Potrzeba szybkości i produktywności

Jeśli nasze doświadczenie jest jakimkolwiek wskaźnikiem trendu, wierzymy, że następuje renesans zainteresowania pomiarami operacyjnymi, porównywaniem wydajności oraz identyfikowaniem i usuwaniem luk w wydajności. Wiele lat temu było to bardzo ważne w przemyśle poligraficznym. Pamiętam, że dwadzieścia lat temu, kiedy byłem członkiem zespołu konsultingowego GATF, było siedem osób zajmujących się pomiarami i programami benchmarkingowymi w branży. Co jest czynnikiem motywującym to ponowne zainteresowanie? Wierzymy, że częściowo wynika to z szybkiego i ciągle zmieniającego się pędu do przyjęcia cyfrowych zadań produkcyjnych. Przez lata ten pęd był szaleńczy, ponieważ firmy musiały starać się nadążyć za szybkim tempem zmian. Przez dwie dekady miała miejsce co najmniej jedna, jeśli nie dwie, poważne zmiany technologiczne mające wpływ na produkcję poligraficzną. Zmiany te dotyczyły m.in. składu drukarskiego, skanowania, korekcji kolorów, oprogramowania Print MIS, urządzeń imagesetter/CTP, oprogramowania PDF workflow, oprogramowania do zarządzania kolorami, oprogramowania do druku zmiennych danych oraz oferty web to print. Ten pęd do ciągłego wdrażania nowych technologii cyfrowych i uczenia się na bieżąco spowodował, że wiele firm zaczęło nadrabiać zaległości i nigdy nie opanowało niektórych technologii, co wyjaśnia, dlaczego wiele firm odnotowuje tylko 50% produktywności. Jak widać na tym wykresie z badania InfoTrends Trends in Workflow Automation, kiedy firmy poproszono o ocenę poziomu automatyzacji ich operacji produkcyjnych, średnia wyniosła około 5 na 10. Jak zwiększyć produktywność W białej księdze "How Much Time, Money, and Opportunity are You Wasting?" ("Ile czasu, pieniędzy i możliwości marnujesz?") mówimy o tradycyjnym wahaniu i spadku zainteresowania redukcją marnotrawstwa i zwiększaniem produktywności. W ciągu ostatnich dwudziestu lat zaobserwowaliśmy, że zainteresowanie spada w okresach wysokiego popytu i wzrostu. W okresach spowolnienia i trudności gospodarczych zainteresowanie wzrasta. Na przykład w czasie ostatniej recesji i powolnego, bolesnego ożywienia gospodarczego, które po niej nastąpiło, kładziono nacisk na zwiększenie wydajności w celu utrzymania konkurencyjnych cen, próbując zachować marże zysku. Choć boleśnie powolne, w miarę jak warunki ekonomiczne ulegają dalszej poprawie, można by oczekiwać zmniejszenia zainteresowania zwiększaniem produktywności. Co ciekawe, tak się jednak nie dzieje. Obserwujemy ciągłe zainteresowanie. W ciągu ostatnich czterech miesięcy pracowaliśmy nad trzema zadaniami, które koncentrowały się na pomiarach, benchmarkingu i pracy nad zwiększeniem produktywności. W rezultacie uważamy, że wahadło nie wychyla się już w przód i w tył. Ale dlaczego? Być może dlatego, że drukarnie zakładowe i nabywcy usług poligraficznych współpracujący z drukarniami komercyjnymi koncentrują się na polityce zrównoważonego rozwoju i programach mających na celu zmniejszenie zużycia papieru. Ma to wpływ na wartość zakładów, które muszą dostosować się do strategii lub organizacji macierzystej, oraz drukarni komercyjnych, które muszą wykazać się wysiłkami na rzecz zrównoważonego rozwoju, aby pozostać na liście zatwierdzonych dostawców. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zmniejszania marnotrawstwa i zwiększania wydajności, pobierz białą księgę InfoTrends "How Much Time, Money, and Opportunity are You Wasting?" - — Howie Fenton jest zastępcą dyrektora ds. doradztwa operacyjnego w firmie InfoTrends. Od 25 lat pracuje z drukarniami przemysłowymi i komercyjnymi w zakresie: analizy porównawczej wyników operacyjnych i finansowych, zaleceń mających na celu zwiększenie wydajności/ograniczenie kosztów oraz strategii zwiększania wartości.Aby wysłać e-mail, kliknij tutaj.

Autor

Michał Szumlański

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej