Zatrzymaj się, spójrz i posłuchaj: Social Listening z Twoimi klientami

Napisany przez Dharminder Biharie Business Development Manager Xerox Graphic Communication, Holandia W szkole podstawowej zawsze uczono nas złotej zasady: traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek przestrzegam złotej zasady mediów społecznościowych: zatrzymaj się, spójrz i posłuchaj... w dużej mierze dlatego, że jestem częścią Business Development Group w Xerox Netherlands i odpowiadam za pomoc naszym klientom w przeniesieniu ich dobrze prosperujących firm na wyższy poziom, Codziennie rozmawiam z wieloma osobami z branży poligraficznej - od marketingowców po dyrektorów firm. Daj mi znać, czy ten scenariusz jest dla Ciebie zrozumiały: Klient, z którym współpracujesz, jest bardzo zainteresowany Twoim rozwiązaniem, o ile jesteś w stanie rozwiązać jego problem. Brzmi znajomo, prawda? Rozwiązywanie problemów klienta nie może być jednak dokonywane poprzez akt milczenia. W organizacji, skargi zawsze idą od dołu do góry. Niezależnie od tego, czy tematem jest szkolenie, oferta produktowa, penetracja rynku, czy zła kawa. I odwrotnie, każdy ból odczuwany przez firmę, taki jak niska rotacja pracowników, przechodzi z góry na dół. Należy podjąć działania, aby odwrócić tę tendencję. Im wyżej w organizacji znajduje się Twój klient, tym szybciej będzie chciał rozwiązania. Ty musisz szybko znaleźć rozwiązanie. Znajomość podstaw organizacji klienta to tylko część bitwy. Znacznie większą rolę w rozwiązaniu zagadki odgrywa poznanie punktów bólu i sposobu, w jaki można je rozwiązać. Na szczęście narzędzia takie jak media społecznościowe ułatwiają słuchanie głosu i punktów bólu klienta i jego klientów. Oto kilka prostych wskazówek dotyczących social listening, które możesz zastosować już dziś:

    Twitter: Szukasz prostej, ale skutecznej metody monitorowania odpowiednich, dostosowanych kanałów? Zacznij od stworzenia strumienia z użyciem '#' i słów kluczowych związanych z Twoją branżą. Na przykład, #oilpricing, #pharmamarketing lub #carbrand. Teraz możesz łatwo słuchać tego, co mówią użytkownicy.
    LinkedIn: Znajdź odpowiednie grupy, w których Twoi klienci są aktywni i dołącz do dyskusji. Dostarczanie cennych informacji może pomóc Ci szybko zyskać wiarygodność wśród rówieśników i pomóc Ci zdobyć cenne możliwości nawiązywania kontaktów. Nigdy nie zapominaj o zbadaniu sieci swoich kontaktów, a LinkedIn daje Ci w tym zakresie doskonałe możliwości.
    Facebook: Śledź firmę i wsłuchaj się w ton jej głosu. Zobacz, jak wdrażają działania marketingowe i co ich zwolennicy mają do powiedzenia.
    HootSuite to świetne narzędzie, które zapewnia strumienie i analitykę dla różnych kanałów mediów społecznościowych, pozwalając Ci monitorować puls swoich zwolenników w oparciu o słowa kluczowe, które zdefiniowałeś ... plus jest w pełni zautomatyzowany.
    Branżowe strony internetowe: Trendy i rozwój są często wspomniane, co dodatkowo wzmacnia informacje, które gromadzisz.
    Wiadomości poprzez Google Alerts: Jest o wiele więcej wiadomości niż myślisz - ale wszystko zależy od tego, jak skonfigurujesz swoje alerty poprzez słowa kluczowe.
    Raport roczny: Nie zawsze jest to obecne, ale jeśli jest, upewnij się, że przynajmniej znasz wizję i kierunek klienta.

Pierwszym krokiem w zarządzaniu kontem jest słuchanie klienta. Kiedyś robiliśmy to przy biurku podczas spotkania, ale teraz możemy to praktykować przez Internet za pośrednictwem mediów społecznościowych. I nigdy nie zapominajmy: mamy dwoje uszu, dwoje oczu i jedne usta. Patrz i słuchaj przede wszystkim, a zawsze będziesz lepiej rozumiał swoich klientów. Jakie są Twoje doświadczenia z wykorzystywaniem mediów społecznościowych do aktywnego słuchania swoich klientów i ich potrzeb? Czy uważasz, że jest to skuteczne narzędzie? Jakie wyzwania napotkałeś? Skomentuj poniżej, aby otrzymać darmowy egzemplarz książki "Social Media Field Guide: A Resource for Graphic Communications" autorstwa Julie Shaffer i Mary Garnett. Książka ta szczegółowo opisuje najlepsze praktyki dla wielu współczesnych narzędzi mediów społecznościowych, w tym LinkedIn, Facebook, Twitter, FourSquare i innych. Dowiedz się, jak skutecznie wdrożyć je do swojej firmy już dziś! Jeśli podobał Ci się ten wpis, może Cię również zainteresować:

    Tweetować czy nie Tweetować? Czy jesteś stary czy nowa szkoła? Cztery sposoby, jak marki mogą uniknąć utraty followersów Jeśli chodzi o kampanie marketingu bezpośredniego: Praktykuj to, co głosisz Czy reklamy online są mniej skuteczne niż reklamy telewizyjne i prasowe?

- Dharminder Biharie jest Business Development Managerem w Xerox Graphic Communication w Holandii. Aby skontaktować się z Dharminderem, prosimy o kontakt pod adresem Dharminder.biharie@xerox.com, + 31 (0) 6 2020 499 42.

Autor

Patryk Wieczorek

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej