12 książek o projektowaniu i biznesie, które przeczytałem i polecam (część 1)

W tej dwuczęściowej serii przedstawiam kilka świetnych książek związanych z projektowaniem i biznesem, które przeczytałem i gorąco polecam. Przedstawiam krótki opis każdej z książek, wraz z sugestiami dotyczącymi tego, dla kogo może być przeznaczona, oraz oficjalnym opisem produktu.

Część drugą znajdziesz tutaj.

Jak myśleć jak wielki projektant graficzny

Autor: Debbie Millman

To książka dla każdego projektanta, który chce wejść do głowy czołowych profesjonalistów z branży. Zabawne i prowokujące do myślenia spojrzenie na świat projektowania poprzez wykorzystanie wywiadów. Jednym z tematów, który często się pojawia, jest konsumpcjonizm w projektowaniu.

Opis produktu:

W serii pouczających i zabawnych rozmów dwudziestu jeden najbardziej wpływowych i szanowanych projektantów dyskutuje, celebruje i analizuje swoje rzemiosło. Debbie Millman, konsultantka do spraw marki i prowadząca talk show, przeprowadza z nimi wywiady, w których ujawniają oni swoje wczesne wpływy, codzienne rytuały, entuzjazm, aspiracje i porażki. Dla entuzjastów popkultury, wieloletnich projektantów, studentów i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę, książka ta będzie nieocenionym przewodnikiem po historii, kontrowersjach, kamieniach milowych i codziennych dziwactwach związanych z pracą, życiem i myśleniem jako projektant graficzny. Jak myśleć jak wielki projektant graficzny" zawiera wywiady z:

Milton Glaser, Paula Scher, Peter Saville, Chip Kidd, Stefan Sagmeister, Michael Bierut, Carin Goldberg, Neville Brody, Emily Oberman & Bonnie Siegler, James Victore, John Maeda, Paul Sahre, Jessica Helfand, Seymour Chwast, Lucille Tenazas, Vaughan Oliver, Steff Geissbuhler, Stephen Doyle Abbott Miller, Massimo Vignelli

Jak zostać projektantem graficznym, nie tracąc duszy

Autor: Adrian Shaughnessy


wiadomość sponsorowana



Każdy, kto zaczyna zajmować się projektowaniem graficznym, czy to po ukończeniu szkoły, czy też rozpoczynając samodzielną karierę, powinien przeczytać tę książkę. Nie ma w niej mowy o najlepszych krojach pisma czy sztuczkach z oprogramowaniem. Zamiast tego zdradza, jak myślą projektanci i jak odnieść sukces w swoich przedsięwzięciach. Przedmowa napisana przez samego Sagmeistera, a także wywiady z innymi "gwiazdami rocka" projektantów sprawiają, że ta książka jest po prostu niesamowita. ~Ben Waxler

Opis produktu:

Projektanci chętnie opowiadają o swoich źródłach inspiracji, ale znacznie rzadziej ujawniają tak istotne kwestie jak to, jak znaleźć pracę, ile płacą i co zrobić, gdy klient odrzuca trzy tygodnie pracy i odmawia zapłacenia rachunku.

Książka Jak zostać projektantem graficznym, nie tracąc duszy wychodzi naprzeciw obawom młodych projektantów, którzy chcą zarabiać na życie, wykonując ekspresyjną i znaczącą pracę, i którzy chcą uniknąć stania się najemnymi trutniami pracującymi nad bezdusznymi projektami.

Napisana przez projektanta dla projektantów, łączy praktyczne porady z filozoficznymi wskazówkami, aby pomóc młodym profesjonalistom w rozpoczęciu kariery. Jak projektanci powinni zarządzać procesem twórczym? Jaki jest pierwszy krok do udanej interpretacji briefu? Jak generować pomysły, gdy wszystko wydaje się puste? Książka "Jak zostać projektantem graficznym" zawiera jasne i zwięzłe wskazówki dotyczące tych pytań, a także konkretne, bezsensowne strategie zakładania, prowadzenia i promowania studia, poszukiwania pracy i współpracy z klientami.

Książka zawiera również inspirujące wywiady z dziesięcioma czołowymi projektantami, takimi jak Rudy VanderLans (Emigre), John Warwicker (Tomato), Neville Brody (Research Studios) i Andy Cruz (House Industries). Książka Jak zostać projektantem graficznym omawia niemal każdy aspekt tego zawodu i jest niezbędnym przewodnikiem dla każdego młodego projektanta.

