Jak naprawdę sprzedać moc drukarek atramentowych

Czy próbujesz przekonać do siebie swoich klientów i potencjalnych klientów, udowadniając im wartość druku i skuteczność spersonalizowanej komunikacji? Oto lekcja, której nauczyłem się przez lata: jako ludzie jesteśmy z natury bardzo prości i często trudno nam myśleć poza własnymi doświadczeniami. Tłumaczenie: Jeśli Twoi klienci nie robią czegoś dzisiaj, prawdopodobnie nie wkładają w to zbyt wiele myśli na jutro. Mają ograniczony czas i zasoby, często powracają do swojej strefy komfortu i wcześniejszego sposobu myślenia. Aby otworzyć ich na zmiany, musisz im to pokazać. Ale nie pokazuj im pomysłów z lotu ptaka. Nie będą w stanie się do tego odnieść. Zamiast tego pokaż im, jak możesz znacząco poprawić coś, co już dziś robią. Dla marketerów świetnym początkiem rozmowy jest to, w jaki sposób można sprawić, że komunikacja z klientem będzie bardziej ukierunkowana i istotna. Weźmy na przykład druk. Załóżmy, że Twoi klienci już eksperymentują z drukowaną pocztą. Być może stosują nawet podstawową, powierzchowną personalizację. Ale czy mail z napisem "Cześć " na froncie naprawdę przyciąga uwagę i motywuje do podjęcia decyzji o zakupie? Prawdopodobnie nie. Ale jeśli ta sama wiadomość zawierałaby informacje o tym, co właśnie kupili, ofertę produktu towarzyszącego, a może nawet kupon rabatowy, to powiedziałbym, że to może być początek czegoś. A jeśli można ułatwić zakup tego produktu poprzez spersonalizowany adres URL (PURL) lub kod QR, zapewniając dodatkową wartość i wygodę, to powiedziałbym, że jesteś naprawdę na coś. Nie znając mnie i moich nawyków zakupowych, sztucznie spersonalizowany direct mail ma mniej więcej takie same szanse na to, że zostanie zauważony, jak te irytujące telefony sprzedażowe zamaskowane jako ankiety, które wszyscy dostajemy w domu (i zazwyczaj podczas kolacji). Jeśli jednak dodamy do tego trochę relewantności, to wydrukowany materiał nagle stanie się o wiele bardziej interesujący. Dziś spędzamy dużo czasu na rozmowach o potędze druku cyfrowego. Ale jednocześnie przez wiele lat myśleliśmy o tym tylko w kontekście krótkich serii (statycznych lub zmiennych) i druku na żądanie. Wreszcie nadszedł czas na druk atramentowy. Wiem, co teraz powiesz. "Hej, Inkjet jest tylko dla super długich serii i jest drogi!"? Cóż, być może. Powiedziałbym, że jest przeznaczony do dłuższych serii, ale zapewnia również dużą prędkość, a to oznacza szybszy czas obrotu (podoba mi się termin "burst capacity") z możliwością drukowania w ostatniej chwili i tak, każda strona może być inna (zmienna). Drogo? Być może początkowe koszty odświeżenia i przebudowy konwencjonalnego rozwiązania do drukowania powłoki i starzejących się monochromatycznych laserowych rozwiązań zmiennych mogą być wysokie. Ale zastanów się, ile kosztuje Cię dzisiaj wyprodukowanie zmiennej drukowanej strony, jeśli chodzi o nakłady i liczbę pracowników tylko po to, aby to zadanie wyszło za drzwi. Nie wspominając już o tym, że te konwencjonalne procesy ograniczają możliwość oferowania bardziej kreatywnych, spersonalizowanych i kolorowych, przyciągających wzrok rozwiązań. Technologia cyfrowa zapewnia elastyczność i daje możliwość tworzenia i snucia marzeń. Druk atramentowy zapewnia nie tylko dużą szybkość, ale także efektywność produkcji i możliwość dalszego obniżania kosztów wytwarzania. Dlatego następnym razem, gdy będziesz próbował zdobyć więcej zleceń druku od specjalistów ds. marketingu, spróbuj myśleć jak oni. Zrozum, w jaki sposób prowadzą oni marketing dzisiaj i pokaż im za pomocą druku, w jaki sposób mogą prowadzić marketing jutro.

Autor

Radosław Nowak

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej