Jak stworzyć cieplejsze perspektywy za pomocą mediów społecznościowych

Napisany przez Matthew Parker Konsultant branży poligraficznej Czy nienawidzisz zimnych rozmów telefonicznych? Telefony zaufania są postrzegane jako niezbędna część rutyny sprzedaży w branży poligraficznej. Jednak nie spotkałem jeszcze nikogo, kto lubiłby takie rozmowy. Mimo to większość ludzi uważa, że jest to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży. Mam zamiar zapytać cię o coś, co może sprawić, że to zakwestionujesz: Ile skutecznych zimnych rozmów możesz wykonać w ciągu dnia? Większość sprzedawców druku, z którymi rozmawiałem, uważa, że mają szczęście wykonać 10 naprawdę skutecznych telefonów. Oznacza to, że jeśli naprawdę chcesz osiągnąć postęp w sprzedaży, musisz poświęcić wiele kosztownych zasobów sprzedażowych. Nawet jeśli wykonasz skuteczną rozmowę, nadal jesteś daleki od zaksięgowania jakiejkolwiek transakcji. Dlatego właśnie nadszedł czas, aby firmy poligraficzne przyjrzały się uzupełniającym i wspierającym kanałom sprzedaży. Media społecznościowe mogą być bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży W naszym ostatnim artykule przedstawiliśmy studium przypadku firmy poligraficznej, która zwiększyła swoją sprzedaż o 46% w ciągu roku, ponieważ zastosowała strategie mediów społecznościowych. Jednak wiele firm ma problemy z uzyskaniem rzeczywistych wyników swojej aktywności w mediach społecznościowych. Dzieje się tak często dlatego, że nie mają one prawdziwej strategii mediów społecznościowych. Istnieją trzy główne sposoby wykorzystania mediów społecznościowych w celu zwiększenia sprzedaży. Pierwszym z nich jest wykorzystanie ich do tego, aby potencjalni klienci przyszli do Ciebie. Media społecznościowe to świetny sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów Jeśli chcesz przyciągnąć nowych potencjalnych klientów, musisz upewnić się, że masz angażującą obecność w mediach społecznościowych. Po pierwsze, oznacza to, że musisz być aktywny w mediach społecznościowych! Ale to nie wszystko. Musisz zaoferować coś interesującego dla swoich potencjalnych klientów. Potrzebujesz angażującego profilu. Musisz również zamieszczać przydatne informacje dla swoich odbiorców. Oczywiście, nie wszyscy potencjalni klienci przyjdą do Ciebie. Będziesz również musiał podjąć wysiłek. Media społecznościowe pomagają znaleźć nowych potencjalnych klientów Funkcje wyszukiwania na wszystkich kluczowych platformach mediów społecznościowych pozwalają na znalezienie osób, z którymi powinieneś nawiązać kontakt. 20 minut przeglądania LinkedIn powinno dać Ci dużą liczbę osób, z którymi warto nawiązać kontakt. W Internecie jest również wiele darmowych narzędzi, które pomogą Ci znaleźć użytkowników mediów społecznościowych w różnych branżach i lokalizacjach. Media społecznościowe to nie tylko szukanie nazwisk. Dużo łatwiej jest nawiązać kontakt z ludźmi w mediach społecznościowych. Słyszałem wiele historii, w których potencjalni klienci akceptowali prośby o nawiązanie kontaktu w mediach społecznościowych, mimo że blokowali rozmowy sprzedażowe. Musisz jednak zdać sobie sprawę, że nawiązanie kontaktu to dopiero początek podróży w mediach społecznościowych. Powinieneś używać mediów społecznościowych do angażowania swoich potencjalnych klientów Nie wystarczy po prostu mieć połączenia w mediach społecznościowych. Masz teraz doskonałą okazję do rozpoczęcia rozmowy z ludźmi w mediach społecznościowych. Aby to osiągnąć, musisz publikować treści, które będą dla nich interesujące. Będziemy badać to dalej w następnych kilku artykułach. Jednakże, jeśli chcesz dokonać sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych, jest jeszcze jeden krok, który musisz podjąć. Musisz przenieść swoje rozmowy z dala od mediów społecznościowych W pewnym momencie będziesz musiał przenieść swoje połączenia do swojego lejka sprzedaży. Kiedy masz odpowiedni poziom zaangażowania z połączeń, nadszedł czas, aby wziąć swoje relacje w świecie rzeczywistym. Należy sugerować prawdziwe rozmowy poprzez połączenia, spotkania, otwarte domy, a nawet wydarzenia, które mogą być obecne lub uczestniczyć w. Kiedy osiągniesz ten punkt, będziesz miał ciepłe perspektywy. Będą szczęśliwi, że mogą z Tobą porozmawiać. Będą one znacznie bardziej otwarte na rozważenie pracy z tobą. To dlatego, że będą już czuć się tak, jakby cię znali. W mediach społecznościowych chodzi o budowanie relacji. Chodzi o kultywowanie leadów. Jeśli zamieściłeś odpowiedni rodzaj informacji dla nich, zrozumieją wartość, jaką możesz przynieść im i ich firmie. Oto trzy istotne punkty działania w mediach społecznościowych

    Upewnij się, że masz angażujący i aktywny profil w mediach społecznościowych Użyj platformy mediów społecznościowych, aby znaleźć trzech nowych potencjalnych klientów Nawiąż kontakt z tymi potencjalnymi klientami i rozpocznij proces zaangażowania

Korzystanie z mediów społecznościowych nie jest szybką podróżą. Jednakże, jeśli będziesz konsekwentnie pracował nad swoją obecnością w mediach społecznościowych, zaczniesz budować potężny rurociąg ciepłych potencjalnych klientów. A to oznacza, że możesz robić mniej cold calling. W moim następnym artykule przyjrzymy się jednemu z kluczowych niebezpieczeństw w mediach społecznościowych: używanie tej platformy do sprzedaży. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii na temat efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w celu osiągnięcia wyników dla Twojej firmy:

    Jak media społecznościowe zwiększyły sprzedaż jednej z firm poligraficznych o 46%? Jak stworzyć cieplejszych klientów dzięki mediom społecznościowym? Dlaczego powinieneś unikać sprzedaży w mediach społecznościowych? Jak tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych

- Matthew Parker zajmuje się drukiem od ponad 20 lat. Odbył ponad 1400 rozmów sprzedażowych z drukarniami. Teraz wykorzystuje to doświadczenie, aby pomóc firmom poligraficznym nawiązać kontakt z klientami i sprzedawać druk z większym zyskiem. Dowiedz się więcej o Matthew na jego stronie internetowej. Pobierz jego e-book "Dziesięć typowych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić" za darmo tutaj.

Autor

Patryk Wieczorek

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej