Nie bój się wielkich, złych SMS-ów

Choć marketing mobilny przynosi wiele korzyści poligrafii, dla większości dostawców usług poligraficznych kanał ten pozostaje obcy. To ironia losu, zważywszy na to, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od tekstu jako konsumenci. Jak to możliwe, że nie dostrzegamy jego znaczenia, gdy otwieramy drzwi dla biznesu? Nadszedł czas, aby to się zmieniło. Jaki jest obecny status marketingu tekstowego w branży poligraficznej? Trudno powiedzieć. Chociaż coraz więcej drukarni wymienia SMS-y jako część swojej oferty usług, to kiedy się z nimi skontaktujemy, okaże się, że bardzo niewiele z nich faktycznie wykonuje tego typu pracę. Podobnie, gdy spojrzymy na bazę danych studiów przypadku PODi, żadne ze studiów przypadku z 2014 roku nie wykorzystuje wiadomości tekstowych. Biorąc pod uwagę poziom zaawansowania tych studiów w innych kanałach marketingowych, ten brak rzuca się w oczy. Zwłaszcza, że rozwiązania do automatyzacji marketingu, takie jak XMPie, włączają marketing mobilny jako część platformy. Nawet jeśli większość drukarni nie korzysta z pełnego zakresu usług marketingu mobilnego (który obejmuje takie rzeczy jak mobilne banery internetowe w aplikacjach), marketing SMS jest czymś, o czym powinni pamiętać.

    Według Target Marketing's 2015 Media Usage Survey, 45% marketerów zwiększa w tym roku wydatki na urządzenia mobilne, a 43% wykorzystuje je do pozyskiwania klientów. Podczas gdy duża część tych wydatków przeznaczona jest na mobilną optymalizację stron internetowych, obejmują one wszystkie formy marketingu mobilnego, w tym SMS marketing. Według Transparency Market Research, SMS marketing stanowi ponad 90% całkowitych przychodów z marketingu mobilnego.

Druk jako siła napędowa marketingu mobilnego Choć branża poligraficzna może instynktownie nie postrzegać marketingu mobilnego jako bezpośrednio związanego z jej działalnością, to jednak tak właśnie jest. Gdzie znajdują się zaproszenia do wysyłania odpowiedzi tekstowych? Zazwyczaj w druku, w Internecie lub w sklepie. Plakaty, reklamy w punktach sprzedaży, stoły, opakowania, wystawy okienne i inne formy komunikacji drukowanej (jak również online) są wykorzystywane do zapraszania klientów i potencjalnych klientów do zaangażowania się. Reaguj na ekspozycję w sklepie, aby otrzymywać SMS-y z błyskawicznymi wyprzedażami na swój telefon. Zareaguj na wyświetlacz na ladzie, aby otrzymać wiadomość tekstową, gdy Twoje zamówienie będzie gotowe do odbioru. Podczas gdy 61% respondentów badania Target Marketing nie stosuje marketingu SMS-owego, 39% z nich go stosuje. Ponieważ marketing tekstowy jest kanałem cyfrowym, jest on oferowany jako kolejny kanał odpowiedzi w dzisiejszych rozwiązaniach marketing automation. Teksty mogą być ustawiane w kolejce podobnie jak wiadomości e-mail. Powiedzmy, że jest cichy piątek, a klient chce podnieść sprzedaż. "Mamy specjalne ceny od 16:00 do północy! Kup teraz, póki są gorące!". Możesz wysłać tekst transmisji do wszystkich klientów i potencjalnych klientów, dla których twój klient ma numery telefonów komórkowych. Zdefiniuj, którzy klienci mają być trafieni, a następnie wybierz datę i godzinę wysyłki. Możesz też użyć krótkiego kodu i śledzić go w swoim oprogramowaniu do automatyzacji marketingu. Tekst jest częścią naszej kultury biznesowej i konsumenckiej, a drukarnie, które nie rozumieją jego znaczenia jako części miksu marketingowego, ryzykują utratę klientów, którzy to robią. Jest to po prostu kanał, który każdy sklep sprzedający się jako dostawca usług marketingowych powinien oferować - przynajmniej w swojej podstawowej formie.

Autor

Radosław Nowak

Redakcja oferion.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@oferion.pl

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z projektem firmowych gadżetów. Pokazujemy, jak ważne są firmowe wizytówki, oraz co powinno się na nich znajdować. Zaskocz swoich klientów oryginalnymi gadżetami reklamowymi.

Zadbaj o swój biznes: Ergonomiczna klawiatura, a komfort pracy biurowej