10 złotych zasad projektowania swojej wizytówki

Przygotuj starannie swój projekt, a Twoja wizytówka sprawi, że będziesz wyglądać profesjonalnie, budować zaufanie i wyróżnić Twoją firmę na tle innych w Twojej branży.

W przypadku uczestnictwa w konferencjach, targach lub wydarzeniach sieciowych, wymiana wizytówek na zakończenie rozmowy jest kluczowa dla późniejszej obserwacji.

Jak więc zapewnić, że karta reprezentuje Ciebie i Twoją firmę w najlepszy możliwy sposób?

  • Pamiętaj, liczą się pierwsze wrażenia
  • Wybierz najbardziej odpowiedni rozmiar i kształt dla swoich potrzeb
  • Wybierz projekt, który reprezentuje Twoje produkty i usługi
  • Bądź zgodny ze swoją stroną internetową i innymi materiałami promocyjnymi
  • Dodaj specjalny akcent, aby się wyróżnić
  • Daj swojej wizytówce dodatkowe zastosowania
  • Spraw, by wizytówki były magnetyczne
  • Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są łatwe do śledzenia
  • Upewnij się, że twoje dane są poprawne
  • W razie wątpliwości, porozmawiaj z projektantem

Jak zrobić dobrą wizytówkę?

1. Pamiętaj, liczą się pierwsze wrażenia

Twoja wizytówka wiele mówi o tobie i twojej firmie. Twój projekt powinien komunikować Twoje wartości, odróżniać Twoją firmę od konkurencji i zachęcać ludzi do ponownego nawiązania kontaktu. Jeśli Twój styl pracy jest prosty i formalny, Twoja wizytówka powinna odzwierciedlać te cechy. Lub, jeśli Twoje produkty lub usługi są zabawne i kreatywne, spróbuj uchwycić te cechy, używając odważnych kolorów i chwytliwych tagów.

2. Wybierz najbardziej odpowiedni rozmiar i kształt dla swoich potrzeb

Zanim usiądziesz do zaprojektowania swojej wizytówki, ważne jest, aby wiedzieć, jaki rozmiar i orientację będzie miała Twoja wizytówka. Ma to wpływ nie tylko na wielkość tekstu i ilość informacji, które możesz dołączyć, ale także na to, czy jesteś konwencjonalnym czy odważnym nonkonformistą. Poziome, prostokątne karty są formatem znanym większości ludzi. Karty pionowe są mniej popularne i mogą być wykorzystane do odróżnienia Cię od konkurencji. Jeśli Twoim celem jest wyróżnienie się, możesz również rozważyć zastosowanie specjalnej plastikowej wizytówki lub grubej karty ColorFill z przykuwającą uwagę warstwą pomiędzy przednią a tylną stroną. Zdecyduj, gdzie leży twój interes, pomiędzy niedopowiedzianym a odważnym.

3. Wybierz projekt, który pasuje do Ciebie

Wybierz kolory i elementy wzornictwa, które są związane z Twoją branżą, aby Twoja karta była łatwa do rozpoznania i reprezentatywna dla produktów lub usług, które dostarczasz. Jeśli sprzedajesz luksusowe produkty, takie jak biżuteria lub stroje wieczorowe, możesz przedstawić to z foliowym detalem. A jeśli specjalizujesz się w stylistyce kamieniarstwa lub stolarstwa, możesz dołączyć zdjęcie swojej pracy, aby pokazać swoją specjalizację. Wybór materiałów wykończeniowych i papierowych może dać Twoim klientom pewność, że Twoja firma jest najbardziej przystępnym cenowo rozwiązaniem w okolicy - lub że oferujesz usługi na najwyższym poziomie. Twój wybór papieru może również sugerować, czy jesteś świeżym i zabawnym nowym przedsięwzięciem, czy też firmą o ugruntowanej pozycji, która istnieje od dziesięcioleci.

4. Bądź zgodny ze swoją stroną internetową i innymi materiałami promocyjnymi

W ten sposób Twoi klienci będą mogli łatwiej Cię zapamiętać i rozpoznać. Jeśli nie masz strony internetowej lub innych materiałów marketingowych, ale Twoja firma ma ugruntowane logo lub jest dobrze znana z czegoś w szczególności (czy to Twój znak, budynek, mundury Twoich pracowników, itp.), spróbuj włączyć to do projektu swojej wizytówki.