Jak zostać gwiazdą freelancera*

Autor: Cyan & Collis Ta'eed

wiadomość sponsorowana


Ta książka jest przeznaczona dla każdego, kto chce być świetnym freelancerem (nie tylko projektantem), zarówno na część, jak i na cały etat. Omawia wszystko, od rozpoczęcia działalności, poprzez znalezienie pierwszych klientów, aż po rozwój. Moim zdaniem jest to lektura obowiązkowa dla każdego freelancera... pochodzi od chłopaków z Envato. Upewnij się, że masz notatnik pod ręką podczas czytania, ponieważ można uzyskać wiele pomysłów podczas czytania! *Affiliate

Opis produktu:

Jest to prawdziwy przewodnik po zasadach budowania kariery jako freelancer online, z tematami od zarządzania budżetem i obsługi wielu klientów po dywersyfikację zainteresowań. Napisany przez Collisa i Cyana Ta'eeda z bloga FreelanceSwitch, nie powie ci, jak zarobić miliony, ale jego praktyczne, proste porady dadzą ci dobry początek. ~Net Magazine

Projektowanie graficzne jako drugi język

Autor: Bob Gill

Książka ta jest skierowana głównie do studentów i nauczycieli projektowania, a także do tych, którzy chcą udoskonalić swoje rozwiązania projektowe poprzez lepszy proces projektowania. Gill pokazuje nam za pomocą prostych metod, jak można przedefiniować "problem", aby znaleźć lepsze rozwiązanie. To bardzo szybka i prowokująca do myślenia lektura... wiele ilustracji, a niewiele słów.

Opis produktu:

Niniejsza publikacja jest częścią serii Handson Graphics - ekscytującej i wyjątkowej kolekcji prezentującej prace cenionych i utalentowanych międzynarodowych projektantów. Książki z tej serii są skierowane przede wszystkim do studentów i nauczycieli projektowania. Stanowią one jednak również nieocenione źródło informacji dla wszystkich osób zainteresowanych projektowaniem graficznym. Ich treść jest międzynarodowa, kolekcjonerska i dostępna dla wszystkich. Projekt graficzny jako drugi język Boba Gilla to praktyczne i przystępne źródło wiedzy, przeznaczone dla studentów projektowania graficznego. Stanowi kompleksowy pakiet podstaw projektowania, oferując ważny wgląd w to, jak tworzyć oryginalne prace.

Losing My Virginity: Autobiografia

Autor: Sir Richard Branson

Ta książka jest przeznaczona dla każdego przedsiębiorcy, który chce poznać jednego z najbardziej skutecznych biznesmenów na świecie. W tej książce Richard naprawdę daje z siebie wszystko, ujawniając swoją filozofię na temat biznesu, marki i życia. Wspaniała lektura dla tych, którzy szukają motywacji w życiu i dla tych, którzy chcą zobaczyć, jak udało mu się odnieść sukces - czyta się ją jak powieść, więc jest to dobra książka na stolik nocny.

Opis produktu:

Losing My Virginity to opowieść o przetrwaniu w życiu osobistym i biznesowym człowieka, który łączy w sobie biznesową sprawność Billa Gatesa i instynkt promocyjny P.T. Barnuma.

Logo Design Workbook: Praktyczny przewodnik

Noreen Morioka, Terry Stone & Sean Adams

wiadomość sponsorowana


Jest to obowiązkowa lektura dla każdego, kto regularnie lub nieregularnie ma do czynienia z projektowaniem logo. Książka zawiera wiele przykładów i studiów przypadku, które pomogą Ci stać się lepszym projektantem logo, co jest możliwe dzięki odpowiedzi na pytanie "co sprawia, że projekt logo działa". Bardzo praktyczna, łatwa w czytaniu i dobrze napisana książka.

Opis produktu:

Logo Design Workbook koncentruje się na tworzeniu potężnych projektów logo i odpowiada na pytanie: "Co sprawia, że logo działa?".

W pierwszej połowie tej książki autorzy Sean Adams i Noreen Morioka przeprowadzają czytelników krok po kroku przez cały proces tworzenia logo. Tematy obejmują opracowanie koncepcji, która przekazuje właściwe przesłanie i jest odpowiednia zarówno dla klienta, jak i dla rynku; określenie, w jaki sposób długoterminowe cele klienta mogą wpłynąć na wygląd i potrzeby znaku; wybór kolorów i krojów pisma; unikanie typowych błędów; oraz rozszyfrowanie, dlaczego niektóre logo odnoszą sukces, a inne nie.

Druga połowa książki zawiera dogłębne studia przypadków logo zaprojektowanych dla różnych branż. Każde studium przypadku omawia brief projektowy, relacje z klientem, ramy czasowe i rezultaty.

Inne książki o projektowaniu:

  • 30 książek o projektowaniu logo
  • 30 wspaniałych książek o projektowaniu graficznym

Jakie książki o projektowaniu / biznesie przeczytałeś i polecasz?

Autor

Patryk Wieczorek

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej