Zwiększ reputację swojej marki dzięki rzecznikom marki w mediach społecznościowych - oto jak to zrobić

Ten artykuł został napisany przez Elizabeth Victor.

Zwolennicy mediów społecznościowych to konsumenci, którzy pomagają promować Twoją firmę, dzieląc się własnymi doskonałymi doświadczeniami w swoich sieciach społecznościowych.

wiadomość sponsorowana



Identyfikacja i dbanie o zadowolenie tych osób jest istotną częścią strategii mediów społecznościowych, a także reputacji marki. Często nie tylko promują oni Twoją firmę w swoich sieciach, ale także będą bronić Twojej marki, jeśli pojawią się negatywne komentarze. Konsumenci zyskują większy wpływ niż kiedykolwiek wcześniej. Ta zmiana władzy jest wynikiem mediów społecznościowych i internetowych recenzji konsumenckich.

Dlaczego rzecznicy konsumentów są tak ważni

Przeprowadzono kilka badań, które pokazują statystyczny dowód na to, że rzecznicy konsumentów działają. Badanie przeprowadzone przez Wharton School of Business, R&G Technologies i McKinsey ujawniło korzyści płynące z rzeczników konsumentów:

  • Rzecznictwo konsumenckie zmniejsza koszty pozyskiwania nowych klientów.
  • Wartość życiowa poleconego klienta jest o 16% wyższa.
  • Leady z poleceniakonwertują o około 30% lepiej niż leady z innych kanałów.
  • Konwersja poleconych potencjalnych klientów zajmuje mniej czasu. (Mniej czasu na podjęcie decyzji przez poleconych klientów).
  • Poczta pantoflowa odpowiada za 20% - 50% wszystkich decyzji zakupowych.
  • Ludzie ufają przyjaciołom i rodzinie bardziej niż jakiemukolwiek innemu źródłu i dlatego poświęcają 2 razy więcej uwagi rekomendacjom znajomych niż innym źródłom reklamy.
  • 83% zadowolonych klientów jest skłonnych polecić produkty i usługi; jednak tylko 29% faktycznie to robi. Podkreśla to potrzebę rozwijania i pielęgnowania programu rzecznictwa konsumentów.

Rzecznicy marki ułatwiają pracę marketingowcom

Zasadniczo pomaga to zespołowi ds. mediów społecznościowych i PR wykonywać swoją pracę znacznie skuteczniej, ponieważ badania pokazują, że konsumenci wierzą w recenzje online, nawet od osób, których nie znają, nad reklamami i komunikatami firmy. Pozwól zadowolonym klientom pomóc w rozpowszechnianiu informacji za pośrednictwem ich sieci. Ważne jest również, aby zrozumieć znaczenie i wartość rzeczników marki w porównaniu z influencerami społecznymi.

Konsumenci ufają rzecznikom marki w 92%, podczas gdy influencerom społecznościowym w około 18%. Rozpoczynając kampanię rzeczników marki, podobnie jak w przypadku każdej kampanii marketingowej, ważne jest, aby nakreślić swoje cele, wymieniając, co chcesz osiągnąć od rzeczników marki, do których będziesz kierować reklamy. W tym artykule omówimy te fakty i pokażemy, jak zidentyfikować i wzmocnić pozycję własnych rzeczników w mediach społecznościowych.

Rzecznicy marki ułatwiają pracę sprzedawców

Zwolennicy marki mogą nie tylko pomóc w rozpowszechnianiu informacji o firmie, ale mogą również pomóc w sprzedaży. W przeszłości klient szedł do sklepu i prosił sprzedawcę o pomoc w znalezieniu tego, czego szuka.


wiadomość sponsorowana



Obecnie konsumenci często najpierw szukają informacji w Internecie i pytają znajomych w sieciach społecznościowych, co myślą o sklepie, produkcie itp. Wielu konsumentów robi to już w sklepie.

Szukają opinii w sieci społecznościowej lub opinii konsumentów od osób, których nawet nie znają, zamiast szukać pomocy u kogoś w sklepie. Upewnienie się, że istnieje wiele informacji i recenzji na temat produktów i usług, pomoże zwiększyć sprzedaż.

Identyfikacja potencjalnych rzeczników w mediach społecznościowych

Pierwszym krokiem w tym procesie jest identyfikacja zwolenników w mediach społecznościowych. Monitorowanie kanałów medialnych pomoże ci znaleźć klientów, którzy pozytywnie wypowiadają się o twojej firmie lub ją recenzują. Dotrzyj do nich i zaangażuj ich.

Po zidentyfikowaniu potencjalnych zwolenników należy wprowadzić ich do specjalnej bazy danych, którą należy utrzymywać w stanie wysokiej gotowości, aby móc zaplanować regularne zaangażowanie tych osób. Rodzaj zaangażowania i nagród powinien być określony przez firmę i zawierać konkretne wytyczne. Kroki są następujące:

  • Skorzystaj z narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych, aby otrzymywać powiadomienia o wzmiankach w mediach dotyczących nazwy firmy i słów kluczowych.
  • Zidentyfikuj potencjalnych zwolenników marki.
  • Wprowadź potencjalnych zwolenników marki do bazy danych, aby ich śledzić.
  • Zaangażuj potencjalnych zwolenników i opracuj programy zwiększające ich lojalność i interakcje.
  • Utrzymuj wysoki poziom obsługi klienta, który sprawił, że zwolennicy marki byli zadowoleni w pierwszej kolejności.

Kupony, programy lojalnościowe i grywalizacja

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, mówiąc lub rozważając nagradzanie rzeczników marki, jest to, że bezpośrednie płacenie im jest wykluczone. Jest to nieetyczne i może doprowadzić do gorącej wody.

wiadomość sponsorowana


Wielu rzeczników marki po prostu uwielbia twoje produkty i usługi i właśnie w ten sposób znaleźli się w tej kategorii. Jednak nagradzanie ich na różne sposoby może pomóc jeszcze bardziej zwiększyć ich satysfakcję. Nagradzanie ich za pozytywne nastawienie do marki pomoże zwiększyć ich poziom zaangażowania.

Oto lista różnych sposobów na uhonorowanie lub nagrodzenie zwolenników marki. Oczywiście to ty decydujesz o nagrodzie lub uznaniu; może to być kupon lub udział w programie lojalnościowym. Grywalizacja tego procesu jest zwykle najlepszym sposobem na zwiększenie zaangażowania, a także ich działalności. Dostępnych jest wiele programów i aplikacji, które mogą pomóc w tym procesie. Nie należy jednak zapominać o dodaniu osobistych akcentów. Programy poleceń znajomych mogą być dużą częścią tego procesu.

Programy poleceń znajomych

Jednym ze sposobów na rozpoczęcie budowania rzeczników konsumentów jest zaoferowanie programu "Poleć znajomemu". Zaoferowanie obecnym klientom zniżki za polecenie ich znajomym jest jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych klientów. Niech obecni klienci powiedzą swoim znajomym i rodzinie o Twojej firmie. Zachęć ich zniżką lub bezpłatną ofertą, aby upewnić się, że będą chcieli powiedzieć o niej swoim znajomym i zapamiętają ofertę. Należy jednak pamiętać, że jeśli klient nie jest zadowolony, żadna zniżka nie przekona go do powiedzenia o tobie znajomym; przynajmniej nie w pozytywny sposób.

Kontynuuj dobrą pracę

Wysoki poziom obsługi klienta i personalizacji jest tym, co może wyróżnić Cię na tle konkurencji. Oczywiście ta specjalna lista zwolenników mediów społecznościowych powinna znajdować się na liście priorytetowej lub VIP, aby byli oni doceniani za swoje wysiłki i zawsze czuli się wyjątkowo.

Ważne jest jednak, aby traktować wszystkich klientów z najwyższym szacunkiem i dostarczać produkty doskonałej jakości, które zrobiły wrażenie na zwolennikach marki w pierwszej kolejności. Będzie to kontynuować łańcuch budowania zwolenników.

Angażowanie rzeczników marki

Oto pięć sposobów na to, aby dać swoim zwolennikom marki znać, że są doceniani i poświęcić im szczególną uwagę:

  • Oferowanie rabatów i darmowych prezentów od dawna jest sposobem na nawiązanie kontaktu z lojalnymi klientami i nagradzanie ich. Powyższy przykład programu "poleć znajomemu" jest tego doskonałym przykładem.
  • Innym sposobem na nagrodzenie zwolenników marki jest wysłanie im darmowej karty podarunkowej. Nawet niewielki upominek, taki jak karta podarunkowa na kawę itp. Okazanie im uznania będzie dla nich bardzo ważne.
  • Uczyń ich partnerami. Pozwól im zarabiać pieniądze za ich polecenia, dając im prosty kod URL do wykorzystania lub specjalny kod kuponu.
  • Wyślij specjalne podziękowanie. W dzisiejszym cyfrowym świecie korespondencja listowna ma tendencję do wyróżniania się, a także pokazuje, że włożono w nią dodatkowy wysiłek. Upewnij się tylko, że Twoja korespondencja listowna jest spersonalizowana i nie wygląda jak masowa wiadomość wysłana do kogokolwiek innego niż odbiorca.
  • Wymieniaj się produktami zamiast reklamować się z influencerami z branży. Blogerzy i inne wpływowe osoby na rynku często recenzują produkty lub usługi w zamian za bezpłatną próbkę. Pod warunkiem, że stoisz za solidnym produktem lub usługą, może to pomóc zwiększyć zasięg Twojej firmy wśród nowych klientów, którzy są pod dużym wpływem i prawdopodobnie kupią wszystko, co wpływowi influencerzy pozytywnie i z pasją recenzują i udostępniają swoim odbiorcom.

Podsumowanie i wnioski dla Twojej firmy

Marketing szeptany wykazał lepszy zwrot z inwestycji niż inne metody reklamowe, ponieważ konsumenci mają tendencję do wierzenia i ulegania wpływowi słów innych osób znacznie silniej niż reklamy firmy. Z tego powodu rzecznicy marki stają się influencerami i są warci wysiłku ze względu na zwiększony potencjalny wzrost liczby klientów i sprzedaży.

Jeśli rzecznik marki jest traktowany we właściwy sposób, a relacja jest budowana na wysokim poziomie lojalności, jego zaangażowanie i oddanie marce może i zachęci innych do podążania za nim i wypróbowania jego produktów lub usług.

-

Bio: Elizabeth Victor jest doradcą ds. marki w Isentia Social Media Analysis. Lubi dzielić się wskazówkami na temat monitorowania i analizy mediów społecznościowych.

Autor

Michał Szumlański

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej