbamy o prywatność naszych użytkowników, pozwalamy im publikować flipbooki bez listy, a nawet flipbooki chronione hasłem, aby zaspokoić ich potrzeby.

Podsumowanie

Przeprojektowanie My Collections było wspaniałym doświadczeniem, dzięki któremu nauczyliśmy się wielu rzeczy jako zespół. Wszyscy ciężko pracowaliśmy, aby ukończyć projekt i byliśmy zadowoleni z wyników.

Ale najważniejsze dla nas było to, jak nasi użytkownicy odnajdują nowe zmiany. Zapytaliśmy więc niektórych z nich, co sądzą o nowej "Mojej kolekcji" i oto, co odpowiedzieli:

"Dla mnie najlepszą rzeczą na tej stronie jest fakt, że kładzie ona nacisk na dwie najważniejsze moim zdaniem rzeczy w witrynie: 1) łatwą nawigację po moich starych flipbookach (i możliwość łatwego filtrowania ich zarówno za pomocą lewego menu, jak i filtra nad nimi) oraz 2) łatwe tworzenie dowolnego rodzaju flipbooka od podstaw. W ten sposób mogę znaleźć to, czego szukam, w ciągu kilku sekund".

"Moja kolekcja była dla mnie bardzo łatwa do wybrania projektu, który stworzyłem, daje również różne opcje do zrobienia, możesz kontynuować pracę, możesz udostępnić projekt lub opublikować".

Cały proces przeprojektowywania może być ogromny i bardzo skomplikowany, a ty nie wiesz, od czego zacząć. Zaakceptuj wyzwanie i po prostu to zrób.

Nie pozwól, aby na Twojej stronie pojawiły się problemy. Napraw je i pozwól swojemu produktowi rosnąć!

Autor

Radosław Nowak

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej