9 pomysłów na maksymalizację wykorzystania Twojego rozwiązania W2P

Pracowałem z drukarniami, które miały naprawdę świetne, wysoce produktywne portale Web-to-print, które wykonywały swoją pracę. Pracowałem z drukarniami, które miały naprawdę świetne, wysokoproduktywne portale internetowe, które siedziały bezczynnie. Co mi to mówi? Możesz mieć najbardziej wydajne oprogramowanie z najściślejszą integracją przepływu pracy, ale jeśli nie uzyskasz akceptacji klienta, równie dobrze możesz w ogóle nie dokonywać inwestycji. Oto dziewięć pomysłów na maksymalne wykorzystanie inwestycji w W2P:

    Opracuj plan uruchomienia. Upewnij się, że klient ma plan wdrożenia systemu wśród swoich użytkowników, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Wszyscy potencjalni użytkownicy powinni zostać przeszkoleni, z planem zapewnienia ciągłych szkoleń w miarę użytkowania, udoskonalania i aktualizacji systemu w czasie. Stwórz spójny wygląd. Jeśli to możliwe, dopasuj wygląd portalu klienta do jego strony korporacyjnej, aby stworzyć pewien poziom znajomości i wygody. Promuj, promuj, promuj. Nieustannie przypominaj użytkownikom wewnętrznym o dostępności systemu i zachęcaj ich do korzystania z niego. Wykorzystaj do tego biuletyn firmowy, wiki działów i inne wewnętrzne komunikaty. Organizuj regularne sesje szkoleniowe. Oferuj wycieczki po zakładzie. Pozwól użytkownikom zobaczyć wnętrze zakładu - miejsce, w którym ich zadania będą faktycznie drukowane. Stwarza to głębszy poziom komfortu z systemem, jak również tworzy poczucie własności i kupna. Spraw, aby łącze było dostępne. Upewnij się, że link do portalu klienta znajduje się w miejscu na stronie internetowej, do którego użytkownicy regularnie zaglądają. Niech będzie widoczny i łatwo dostępny. Pamiętaj o starym przysłowiu: nie widać, nie widać. Stań się częścią procesu wdrażania nowych pracowników do pracy. Jeśli nowi pracownicy zaczną korzystać z systemu od razu, będą z niego korzystać nadal. Śledź jak ludzie faktycznie korzystają z systemu.

Im łatwiejszy i bardziej intuicyjny system jest w użyciu, tym więcej osób będzie się czuło komfortowo z niego korzystać.

    Organizuj grupy fokusowe. Uzyskaj informacje zwrotne o tym, jak system jest używany (lub nie). Dowiedz się, jakie dokumenty są najczęściej zamawiane i ułatw ich znalezienie. Utrzymuj stronę bez zbędnego bałaganu. Usuń dokumenty, które są rzadko lub nigdy nie używane. Utrzymuj linię informacji zwrotnej otwartą, abyś mógł odpowiadać na prośby użytkowników, w tym nowe dokumenty, których mogą potrzebować.
    Oferuj doskonałe wsparcie. Jak w przypadku każdego oprogramowania, użytkownicy muszą wiedzieć, że w razie potrzeby otrzymają pomoc. Jako MSP, jeśli jesteś odpowiedzialny za obsługę wsparcia, spraw, aby łatwo było cię znaleźć. Miej mistrza. Wyznacz kogoś (najlepiej kilka osób), kto będzie pełnił rolę mistrza wewnątrz firmy. Powinna to być osoba, która rozumie wartość portalu i jest gotowa do aktywnej pracy, aby zachęcić ludzi do korzystania z niego.

Jakie są niektóre z pomysłów, które okazały się najlepsze w ułatwianiu przyjęcia systemu W2P? Co sprawdziło się u Ciebie i Twoich klientów?

Autor

Radosław Nowak

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej