To jest artykuł gościnny autorstwa fatrabbit CREATIVE.
-
Szybko, wymień napój bezalkoholowy.
wiadomość sponsorowana
Może powiedziałeś Coca-Cola; może był to Dr Pepper lub 7Up. Tak czy inaczej, napój, który wybrałeś ma oczywiście silną, zapadającą w pamięć strategię brandingową.
Nie musimy prawić Ci kazań na temat znaczenia silnej marki (gdybyśmy to zrobili, nie bylibyśmy zbyt dobrzy w naszej pracy). Analitycy poświęcili swój czas, energię i niezliczoną ilość kilowatów mocy obliczeniowej, próbując stworzyć wymierny sposób na uszeregowanie marek pod względem ich zapamiętywalności.
Gdyby tylko pomyśleli, żeby po prostu zapytać ludzi. Wtedy, być może natknęliby się na małą rzecz zwaną świadomością top-of-mind.
Gdzie jest 'Top of Mind'?
Świadomość Top-of-mind (lub TOMA) to dość prosta koncepcja o dość dużych konsekwencjach. Kiedy konsumenci są pytani o to, które produkty lub marki przychodzą im na myśl jako pierwsze, kiedy wspomina się o konkretnym sektorze biznesowym, te, które wybierają, znajdują się w "Top of mind".
wiadomość sponsorowana
Pamiętasz nasze pytanie o napoje bezalkoholowe z początku tego artykułu? Napój, który wymieniłeś, zasłużył na to, by znaleźć się na szczycie Twojego umysłu. Gdybyśmy poprosili Cię o podanie nazwy sieci fast foodów, najlepszego smartfona lub ulubionej gazety, obowiązywałaby ta sama teoria. Koncepcja bycia "top of mind" jest tak nieskomplikowana, a najlepsze jest to, że jest całkowicie mierzalna.
Jednak wymyślenie planu, który pozwoli Ci znaleźć się na szczycie świadomości Twoich klientów, może okazać się nieco bardziej skomplikowane. Przy tak wielu dostępnych opcjach, jak możesz być pewien, że strategia marketingowa Twojej marki daje Ci szansę na bycie "top of mind" w Twoim sektorze?
Pomyśl o podróży do "top of mind" jako o bitwie pod górę od serca do głowy.
Najpierw trzeba, aby klienci Cię pokochali. Następnie, muszą oni myśleć o Tobie w pierwszej kolejności, kiedy będą potrzebować Twojego produktu lub usługi - bez względu na to, jak daleko w przyszłość może to sięgać. W związku z tym potrzebujesz długoterminowego planu ataku, aby nie tylko stać się "top of mind", ale także tam pozostać.
5-punktowy plan walki o status "Top of Mind
1. Zakorzenić się na dłużej.
wiadomość sponsorowana
Według Chilton Research, 34% konsumentów dokonujących większych zakupów czekało z zakupem co najmniej siedem miesięcy. 27% kolejnych kupiło ponad rok później. Jeśli ponad 60% Twoich potencjalnych klientów czeka tak długo z podjęciem ostatecznej decyzji, ważne jest, abyś pozostał w ich umysłach świeży przez ten okres. Jeśli nie, nie zrobisz nic, ale stworzyć ołów dla kogoś innego, aby zamknąć.
2. Upewnij się, że można cię znaleźć.
Jeśli twoje trzy najmniej ulubione litery alfabetu to "SEO", teraz jest czas, aby zmienić swoją melodię. W końcu nie ma sensu marnować zasobów Twojej firmy, jeśli nikt nie wie o Twoim istnieniu. Zoptymalizuj swoją stronę internetową, zaangażuj się aktywnie w link building, zastosuj strategie słów kluczowych i wykorzystaj możliwości liderów myśli, aby ustanowić swoją wiarygodność za pomocą silnych treści. Czy ci się to podoba, czy nie, jeśli nie pracujesz nad swoim SEO, będziesz szkodzić tylko trzem innym literom: ROI.
3. Pielęgnuj leady za pomocą marketingu bogatego w treści.
W tym okresie czasu będziesz miał okazję zwiększyć wartość swojej marki i zbudować wiarygodność wśród swoich leadów. To nie jest czas, aby być irytującym lub próżnym w swoich treściach. Jeśli zamierzasz zastosować strategię taką jak email marketing (lub fizyczny newsletter), upewnij się, że treść jest bogata i wartościowa - dla Twoich klientów.
Nie wpadaj w pułapkę tworzenia treści z myślą o sobie. To, co ty uważasz za interesujące i wartościowe, może być bezużyteczne dla twoich odbiorców. Niezależnie od tego, jaki jest Twój plan "top of mind", upewnij się, że zawiera on treści, które wzmacniają wartość Twojej marki.
4. Nie bądź słodki. Bądź pouczający.
To nie jest era naiwności; klienci wiedzą, że masz coś do sprzedania i chcesz im to sprzedać. Choć Twoje przesłanie nie musi być jawne, nie obrażaj inteligencji odbiorców udając, że ewentualna sprzedaż nie istnieje. Zamiast tego, wkup się w to, czego chcą: informacji. Jeśli masz produkt, opowiedz im o nim. Jeśli świadczysz usługę, wyjaśnij, dlaczego jest ona lepsza.
Nie naciskaj na sprzedaż; naciskaj, dlaczego powinni kupić.
5. Przestań konkurować.
To nie jest tak sprzeczne z intuicją, jak myślisz. Jeśli Twoje treści marketingowe dotyczą Twojej konkurencji, czyż nie jest to po prostu umieszczenie ich w umyśle Twoich odbiorców? Nie trać czasu na mówienie w dół swojej konkurencji; zamiast tego mów w górę siebie. Jeszcze lepiej, naucz się mniej mówić, a więcej słuchać. Przestań poświęcać swój czas na umniejszanie znaczenia innych marek, a zacznij zbierać i analizować dane oraz informacje zwrotne od swoich klientów i leadów.
Top of Mind" jest dostępne dla każdego
Wiele osób (niesłusznie) zakłada, że status "top of mind" jest zarezerwowany dla dużych chłopców z głębokimi kieszeniami i ogromnymi zasobami. Oczywiście, często tak jest - Nike dominuje w sektorze obuwia sportowego, McDonald's opanował rynek fast foodów itd. Ale jeśli jesteś małą lub średnią firmą (lub nawet jednoosobową), weź się w garść: jest więcej niż jeden sposób na wygranie bitwy o "top of mind".
Bez względu na to, jak globalny będzie świat biznesu, konsumenci zawsze zarezerwują miejsce dla marki, z którą mogą się połączyć emocjonalnie.
W ten sposób kawiarnia na rogu utrzymuje się na rynku, gdy duża sieć przenosi się na drugą stronę miasta. Tak jak wszechobecny może być marketing większej konkurencji, jest coś, co można powiedzieć o spersonalizowanym dotyku, więziach społecznych oraz "wyglądzie i odczuciu" domu.
Niezależnie od wielkości firmy, ważne jest, aby pamiętać, że świadomość marki jest ostatecznie tak samo (lub bardziej) ważna jak estetyka marki. Zatrudnienie firmy projektowej, która doskonale rozumie Ciebie i Twojego klienta docelowego jest niezbędne.
przekaz sponsorowany
Dzięki odpowiedniej strategii, bogatemu w treści marketingowi i silnej marce, znajdziesz się na pierwszym miejscu w świadomości swoich odbiorców, gdy będą gotowi dokonać zakupu - niezależnie od wielkości Twojej firmy.
Jak dostać się na "top of mind"?
-
fatrabbit CREATIVE to butikowa firma brandingowa i projektowa z New Jersey. Dowiedz się o nich więcej i zobacz ich prace na stronie fatrabbit CREATIVE. Zdjęcia autorstwa Thinkstock.
Autor
Radosław Nowak
Redakcja oferion.pl
Polecamy
Najnowsze
5 kroków do szalenie skutecznego budowania listy e-mailowej
Ten artykuł został napisany przez Davida z CollectiveRay. Tworzenie zdrowej listy e-mailowej jest jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz... [...]