5. Dodaj szczególny akcent

Niezależnie od tego, czy wybierzesz tłoczenie, podwyższony nadruk, metaliczne wykończenie, czy też chwytliwy kształt karty, Twoi klienci zauważą różnicę, a Twoja karta będzie się wyróżniać.

6. Daj swojej wizytówce dodatkowe zastosowania

Na odwrotnej stronie karty można umieścić przypomnienia o wizycie, znaczki lojalnościowe, a nawet podręczny kalendarz. Myśl kreatywnie, nie używaj tylko podstawowego szablonu kalendarza, staraj się oznaczać ważne daty dla swoich klientów, w zależności od tego, co oferuje im Twoja firma.

Dla firmy zajmującej się kształtowaniem krajobrazu przydatne może być zaznaczenie w kalendarzu najlepszych momentów w roku na przycinanie lub nawożenie roślin - natomiast kosmetyczka może zaznaczyć dni, w których jej firma oferuje tańszą stawkę lub darmowe próbki. Jeśli prowadzisz biznes związany z żywnością, napisz krótkie przepisy na odwrocie karty lub użyj karty jako metki, jeśli sprzedajesz sztukę lub ręcznie robione prezenty, takie jak biżuteria.

7. Niech twoja wizytówka będzie lepka

Zapomnij o palcach marmoladowych, przez "lepkie" rozumiemy to, jak długo Twoja karta będzie w miejscu, gdzie klient może ją zobaczyć. Widzieliśmy, że karty magnetyczne sprawdzają się bardzo dobrze w firmach oferujących powtarzające się usługi, takie jak hydraulika, malowanie domów, ogrodnictwo, siedzenie dla zwierząt, fryzjerstwo, usługi samochodowe itp. Ludzie umieszczają je na lodówce, by regularnie do nich wracać.

8. Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są łatwe do śledzenia

Ważną kwestią jest sposób, w jaki informacje są przedstawione. W razie wątpliwości, jak zorganizować dane kontaktowe, klasyczny układ pól tekstowych jest zgodny z tą kolejnością:

  • Nazwa firmy
  • Imię i nazwisko
  • Tytuł pracy
  • Dane kontaktowe (e-mail, numer telefonu, uchwyty do obsługi mediów społecznościowych, itp.)

9. Upewnij się, że Twoje dane kontaktowe są poprawne

Korekta. Korekta. Korekta. Przejrzyste dane kontaktowe, poprawna pisownia i wybór czytelnej czcionki w czytelnym rozmiarze to wszystko, co należy sprawdzić trzykrotnie. Oprócz nazwiska i tytułu zawodowego, należy pamiętać o podaniu firmy, numeru telefonu, strony internetowej, adresu e-mail i obsługi mediów społecznościowych, jeśli jest to istotne dla Twoich działań marketingowych. Ułatwiaj swoim klientom kontakt z Tobą w najbardziej komfortowy dla nich sposób.

10. W razie wątpliwości, porozmawiaj z projektantem

Jeśli masz szczęście, że znasz kogoś, kto ma doświadczenie w tworzeniu grafiki do druku, szybki 30-minutowy czat może pomóc zapewnić, że wszystko jest gotowe do dodania do projektu. Będą mogli się upewnić, że elementy projektu, takie jak Twoje logo, pojawią się w sposób wyraźny i wyraźny na Twojej karcie fizycznej. Ważne jest, aby upewnić się, że obrazy mają odpowiednią rozdzielczość, a pola tekstowe mają optymalny rozmiar zapewniający czytelność. Ostatnią rzeczą, jaką chcesz zrobić, to otworzyć nowe pudełko z wizytówkami, aby dowiedzieć się, że przesłane logo pojawia się w pikselach lub że Twój numer telefonu jest trudny do odczytania. Ale nie martw się, jeśli nie znasz nikogo z tymi umiejętnościami, nasi eksperci ds. wzornictwa są do Twojej dyspozycji tylko przez telefon. Mogą one pomóc w zapytaniach, edycjach, a w razie potrzeby nawet odtworzyć cały projekt.

Autor

Michał Szumlański

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej