Czy nadmiernie kontrolujesz, zamiast zapobiegać błędom?

Czy podejrzewasz, że produkcja popełnia zbyt wiele błędów? Czy wzdrygasz się, gdy słyszysz: "Mieliśmy problem i musieliśmy powtórzyć zadanie"? Czy kiedykolwiek widziałeś, jak jeden błąd zaprzepaścił miesięczne zyski? Jeśli odpowiedziałeś "tak" na którekolwiek z tych pytań, to ten blog jest dla Ciebie. W poprzednich blogach omawialiśmy kontrolę procesu i przeróbki. Ale o ile nam wiadomo, nikt nigdy nie próbował porównywać błędów wyłapanych podczas trzech kolejnych kontroli jakości w przygotowalni i plateroomie. W ramach ostatniego zlecenia musieliśmy zebrać dane z różnych firm, co zaowocowało tą pierwszą próbą.

Nadmierna kontrola nie jest dobra.

Termin "Before Prepress Inspection" odnosi się do błędów wyłapanych podczas preflightu i prepressu, zanim praca zostanie narzucona. Wyrażenie "After Prepress Inspection" odnosi się do błędów wyłapanych po impozycji, ale przed wykonaniem płyty. Wreszcie, wyrażenie "After Plate Room Inspection" odnosi się do błędów wyłapanych po wykonaniu płyt, ale przed ich zamontowaniem na prasie. Istnieje dziwne zjawisko, które obserwujemy w niektórych firmach, a które nazywamy "nadmierną kontrolą". Zdefiniowalibyśmy ją jako sytuację, w której wiele osób szuka tych samych błędów w kilku kolejnych krokach i nie wychwytuje ich. Motywacja do nadmiernej kontroli jest zawsze taka sama - zbyt wiele błędów, odkrytych późno w procesie, kosztujących firmę pieniądze i zagrażających relacjom z klientami. Analiza przyczyn źródłowych często prowadzi do czterech powodów:

    Błędy w komunikacji między pracownikami. Brak standardowych procedur operacyjnych. Kultura pośpiechu, załatwiania, robienia wszystkiego co trzeba. Brak kontroli procesu, aby zapewnić, że błędy są unikane, a nie wyłapywane i naprawiane.

Jak na ironię, można by założyć, że firmy stosujące najwięcej etapów kontroli będą miały najmniej błędów. Ale jest dokładnie odwrotnie. Firmy z największą liczbą przeróbek często tworzą wygórowane procedury inspekcji i długie listy kontrolne dla wielu etapów produkcji, ponieważ nie robią tego dobrze za pierwszym razem. Jeśli brzmi to znajomo, być może warto rozważyć podjęcie inicjatywy w zakresie kontroli procesu lub jakości. - — Howie Fenton jest wiceprezesem działu usług konsultingowych IMG. Pomaga on drukarniom przemysłowym i komercyjnym mierzyć, identyfikować i rozwiązywać problemy operacyjne. Aby dowiedzieć się więcej o mierzeniu wydajności, porównywaniu się z liderami, zwiększaniu produktywności i podnoszeniu swojej wartości, napisz na adres hfenton@imgresults.com.

Autor

Patryk Wieczorek

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej